Nog niet alle parts zijn binnen, dus nog even wachten met opbouwen!
Die vork is trouwens bijna een keer zo zwaar, 1845 gram... Normaal niet zo van het wegen maar nu hij toch kaal is. Wielen weet ik nog niet, de Gordo met RR2.4 past wel

JJ
Moderators:JJ, Beheerders
Ik denk dat de variatie van trek/duw krachten bij een EBB te grrot is voor dit carbonnen frame. Met een as op precies dezelfde plek kunnen ze heel precies de krachten berekenen en het Carbon plakken daarop instellen. Met een EBB draait de as een cirkel rondom het optimale punt. De verstevigingen die dan nodig zijn zouden het bottom bracket heel dik maken, terwijl het frame juist zo licht mogelijk moest zijn.kajhpc schreef:ZOoo, ik krijg ook best een warm gevoel van dat frame!
Waarom heeft deze geen EBB? Is dat een technisch verhaal ivm carbon misschien?
Vertel....
Mooi gevonden, maar als je met carbon een ebb wil dan plak je een ebb in elkaar. Het is geen technische keuzewillem12 schreef:Ik denk dat de variatie van trek/duw krachten bij een EBB te grrot is voor dit carbonnen frame.kajhpc schreef:ZOoo, ik krijg ook best een warm gevoel van dat frame!
Waarom heeft deze geen EBB? Is dat een technisch verhaal ivm carbon misschien?
Vertel....
Het krachtenspel is met een EBB niet wezenlijk anders dan met een trapas op een vaste plek. Als je je daar al druk over maakt is dat met het lay-up schema eenvoudig mee te nemen. Nog even los van het feit dat je moeilijk kunt modeleren wat die aap op de trappers uitspookt, waar het zadel staat, welk verzet er gemonteerd is en de onzekerheid die dat met zich meebrengt maakt al dat gereken achter de komma al weer minder relevant.willem12 schreef:Ik respecter je mening, maar feiten nog meer...hoe bedoel U ?marten schreef: Mooi gevonden, maar als je met carbon een ebb wil dan plak je een ebb in elkaar. Het is geen technische keuze
Daar ben ik het ook mee eens, en er zitten stickers op Salsa velgen dat ze niet tubeless kunnen of mogen?! Hoe zit dat?JeroenK schreef:Mooi apparaat, Jelle![]()
maar toch geen Gordo's hè? Je legt toch ook geen traktorwielen onder je Ferrari? Gewoon ZTR355 29er's met DB spaken, da's sterk zat voor Nederlandse omstandigheden, ook voor jouw gewicht. Wel bij de wedstrijdrijders inschrijven dan hè
.
Nee zijn niet bij de Gamma te koopGène schreef: Wat zijn trouwens Gordo's? Naven, wielen, banden? Klinkt als een Gamma merk band.
mzzl
Gène
GORDO™ 29’ER DISC
Designed as an XC All Mountain rim
Welded seam for increased strength
35mm width, 700 grams
32 or 36 hole, ERD 603
Single stainless eyelets
Black
WARNING – Do not use with tubeless systems. This rim is designed for use with a tire and tube