alternatief racebocht

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:
alternatief racebocht

Bericht door BOSS » di mei 12, 2009 8:54 am

Even vloeken in de kerk :lol: :lol:

Ik heb ook een reesert, maar rij daar erg weinig op omdat ik er niet lekker op zit.
Met name de voorkant, het stuur, kan ik mij niet in vinden.
Ik heb er een "standaard" racestuur op zitten, wel zo'n dikke, ergonomische versie met een plattere, bredere bovenkant, maar ik ben continue aan het zoeken naar een comfortabele positie.......dat lukt niet.

Zijn er nog andere alternatieven qua stuur en dan met behoud van de huidige shifter/remcombi......

Dank!

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di mei 12, 2009 9:20 am

On One Mungo

Afbeelding

On One Midge

Afbeelding

Syntace Stratos

Afbeelding
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Steelboy
Contacteer:

Re: alternatief racebocht

Bericht door Steelboy » di mei 12, 2009 9:29 am

BOSS schreef: maar ik ben continue aan het zoeken naar een comfortabele positie.......dat lukt niet.
Hoe breed is je huidige stuur? Al eens geexperimenteerd met het verder kantelen (CX style) van het stuur naar achteren, stuurpen hoger, etc...
Laatst gewijzigd door Steelboy op di mei 12, 2009 9:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di mei 12, 2009 9:48 am

Steelboy schreef:
BOSS schreef: maar ik ben continue aan het zoeken naar een comfortabele positie.......dat lukt niet.
Hoe breedt is je huidige stuur? Al eens geexperimenteerd met het verder kantelen (CX style) van het stuur naar achteren, stuurpen hoger, etc...

... en in diezelfde lijn het verder omhoog plaatsen (indien mogelijk) van je STI grepen? \

Ik heb bij mijn CXer ook lang gezocht naar de ideale houding op het stuur. Nu is deze perfect. De grepen heb ik iets verder naar boven gezet, zodat de bovenzijde meer een soort vlak vormt met het horizontale (naar voren lopende) deel van t stuur. De vorm van de bocht is in deze erg van belang, omdat de meer traditionele bochten je altijd weerhouden de grepen op een dergelijke manier te monteren.

Ik heb daarom ook heel bewust voor een ergo model gekozen met een vrij compacte bouw (hoogte). Op die manier kan ik ook redelijkerwijs 'in de beugel' rijden zonder een te groot verschil tussen 'on the hoods' en 'in de beugel' te hebben. Met mijn iet wat nederige gestalte zou dat snel voor oncomfortabele situaties zorgen.

De setup is nu een ideale mix die me goed bevalt bij het CXen off-road (on the hoods) en het op de weg rijden zowel on the hoods als in de beugel (bij flink doorrijden).

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di mei 12, 2009 10:38 am

BOSS schreef:maar ik ben continue aan het zoeken naar een comfortabele positie
Wat denk jij dat comfortabel is, wat vind je comfortabel op je andere fietsen?

bevalt de houding van je handen je niet? Zit je op je MTB wel lekker? Waarom? Is het de diepte of de algehele positie op je racer?

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di mei 12, 2009 8:23 pm

Ik heb al behoorlijk geexperimenteerd, de stuurpen staat al omhoog gericht, de STI units staan belachelijk hoog volgens mijn LBS. Het stuur kantelen gaat niet echt aangezien hij plat/gevormd is van boven.
Ik zit prima op de fiets, geen last van rug/schouders oid. het is alleen dat ik vaak van handpositie moet wisselen omdat het gewoon niet lekker zit; van bovenop naar op de STI's leunend. Leunend op de STI's zit ik ook eigenlijk net ff te veel naar voren. Bovenop zitten m'n polsen te veel geknikt heb ik het idee en op de STI's leunend vergt het teveel van m'n duim/ruimte tussen duim en wijsvinger.

Ik rij lekker op een MTB met een recht stuur en Ergon grips zonder barends, ook bij 100+km, 1 positie maar geen centje pijn/irritatie.
Ook op een MTB met standaard stuur en Cane Creek ergo barends hou ik het lang vol.
Op de Surly zit een breed recht stuur met wat meer backsweep, ook dat voelt goed, maar hier rij ik geen lange enden mee.

Zal morgen wel ff een foto maken

dussssssss©
DE site

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di mei 12, 2009 8:29 pm

o jah, we hebben het uiteraard over Campa......what else?

dusssssssss©
DE site

Pino

Bericht door Pino » di mei 12, 2009 10:14 pm

Modolo had (heeft?) een Granfondo bocht die heel aardig een aantal van jouw punten aanspreekt.
Heb er 1 liggen, maar die is voor jou te smal.

Afbeelding

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo mei 13, 2009 8:45 am

Die modolo word idd nog gemaakt, naast een paar andere schitterende, ook retro, sturen.

Hier mijn huidige setup.....shoot!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dusssssssss©
DE site

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo mei 13, 2009 10:00 am

In mijn ogen is er aan de stand van stuur en remgrepen niks extreems, ik ken renners (ook amatuers/veel fietsers) die ze verder naar boveb hebben staan.

Als je het gevoel hebt op de hoods al te gestrekt te zitten, dan zou ik zeggen probeer een kortere stuurpen. 2cm minder moet nog wel kunnen lijkt me. Een ander stuur is natuurlijk ook altijd een optie, maar daar los je het 'lange' gevoel niet mee op.
Eigenlijk zou een foto van jou op de fiets met handen op de remgrepen ook nog helpen :)
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Plaats reactie