demper heckler
Moderator:Beheerders
Goede morgen allemaal.
Zit enigzins met mn handen in mn haar. Heb een 2004 heckler, en vind geen demper die me echt voldoening geeft.
Bedoeling is het ding goed klimbaar (en dus niet te zwaar) te houden, en toch een stevige dosis afdaal-rots-wortel-jump-potentieel te behouden.
Ik heb nu een 200x2" swinger 3 way luchtdemper en een 200x2" 5th coil liggen.
Geen van beide geeft me echt voldoening wegens te grote activeringsdrempel, weinig gevoeligheid, weinig 'gedempt' gevoel en erg weinig progressiviteit.
Ik dacht zelf aan een RS pearl/vivid, Roco of een fox float/DHX5, met 2.25" stroke (iets meer veerweg).
Voorin steekt een Pike, en zou graag een evenwicht in de veerwerking hebben.
Suggesties of ervaring?
Zit enigzins met mn handen in mn haar. Heb een 2004 heckler, en vind geen demper die me echt voldoening geeft.
Bedoeling is het ding goed klimbaar (en dus niet te zwaar) te houden, en toch een stevige dosis afdaal-rots-wortel-jump-potentieel te behouden.
Ik heb nu een 200x2" swinger 3 way luchtdemper en een 200x2" 5th coil liggen.
Geen van beide geeft me echt voldoening wegens te grote activeringsdrempel, weinig gevoeligheid, weinig 'gedempt' gevoel en erg weinig progressiviteit.
Ik dacht zelf aan een RS pearl/vivid, Roco of een fox float/DHX5, met 2.25" stroke (iets meer veerweg).
Voorin steekt een Pike, en zou graag een evenwicht in de veerwerking hebben.
Suggesties of ervaring?
Ik denk dat een groot deel van je ontevredenheid met de veerkarakteristieken ook te maken heeft met het soort frame en bijbehorende veermechanisme. Ik zelf rij een Bass TFR (een soort zelfde principe) maar krijg daar ook niet een mix uit van goede klimeigenschappen en een soepele veerweg. Het is steeds het een of het ander...
Misschien een oplossing om de dempers te laten tunen...maar het hoe en wat, daarvoor moet je bij de kenners zijn
Misschien een oplossing om de dempers te laten tunen...maar het hoe en wat, daarvoor moet je bij de kenners zijn
-
Hier goede ervaring met de roco tst r air in 200 x 57, alhoewel enkel met afdalen(ben geen klimmer). Super progressief en butter smooth. Enkel minpuntje vind ik persoonlijk de betrouwbaarheid, in 1 jaar 2 x moeten servicen 1 x na nog geen 2 maand de rebound kapot en de 2de keer na 10 maand de seals van de air chamber naar de klôte.
-
- Contacteer:
Bellen of via Bikeboutique.eu proberen... Heb jij bij push gekeken of bij TFT?, http://www.tftunedshox.com/Catalogue/Sh ... ear-Shocks
Bij mij duurde het lang(maand), maar voordat ik begon te balen was de demper er al.
Bij mij duurde het lang(maand), maar voordat ik begon te balen was de demper er al.
-
- Contacteer: