welke ho-ijzers voor mijn nieuwe Horse called War
Moderators:JJ, Beheerders
deze week hoop ik mijn nieuwe frame op te kunnen halen.
niner sir 9
daar moeten een paar remmen op
nu dacht ik aan avid bb7 mtb maar dan welke groote disc?
in eerste instantie zou ik zeggen groot, 203mm
maar volgens de site zijn die voor DH.
nu ben ik geen lichte jongen en vindt het wel zo fijn om wat stopkracht te hebben.
iemand iedeeen, reactie, aanmerking, opmerking, voorstel, afkeur, goedkeur, etc
mvg
B
niner sir 9
daar moeten een paar remmen op
nu dacht ik aan avid bb7 mtb maar dan welke groote disc?
in eerste instantie zou ik zeggen groot, 203mm
maar volgens de site zijn die voor DH.
nu ben ik geen lichte jongen en vindt het wel zo fijn om wat stopkracht te hebben.
iemand iedeeen, reactie, aanmerking, opmerking, voorstel, afkeur, goedkeur, etc
mvg
B
The essence of being human is being able to direct your own life!
ik fiets veel op schoorl en spaarnwoude maar een weekend ardennen sluit ik niet uit en willen we vaker gaan doen dit jaar.
verder is het idee nu een marie bar op te schoeven (die heb ik liggen) maar waarschijnlijk later een niner bar
die wordt vervolgens weer vast gehouden door een Thomson X2 of een X4. ik vindt de X2 mooier maar vraag me af of die wel heel blijft, waarom hebben ze anders een X4 gemaakt??
verder is het idee nu een marie bar op te schoeven (die heb ik liggen) maar waarschijnlijk later een niner bar
die wordt vervolgens weer vast gehouden door een Thomson X2 of een X4. ik vindt de X2 mooier maar vraag me af of die wel heel blijft, waarom hebben ze anders een X4 gemaakt??
In dat geval hoef je echt niet groter te gaan dan 185mm remschijf, 160mm wil waarschijnlijk ook nog genoeg zijn tot 100kg.Burnhard schreef:ik fiets veel op schoorl en spaarnwoude maar een weekend ardennen sluit ik niet uit en willen we vaker gaan doen dit jaar.
Over het soort remmen: Bij een mary-bar of niner-bar kan je alles gebruiken. Ik ben zelf goed te spreken over AVID juicy. Over de BB7 zijn de meningen volgens mij nogal verdeeld...
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
180/182/185 is echt de max op een xc-er.
Ik heb er zelf een 180mm voor op zitten gewoon omdat ik de remkracht zo nu en dan erg leuk vind,vooral aan het einde van een afdaling.Echt nodig is het niet!
160 v+a voldoet gewoon erg goed.
Die X2 gaat het zeker houden,zie ook: link
Vooral die 17° op een 29-er is een aanrader voor de kleinere frames.
Vanwaar de keuze voor een Niner stuur?
Ik heb er zelf een 180mm voor op zitten gewoon omdat ik de remkracht zo nu en dan erg leuk vind,vooral aan het einde van een afdaling.Echt nodig is het niet!
160 v+a voldoet gewoon erg goed.
Die X2 gaat het zeker houden,zie ook: link
Vooral die 17° op een 29-er is een aanrader voor de kleinere frames.
Vanwaar de keuze voor een Niner stuur?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
die 185 schijven kan ik ook gewoon blokkeren?
vanwaar het niner stuur?
recht, veel ruimte op het stuur voor mijn handen en zooi zoals remhendel, verstellers etc.
pretty basic i guess
past mooi bij de fiets, tenslotte ook een niner
waarom een 17 graden voorbouw?
ik dacht eerder aan een 0 graden of een 10 graden. en dan de 10 graden negatief/naarbeneden aangezien de marie bar ook nog een rize heeft. ik ga nog al snel achterover op spaarnwoude, zitten bestwel leuke redelijk stijle stukjes tussen
vandaar ook mijn vraag kan het ook te groot. ik rij daar nu met hs22 velgremmen en die hebben moeite!!!!
(misschien moet ik minder remmen en meer sturen hihi)
vanwaar het niner stuur?
recht, veel ruimte op het stuur voor mijn handen en zooi zoals remhendel, verstellers etc.
pretty basic i guess
past mooi bij de fiets, tenslotte ook een niner

waarom een 17 graden voorbouw?
ik dacht eerder aan een 0 graden of een 10 graden. en dan de 10 graden negatief/naarbeneden aangezien de marie bar ook nog een rize heeft. ik ga nog al snel achterover op spaarnwoude, zitten bestwel leuke redelijk stijle stukjes tussen

