specialized p2 fixen
Moderator:Beheerders
Hallo , het voorwiel ( en misschien ook achterwiel) is (zijn) "vervormd/scheef"
Wat is een goede en niet erg dure + lichtere vervanger hiervan ?
+
Weer een "hoemaakikmijnfietsinglespeed"vraag , Hoe maak ik mijn fiets singlespeed ?
Welke adapter heb ik hiervoor nodig?
ps. velgen mogen wel wat kosten omdat ik ze via inkoop prijs kan krijgen dus een stuk goedkoper is het dan voor mij.
ps-2. Ik zal morgen eens een kort filmpje van het draaiennde wiel laten zien zodat jullie kunnen bepalen op de velg ,spaken of naaf scheef zijn.
Dank u!
Wat is een goede en niet erg dure + lichtere vervanger hiervan ?
+
Weer een "hoemaakikmijnfietsinglespeed"vraag , Hoe maak ik mijn fiets singlespeed ?
Welke adapter heb ik hiervoor nodig?
ps. velgen mogen wel wat kosten omdat ik ze via inkoop prijs kan krijgen dus een stuk goedkoper is het dan voor mij.
ps-2. Ik zal morgen eens een kort filmpje van het draaiennde wiel laten zien zodat jullie kunnen bepalen op de velg ,spaken of naaf scheef zijn.
Dank u!
-
kijk gewoon even op CRC: www.chainreactioncycles.com
En zoek daar een mooie wielset uit. Die pimplite wielset van atomlab is wel netjes. Geen ervaring mee, maar de specs klinken goed. ben zelf ook van plan ze te gaan kopen (alleen velgen dan)
En zoek daar een mooie wielset uit. Die pimplite wielset van atomlab is wel netjes. Geen ervaring mee, maar de specs klinken goed. ben zelf ook van plan ze te gaan kopen (alleen velgen dan)
live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/
http://remmiedirt.pinkbike.com/
oke , Hebben deze merken : http://www.tehava.com/Tehava/tradepoint ... ducts.aspx
ook goede velgen voor ( 26") ? En niet te duur (50-90euro per stuk) ?
Dank u.
ook goede velgen voor ( 26") ? En niet te duur (50-90euro per stuk) ?
Dank u.
vlak voor de zomer ga ik mijn hele fiets herbouwen , een nieuw frame:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=12528
Dan eens kijke of ik het p2 frame nog kan verkopen.
gr.spike
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=12528
- brand x dj frame mk III
me oude zocchi dj2
me oude hayes solee hydrolische disc brakes
nieuw stuurtje + handvaten
single speed setje
oude headset ( als dit paste , anders een nieuwe)
oude crank ( als dit past anders een nieuwe)
mavic ex wheelset
Dan eens kijke of ik het p2 frame nog kan verkopen.
gr.spike
Ik weet 't niet hoor, bij mijn spec p.2 wiebelt 't achter wiel ook een heel
klein beetje en gister na een kleine drop van een stair raakte die opeens 't frame
maar hij was niet krom.
Het lijkt me zeer sterk dat 't met de velg, as of wat dan ook te maken heeft want dat ding is echt zo goed als nieuw.
Ik ga eerst ff kijken of het niet iets met de band is ofzo.
klein beetje en gister na een kleine drop van een stair raakte die opeens 't frame
maar hij was niet krom.
Het lijkt me zeer sterk dat 't met de velg, as of wat dan ook te maken heeft want dat ding is echt zo goed als nieuw.
Ik ga eerst ff kijken of het niet iets met de band is ofzo.
ja ik herken het , de p2 is niet zo "BOMB PROOF" zoals specialized beweerd .
Voor de prijs dat ik ervoor betaald voor die problemen allemaal kon ik beter een eigen fiets gebouwd hebben.
Gister liep mijn schijf tegen de rem aan met gewoon rijden , na wat klooten toch weer goed gekomen maar ik hoopte dat ik eindelijk een fiets had die niet/nauwelijks snel kapot gaat. Daarom ga ik dat andere frame kopen volgens revieuws is het frame erg bomb proof zelfs bij drops van 3 meter op beton geen scheu,tik,kraak te bekennen.
Voor de prijs van 84euro wil ik wel een gokje wagen.
Maar nu nog sparen zodat ik net voor de zomer mijn spullen kan bestellen voor
semi-nieuwe fiets
.
Voor de prijs dat ik ervoor betaald voor die problemen allemaal kon ik beter een eigen fiets gebouwd hebben.
Gister liep mijn schijf tegen de rem aan met gewoon rijden , na wat klooten toch weer goed gekomen maar ik hoopte dat ik eindelijk een fiets had die niet/nauwelijks snel kapot gaat. Daarom ga ik dat andere frame kopen volgens revieuws is het frame erg bomb proof zelfs bij drops van 3 meter op beton geen scheu,tik,kraak te bekennen.
