Pedalen: Speci Lo Pro Mag 2 of Shimano MX30?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sjase
Contacteer:
Pedalen: Speci Lo Pro Mag 2 of Shimano MX30?

Bericht door Sjase » ma jun 01, 2009 8:24 am

Voor m'n nieuwe bike wil ik een set platformpedalen hebben voor in bikeparks etc. Nu twijfel ik tussen de Specialized Lo Pro Mag 2 en de good old Shimano MX30:

Afbeelding Afbeelding

Over de specialized hoor je goede verhalen qua grip etc. maar de magnesium body schijnt nogal zacht te zijn. Daarnaast vind ik de as nogal iel ogen en boezemt de moer aan de buitenkant van het pedaal, waarmee de hele boel op zijn plek blijft zitten, me niet zoveel vertrouwen in.

Bij de shimano's heb ik het idee dat ze iets minder grip geven, maar dat is alleen gebaseerd op de looks. De standaard Shimano pinnetjes zijn wat kort. Gewicht van beide pedalen is overigens nagenoeg gelijk, dus dat is geen issue. De Shimano's lijken me in ieder geval wel duurzamer dan de Specialized pedalen, maar dat weet ik ook niet zeker.

Iemand ervaring met één van deze, of nog beter, beide pedalen?

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » ma jun 01, 2009 8:49 am

Naar mijn mening moet je voor de MX30 gaan. Die zijn echt heel sterk en met de lange pinnen heb je veel grip.
Ik rij er street, dj, slopestyle en freeride mee en ze zijn nog steeds niet krom.
De as is van goede kwaliteit, want meeste pedalen gaan na een drop etc. krom, maar deze niet.

Een nadeel vind ik zelf, door de lange pinnen zijn ze ook wat gevoeliger. Stoeprandje en je pin is weg.

Nogmaals, ik zou voor de MX30 gaan. Alleen al voor de sterke as.

Specialized, geen ervaring mee.

Succes.

de mich

Bericht door de mich » ma jun 01, 2009 9:21 pm

MX30 ftw! Rij er nu al 2 jaar op en ze draaien nog steeds goed en ze zijn damn grippy ;)

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di jun 02, 2009 7:29 am

Daar is maar een antwoord voor , de DX pedalen !
Heb zelf nu 2 setjes ( ene op de hardtail en een voor op de downhill bak ) , massas veel grip als je er de lange pinnetje indraaid , niet normaal eigenlijk :p
Zeer sterke lagers / as , al vaak een steen geraakt tijdens het afdale en niks aan ...

Enig nadeel ;
Na enige tijd begin ik wel te merken dat de kooi begint door te hangen ...
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » wo jun 03, 2009 3:39 pm

Ik ga inderdaad maar voor de Shimano pedalen, daar heb ik toch het meeste vertrouwen in qua duurzaamheid (ik lees ook nergens andere verhalen dan dat ze super lang mee gaan).

Ik kan alleen nergens terugvinden of de lange pinnetjes met de pedalen worden meegeleverd, of dat ik die los moet bestellen. Los zijn ze namelijk best wel aan de prijs... Iemand die dit weet???

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » wo jun 03, 2009 5:03 pm

Sjase schreef:Ik ga inderdaad maar voor de Shimano pedalen, daar heb ik toch het meeste vertrouwen in qua duurzaamheid (ik lees ook nergens andere verhalen dan dat ze super lang mee gaan).

Ik kan alleen nergens terugvinden of de lange pinnetjes met de pedalen worden meegeleverd, of dat ik die los moet bestellen. Los zijn ze namelijk best wel aan de prijs... Iemand die dit weet???
De langse pinnetjes komen er gewoon bij in een appart zakje ... :)
De korten zijn meer dan genoeg voor dirt/street/park gebruik.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Plaats reactie