Vrijdag / 15-05-2009 / 17:30
Voorbereidingen.
Als een gek was ik richting Haps gefietst om de shovel op te halen van mijn werk. Om daarna direct door te rijden naar Cuijk.
Daar stond een vrachtwagen van Geurts klaar om het zand mee te nemen.
Jammer genoeg kreeg ik van te voren te horen dat de bult zand die bestemd was voor 16 mei, totaal plat gedrukt was. Op dat moment was ik even radeloos, maar toch door gereden naar de plek waar de bult zand lag. De vrachtwagen was er nog niet, dus heb ik die plek compleet uit gegraven en zelf een grote bult zand gemaakt. Het regende zo idioot hard dat ik de volgende dag somber in zag. Eenmaal vrachtwagen vol geladen zijn we naar het Louisjansplein gereden in Cuijk. Daar stonden Jeremy Struik en Kevin Katinas te wachten. En ja, het regende nog steeds.
Na 3 containers vol geschept te hebben met de shovel waren we klaar met de vrachten en begon het echte werk. Inmiddels was Roel Buisman helemaal van uit de achterhoek gekomen om mee te helpen. 3 man met een schep en ik in de shovel hebben we van 18:30 tot 23:00 staan shapen. De bult was klaar en het weer was beter geworden.
Shovel weg gebracht en om 23:30 plofte we op de bank. Een biertje was verdient!
Zaterdag / 07:00 / Thuis
De dag
Na een korte nacht om 07:00 op gestaan. Aangezien we 08:30/09:00 aanwezig moesten zijn voor het opbouwen en het bijwerken van de bult was het toch verstandig om zo vroeg op te staan. Even rustig aan wat eten en de fietsen maken. Eenmaal aangekomen, was de dirtbult nog helemaal heel! Het was vrijdag avond, stap avond in Cuijk. Dus we hadden onze twijfels...
De zon scheen en het testen was begonnen. Kevin kon het niet laten en fietste als een gek er op af en sprong hem. 2de keer gelijk met een backflip! Kevins woorden : 'Als ik die al zo snel kan doen, dan voelt de dirt goed aan en kan ik hem vertouwen.' Naderhand sprong Jeremy hem ook. Rond 09:30 kwam Peter van Biketotaal de steiger brengen met 35 pallets en nog wat planken. Op dat moment werd het een beetje een raadsel hoe we die gingen maken want de steiger was 4meter hoog. Peter kwam toen op het idee om zijn tandemasser te halen, aangezien dat ding de bak op kon tillen. Na ongeveer anderhalf uur kloten hadden we het voor elkaar, de roll-in was finished! Volgens Jeremy was ie 'ghetto'... nou dat klopt!
De 'ghetto' roll-in

Dirt

En toen was het zo ver, 12:00. We gingen los! Muziek, veel publiek en de eerste flips werden gezet. Het publiek was echt heel enthousiast! Vooral door de dikke 360s van Jeremy en de flips van kevin. En ja hoor, hij stickte de flip-nohander! Clean.
Oh, wat was hij blij! De dag vorderde en er kwamen steeds meer fotograven en mensen.
Flatspin

Flip Nohander

Naast de dirt zat een fotograaf en ik wilde sinds lange tijd weer 360s gaan doen. Dus ik zei tegen hem dat ie maar beter afstand kon doen als ik hem een seintje gaf. En geloof het of niet, maar die ging mis en precies waar hij had gezeten lag mijn fiets.
Later gingen de 360s goed!
Jean 360

Kevin, Jeremy en Roel gingen goed los! En de zon scheen als een gek. Later kwam er nog een local bij, Martijn met z'n Bmx. Stoked toen hij zijn no hander lande!
Jeremy 360

Jeremy Flatspin

Roel Whippin' it

Martijn No hander

Tot 16:45 hebben we gereden, toen was het done. Ik wilde mijn laatste 360 inzetten en die ging mis, toen wist ik dat het einde oefening was. Conclusie : Het publiek had genoten, wij hebben genoten en het was een top dag!
Good times!
Foto's : Roel Buisman / Eleona van den Akker
Tekst : Jean-Pierre van den Akker