@ Jeroen: dit is niet de plaats om al die vage lui van het 29-er/ss forum aan te pakken. Alleen W12, vreemd genoeg jijzelf en ik posten daar regelmatig, voor zover ik het overzie. Het leuke van dit CC-forum is dat het uitsluitend over materiaal gaat, en in die zin bedoel ik dat elite ook. Niet dat het perse gaat om de meeste euro's uitgeven. Tenzij je Robins aanpak volgt, kan je dan nog steeds het beste de duurste 'dale of 'ized uit de folder nemen. Het gaat volgens mij meer om kennis van wat er te koop is (liefst in de States).
@Willem: naast dat die perceptie je gelukkiger zou kunnen maken (ik vind psychologie een beetje een flauwe discipline), denk ik dat daarnaast op DP en dan nog meer specifiek binnen dit topic daadwerkelijk meer interesse in en kennis van materiaal rondhangt. We hebben dus weldegelijk reden om ons verheven te voelen binnen ons zelfgedefinieerde wereldje.

@ topic: Alleen moeten we niet zo verbaasd of zelfs verongelijkt reageren als er mensen zijn die geen zin en energie hebben om zich in ons wereldje te verdiepen en mee te doen. Misschien vinden ze ons spelletje wel stom en willen ze gewoon lekker fietsen op gewoon een goede fiets die ook wel wat geld mag kosten en er best leuk uitziet. Dat wij daarnaast nog excessief veel tijd vrijmaken voor gedenk en geblaat over die fiets en daarom uitgekeken zijn op hun ride, soit.
En ik zit er diep in, aangezien ik nu nog aan het posten ben. Bedtijd, morgen duurtrainen en daarna zien dat ik sneller wordt. Misschien is er dan bevrijding.