Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Timmos

Bericht door Timmos » ma apr 13, 2009 8:07 pm

als je ff doorspaart heb je een nieuwe.

zo duur zijn de d40 niet meer. ongeveer 300 euro

http://www.kieskeurig.nl/product/search ... ikon%20d40

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma apr 13, 2009 9:05 pm

Koets schreef:Maar het beste is dus scherpstellen op het obstakel en dan het object volgen en zodra hij de bult verlaat afdrukken ? grof gezegd

En hoe werkt het inflitsen ? ik heb een eos 350d btw
Yup, ligt een beetje aan je skills, maar dit is het makkelijkst vind ik. Je moet dan wel een beetje gokken waar je rijder langskomt en precies op het goede moment afdrukken. De camera hoeft dan niet meer scherp te stellen. En de rijder volgen! ook tijdens het afdrukken natuurlijk.

Als je wat meer oefening hebt kun je ook AI servo gebruiken, dan stelt de camera continue scherp. Maar op een 350D werkt dat niet echt heel nauwkeurig en je moet op het moment van afdrukken wel de focus punten op de rijder hebben, anders stel je alsnog ergens anders scherp. Je kunt dan ook het beste een enkel focus punt instellen, afhankelijk van de compositie die je wilt.

Inflitsen (of invul flits) is gewoon flitsen als er voldoende licht is, dus de camera geforceerd laten flitsen. Of bedoel je zo flitsen als Dennis hier vaker subliem demonstreert? Dan heb je meerdere flitsers nodig, of een aantal remote-trigger apparaatjes. De flitsers zet je naast het pad en je laat ze dan op afstand afgaan op het moment dat je de ontspanknop indrukt. Zo voorkom je platte foto's waar geen schaduwen/contrast in zitten.

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » ma apr 13, 2009 10:20 pm

Vroeg me af, wat is er goed/slecht aan deze foto.
Vind hem zelfs goed gelukt. Foto niet zelf geschoten, ben nameljik het persoon op de foto.

Afbeelding

Koets

Bericht door Koets » ma apr 13, 2009 11:29 pm

Ok thanx helemaal duidelijk ga lekker veel foto`s proberen te schieten komende tijd :D

Had m`n focus punten ook niet goed staan btw gisteren en de camera stond op ai servo volgende keer maar eens met one shot en 1 centraal focus point foto`s maken
en jullie tips onthouden ;)

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di apr 14, 2009 3:09 pm

Insectenhotel, met links in de hoek een vleermuizenkast.
Afbeelding

Heggetje
Afbeelding

Windes in de vijver
Afbeelding

Iemand tips voor me :) ?

k@tze

Bericht door k@tze » di apr 14, 2009 7:59 pm

@Mrtnrider, misschien kun je ze beter hier posten.

http://www.wfcfotobeeld.com/index.php

1. leuk als je hier een serie van maakt (soort verhaaltje), zo als enige foto zegt het me niets.
2. hier vraag ik me af wat je bedoeling is geweest bij foto 2, hier zou ik juist gekozen hebben voor meer detail in de heg en een kleiner diafragma (= groter getal). Omdat je hierbij niet genoeg licht krijgt (of het moet goed zonnig zijn) moet je hier een statief en een langere sluitertijd gebruiken. foto is ook te donker en heeft een storende achtergrond.
3. vervelende reflectie, kun je wegkrijgen met een circulair polarizerende filter.. Ook een moeilijk onderwerp onder deze hoek die je waarschijnlijk nooit goed krijgt door de vervorming van het wateroppervlak. Probeer het eens met een aquarium.

oh ja, een tip: probeer je foto's met exif informatie te posten.
Laatst gewijzigd door k@tze op di apr 14, 2009 8:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di apr 14, 2009 8:11 pm

Hey K@tze.
Dankje voor de informatie. Nu je het zegt, klopt dat van foto 2 wel.
Ga er aan werken!

Grtz.

zonoskar

Bericht door zonoskar » di apr 14, 2009 8:24 pm

Stillridingbmx schreef:Vroeg me af, wat is er goed/slecht aan deze foto.
Vind hem zelfs goed gelukt. Foto niet zelf geschoten, ben nameljik het persoon op de foto.
Wat goed is: goede compositie, niet te dicht op de actie. En je hebt een helm op.
Wat minder goed is: Ik had de foto liever van de andere kant gezien.Voorgrond is te donker, ik wil de bultjes ook zien.
Wat slecht is: De achtergrond is de druk, daardoor zie je niet dat er nog een fiets onder je hangt. Je moet er echt naar zoeken.

Alles IMHO natuurlijk. Ik maak ook maar wat amateur foto's. Goeie jump overigens, ik doe het niet na :)

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » wo apr 15, 2009 3:34 pm

zonoskar schreef:
Stillridingbmx schreef:Vroeg me af, wat is er goed/slecht aan deze foto.
Wat goed is: goede compositie, niet te dicht op de actie. En je hebt een helm op.
Wat minder goed is: Ik had de foto liever van de andere kant gezien.Voorgrond is te donker, ik wil de bultjes ook zien.
Wat slecht is: De achtergrond is de druk, daardoor zie je niet dat er nog een fiets onder je hangt. Je moet er echt naar zoeken.