Voor de prijs van 84euro wil ik wel een gokje wagen.
Maar nu nog sparen zodat ik net voor de zomer mijn spullen kan bestellen voor
semi-nieuwe fiets

dat punt heb ik al gevonden =) .AxelD schreef:Meh nadat ik 't gecheckt heb bleek een bout voor 't achterwiel gewoon iets
te los te zitten dus ik ga nog helemaal niks veranderen
Er is een bepaalt punt dat ie wel strak genoeg zit maar de rem niet aanloopt en
dat moet je ff zoeken.
Ik heb de spaken nog eens vast gedraait op mijn fiets maar het wiel heeft nog steeds een slag erin, zoiets maar dan ietsje minder :
http://www.youtube.com/watch?v=ZdNwM7XmgEU
moer enzo is goed vastgedraaid.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
De P is een goeie fiets, je moet 'm alleen wat onderhouden. Wat jij overduidelijk niet of niet goed doet.
Als je elke keer als je een slag in je wiel hebt een heel nieuw wiel gaat kopen, hoop ik dat je veel geld hebt.
vraag gewoon eens aan iemand of ie je in het kort kan uitleggen hoe je je fiets deftig onderhoudt, en kijk dan of er iets is dat echt aan vervaning toe is.
Als je elke keer als je een slag in je wiel hebt een heel nieuw wiel gaat kopen, hoop ik dat je veel geld hebt.
vraag gewoon eens aan iemand of ie je in het kort kan uitleggen hoe je je fiets deftig onderhoudt, en kijk dan of er iets is dat echt aan vervaning toe is.
wat hier : http://www.mtbpagina.com/index.php/Onderhoud
staat doe ik allemaal , dus ik onderhoud hem wel (redelijk) goed.
staat doe ik allemaal , dus ik onderhoud hem wel (redelijk) goed.
Die wielen zijn gewoon echt slecht. Ik had ze in 3 dagen krom, zo krom dat me wiel niet meer draaide. Als je een p bike wilt zul je hem gewoon een beetje moeten modificeren. Check die van een aantal andere mensen ook maar, uit mijn hoofd stilridingbmx, edse is ook bezig en de mijne is ook niet helemaal meer orgineel.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
- Jean-Pierre
Hey,
De p1 of p2 van Specialized verschilt van af 2008 helemaal niks. Neem aan dat je de p2 hebt van 2008 of 2009.
Naar mijn mening is de P1 echt wel bombproof, want ik heb er al alles mee gedaan en hij houdt het allemaal uit. Dus het is maar net hoe je er naar kijkt.
Agree with Mathijs, de standaard specialized/alex rims zijn heel slecht. Ook bij mij, 3 dagen en ze waren krom. Toen ik andere velgen zocht, viel mijn eerste keuze op Sunn Doubletrack. Alleen die konde ze toen niet bestellen. 2de keus was MTX, lichter en even sterk. Momenteel rij ik daar een jaar mee. Om de zoveel tijd laat ik ze natrekken en houden ze het heel goed uit.
De combo waar ik momenteel mee rij.
Hope Pro II
DT Swiss Competition spaken
MTX
Wat ook een optie is is een Mavic ex ... velg zoals Reprox al aangaf.
Nog lichter, en sterk. Als je ze maar goed onderhoudt, dan houden ze het wel uit.
En niet met elke slag een andere velg kopen, want als iedereen dat zou doen dan wist ik wel wat ik zou gaan verkopen....

De p1 of p2 van Specialized verschilt van af 2008 helemaal niks. Neem aan dat je de p2 hebt van 2008 of 2009.
Naar mijn mening is de P1 echt wel bombproof, want ik heb er al alles mee gedaan en hij houdt het allemaal uit. Dus het is maar net hoe je er naar kijkt.
Agree with Mathijs, de standaard specialized/alex rims zijn heel slecht. Ook bij mij, 3 dagen en ze waren krom. Toen ik andere velgen zocht, viel mijn eerste keuze op Sunn Doubletrack. Alleen die konde ze toen niet bestellen. 2de keus was MTX, lichter en even sterk. Momenteel rij ik daar een jaar mee. Om de zoveel tijd laat ik ze natrekken en houden ze het heel goed uit.
De combo waar ik momenteel mee rij.
Hope Pro II
DT Swiss Competition spaken
MTX
Wat ook een optie is is een Mavic ex ... velg zoals Reprox al aangaf.
Nog lichter, en sterk. Als je ze maar goed onderhoudt, dan houden ze het wel uit.
En niet met elke slag een andere velg kopen, want als iedereen dat zou doen dan wist ik wel wat ik zou gaan verkopen....