Zoek een betaalbaar alternatief voor een Fox DH 40

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
caramba65
Zoek een betaalbaar alternatief voor een Fox DH 40

Bericht door caramba65 » zo mei 17, 2009 2:17 pm

Hi,

Ben zoekende naar een passende dual crownvork voor een wat zwaardere rijder (115 kg). Tot nu toe heb ik het advies gekregen om uit te kijken naar een Fox DH40 , dit zou vanwege de stabiliteit en mogelijkheden met het plaatsen van zwaardere veren de oplossing moeten zijn. Oppompbare systemen zouden vanwege het rijdersgewciht zwaar af te raden zijn.

Nu sprak ik laatst een hardcore downhiller die mij vertelde dat Marzocchi een beter en betaalbaarder alternatief was. Dat zij ook vorken maken die even dikke voorpoten, en in sommige uitvoeringen even stabiel zijn als de Fox.... Bovendien zou Marzocchi ook veel meer ervaring hebben met het maken en ontwikkelen van veersystemen (huh ?).

Zoals het er nu uitziet komt de vork tzt in een Demo 8 frame te hangen.

Graag jullie advies !

Grtz. Roland
Certainty of death... small chance of succes... what are we waitin' for?!

geertjes

Bericht door geertjes » zo mei 17, 2009 4:03 pm

Hoi Roland,

Marzocchi maakt de 888 die inderdaad ook dikke (38mm) vorkpoten maakt, zodat hij wat stijver is. Of de een beter is dan de ander, daar verschillen de meningen over, er zijn liefhebbers van de een en van de ander.

Je kan vooral 2e hands goedkoper aan een 888 komen, dan aan een fox 40. Nieuwprijs ontloopt elkaar weinig. Misschien heb ik nog wel iets wat je interesseerd, check je PB.

groet
Geert

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo mei 17, 2009 4:07 pm

een goedkoop altenatief is een boxxer race 2010,zijn goed betaalbaar en 1 heb je al voor 700 euro op chainreaction cycles.Er staan hier op het forum ook wat 888 vorken te koop voor een mooie prijs
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

cHoc

Bericht door cHoc » zo mei 17, 2009 5:42 pm

Met jou gewicht heb je niet speciaal een DH40 of een 888 nodig, een boxxer kan dat ook aan, en een boxxer met 2 gele veren is al teveel voor jou gewicht, een gele en een zilveren werkt dan een stuk beter.
shoot me again, I ain't dead yet

fly high

Bericht door fly high » zo mei 17, 2009 6:12 pm

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=21576

nieuw, goed, mooi, sterk!

of een 2e hands fox 40...
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

Plaats reactie