Alles IMHO natuurlijk. Ik maak ook maar wat amateur foto's. Goeie jump overigens, ik doe het niet na :)
Oke thanks,
het was donker en met 1 flitser kon ik niet de hele zooi oplichten, dus vandaar dat ik er voor heb gekozen om alleen de rider te belichten. Je ziet inderdaad de fiets niet erg goed, maar ik wist niet welke trick er ging komen, voor andere tricks had het misschien wel een goede plaats geweest

Whouz

Bericht door Whouz » wo apr 22, 2009 8:56 pm

Na de komende vakantie staan er een aantal dingen op mijn verlanlijstje =D
waaronder:

een ontvanger + verzender voor me flitser.
Denet in t local skatepark was n gast bezig en ff staan praten
en hij zij dat bijvoorbeeld de Cactus wireless flitser pack wel goed is.
Helemaal voor zijn prijs.
zal dit wat zijn?
hier een linkje:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... r_v2s.html

*edit:
en dit gaat toch ook gewoon met me nikon d60 werken? en met elke flitser???

thnx M.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo apr 22, 2009 9:57 pm

Ja, dat gaat werken. Canon is iets meer tricky (zoals ik zelf heb ervaren)

Prima om mee te starten. Kijk alleen ff op Ebay en marktplaats, want ik heb 'm voor de helft

http://www.marktplaats.nl/?rotid=5026-66750-2056-0

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » do apr 23, 2009 2:29 pm

Ik had ze voor iets van 20 euro incl. verzendkosten. Alles zat er bij en ze werken best goed. Paar meter doen ze het wel.
Zal de link nog eens zoeken.

Whouz

Bericht door Whouz » do apr 23, 2009 3:30 pm

Roel@dTb schreef:Ik had ze voor iets van 20 euro incl. verzendkosten. Alles zat er bij en ze werken best goed. Paar meter doen ze het wel.
Zal de link nog eens zoeken.
20 euro :|
whoo als je n linkje heb zouk je heel dankbaar zijn =D

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » do apr 23, 2009 9:35 pm

Kan die die ik heb niet meer vinden. Hier staan ze ook, http://www.gadgetinfinity.com/product.p ... 274&page=1
Als ik nog wat vind, post ik het nog wel :arms:

Aerial

Bericht door Aerial » zo apr 26, 2009 1:06 am

Donderdag gemaakt:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Aerial op di apr 28, 2009 12:47 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Tripod

Bericht door Tripod » ma apr 27, 2009 3:44 pm

Beste,

Weet iemand hier hoe je het beste je camera kan schoonmaken?

Ik heb een Canon 400D spiegelreflex nu 2 jaar, en als ik door het vizier kijk zie ik een piepklein haartje, ik krijg die er echter niet uit. Maar ik zie het niet op de foto dus volgens mij zit die in het vizier.

Ook heeft de camera een automatische reiniger maar met de hand een keer schoonmaken is ook wel goed.

Martijn

Aerial

Bericht door Aerial » ma apr 27, 2009 5:21 pm

Die reiniging is voor je sensor, niet voor je zoeker. Gewoon ff lens eraf en zacht met een blaaspeertje op de spiegel blazen.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma apr 27, 2009 6:42 pm

Aerial schreef:Die reiniging is voor je sensor, niet voor je zoeker. Gewoon ff lens eraf en zacht met een blaaspeertje op de spiegel blazen.
NEEEEEE!!!! niet doen! Zo blaas je dat stofje alleen maar verder je camera in met het risico dat dat stofje op je sensor terecht komt....en dat zie je WEL op de foto.

Objectief van de camera af, voorzichtig met een heel droog (vaal papieren) doekje je spiegel schoonmaken want daar zit ie waarschijnlijk op.

Sensor reiniging kun je het beste laten doen door je leverancier/fabrikant.

Aerial

Bericht door Aerial » ma apr 27, 2009 7:39 pm

Maar nee, blaaspeertje is totaal geen probleem. Een sensor kan je ook zonder problemen zelf proper maken, gewoon ff goed en logisch nadenken.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma apr 27, 2009 7:43 pm

En wat als het stofje nou op je matglas zit, of in je zoeker......?

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Tripod

Bericht door Tripod » ma apr 27, 2009 10:06 pm

ok, zal ik morgen eens proberen, ik heb nog een zacht brillen doekje. Daar kan ik het wel mooi mee verwijderen.

Martijn

Tilly2
Contacteer:

Bericht door Tilly2 » ma apr 27, 2009 10:48 pm

Ik zou gewoon overal van af blijven en 'm schoon laten maken....

Heb je ooit gezien hoe een spiegel er uit komt te zien als mensen er zelf aan gaan prutsen........?

Voor een tientje of 3 istie weer brandschoon.

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » ma apr 27, 2009 10:57 pm

Haha, Beter ff naar de service schuur van de fabriekant sturen. Als je het zelf wilt doen, blaasbalgen die hap! met een doekje komt er alleen maar meer stof en shit op het deel waar je aan het vegen bent. Met blazen kan er wat op de sensor komen, maar je moet dan gewoon nog ff blazen, ook op de sensor.

Je zou me D70s moeten zien. die weegt nu 50gram zwaarder door al het zand en stof wat er in zit, Er zit zoveel stof op mijn zoeker, man man :lol: maar er komen nog steeds prima foto's uit hoor, sensor schoon houden.

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » di apr 28, 2009 2:57 pm

Mijn oude trouwe 1D kan na een maand Afrika dienst doen als monster voor bodem analyse...binnenkort weer eens langs Canon.

Blaasbalgje is geen probleem. Ik heb zelf de hoop op schoon zicht al opgegeven; zolang mijn sensor maar schoon is, copy that Dennis.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo apr 29, 2009 11:04 am

Zondag in Bochum geweest. Ff aan het hobbiën geweest met de radio trigger
(Check hier meer>>> en hier nog meer op Pinkbike>>>])

Afbeelding

Plaats reactie