(misschien moet ik minder remmen en meer sturen hihi)

Op mijn 29er rij ik met 160mm Deore schijfremmen. Remt prima, maar is idd niet spectaculair te noemen. Ik zou kijken voor een 180mm schijf voor en een 160mm achter. Da's meestal wel een goede combi.
Oh ja, mijn voorkeur gaat toch uit naar een hydraulisch systeem t.o.v. de BB7. Lijkt me wat krachtiger.
Oh ja, mijn voorkeur gaat toch uit naar een hydraulisch systeem t.o.v. de BB7. Lijkt me wat krachtiger.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
BB7 zijn gewoon goed, maar ze moeten wel goed afgesteld zijn. Hydraulisch is makkelijker want heeft minder onderhoud nodig om lange tijd goed te functioneren. Hydraulisch heeft als nadeel dat je ze op zijn tijd moet ontluchten, wat voor sommige mensen als 'probleem' gezien wordt.
Ik zou voor Hydraulisch remmen gaan. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de Oro's, en mijn Juicy's waren klote, maar mss was dat een setje van de ma ochtend..
JJ
Ik zou voor Hydraulisch remmen gaan. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de Oro's, en mijn Juicy's waren klote, maar mss was dat een setje van de ma ochtend..
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
thanx JJ, man die licht brengt in de duisternis!JJ schreef:BB7 zijn gewoon goed, maar ze moeten wel goed afgesteld zijn. Hydraulisch is makkelijker want heeft minder onderhoud nodig om lange tijd goed te functioneren. Hydraulisch heeft als nadeel dat je ze op zijn tijd moet ontluchten, wat voor sommige mensen als 'probleem' gezien wordt.
JJ
wat vindt jij van magura louise fr? 2de hands?
- didadunlop
Nog een vote voor de BB7. Nie duur (als je in DLD ofzo haalt, Bike2build is wel duur) en vooral makkelijk af te stellen. Links en rechts separaat dus nooit last van aanlopen etc. En meer dan genoeg power.
Enige is dat die knoppen om af te stellen zwaar gaan. Vooral die aan de binnenkant. Maar met een simpel torx sleutelje goed te doen trailside.
Enige is dat die knoppen om af te stellen zwaar gaan. Vooral die aan de binnenkant. Maar met een simpel torx sleutelje goed te doen trailside.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
Das volgens mij een algemeen probleem met schijven (Zoals ik lees in reviews etc).In Mill, met de regen en bagger, was je er niet erg enthousiast over
Power is er dan wel alleen je blokken slijten als de ziekte. Voordeel van de BB7 is dan wel dat je met enkele draaien aan de knoppen je blokken dichterbij kan zetten en wanneer het nodig is zonder moeilijk gedoe blokjes kunt wisselen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
BB7 en BB5 op m'n singlespeeds.
BB7 heeft mijn voorkeur.
Beter af te stellen (binnen en buiten apart) en meer frictiemateriaal, dus minder slijtage dan BB5. (BB7 gebruikt dezelfde blokjes als de Juicy)
Overigens heb je met alle schijfremmen wel eens last van overmatige slijtage, daar is al een heel forum over volgeschreven.
Ik gebruik 180mm schijven op mn 29".
Shimano centerlock schijven met bijbehorend Shimano 180mm F postmount adaptertje.
Remt erg goed.
Op de 26" BB5 icm 160mm schijven. Remt ook aardig, maar toch iets minder.
BB7 heeft mijn voorkeur.
Beter af te stellen (binnen en buiten apart) en meer frictiemateriaal, dus minder slijtage dan BB5. (BB7 gebruikt dezelfde blokjes als de Juicy)
Overigens heb je met alle schijfremmen wel eens last van overmatige slijtage, daar is al een heel forum over volgeschreven.
Ik gebruik 180mm schijven op mn 29".
Shimano centerlock schijven met bijbehorend Shimano 180mm F postmount adaptertje.
Remt erg goed.
Op de 26" BB5 icm 160mm schijven. Remt ook aardig, maar toch iets minder.