doorontwikkeling belt drive interfaces

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
doorontwikkeling belt drive interfaces

Bericht door didadunlop » di apr 14, 2009 8:00 pm

schaamteloos gejat van fuccit:

http://www.fuccit.com/2009/02/13/is-the ... new-chain/

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er wel verrekes kleen uit.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » di apr 14, 2009 8:25 pm

Ni-ice!!!

Ben benieuwd wat ze op EHBE gaan showen, zijn erg goed bezig!!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » di apr 14, 2009 8:36 pm

Ik ben alleen wel benieuwd wat de gevolgen zijn voor de stijfheid. Vooral op de lange duur.

Het mooie van de S&S is dat de verbinding mooi rond gaat en gelijkmatig is. Hier is het vooral rond de twee boutjes.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » wo apr 15, 2009 6:55 am

Naja, het zijn de chain stays, dus volgens mijn onkundig oog zal dat een niet zo groot probleem zijn. Maar daar komen ze vanzelf achter, wordt nu hardcore getest dus :)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Sepp
Berichten:566
Lid geworden op:di feb 27, 2007 2:11 pm
Locatie:Utrecht

Bericht door Sepp » wo apr 15, 2009 7:30 am

JJ schreef:Naja, het zijn de chain stays...
seat stays zal je bedoelen...

Pino
Berichten:2472
Lid geworden op:wo aug 08, 2001 7:40 am

Bericht door Pino » wo apr 15, 2009 7:32 am

Hoe bouw ik op een ingewikkelde manier een zekere bron van kraken in?

TallMan
Berichten:27
Lid geworden op:di mar 23, 2004 8:34 pm

Re: doorontwikkeling belt drive interfaces

Bericht door TallMan » wo apr 15, 2009 8:45 am

didadunlop schreef:Afbeelding
Noem mij een leek, maar waarvoor moet dit klepje in de buis dan dienen?

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Bericht door DeKerfs » wo apr 15, 2009 9:05 am

Om de eindloze band te kunnen monteren. Deze is, in tegenstelling tot een ketting, niet 'op te delen' en zodoende rond je achtervork te monteren.

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » wo apr 15, 2009 9:52 am

Sepp schreef:
JJ schreef:Naja, het zijn de chain stays...
seat stays zal je bedoelen...
Idd..

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » wo apr 15, 2009 10:26 am

Hoe bouw ik op een ingewikkelde manier een zekere bron van kraken in?
Jah dat en de slijtage door de krachten. De overworpmoer van de S&S is volgens mij beter. Het voordeel van deze is alleen dat er ruimte ontstaat. Bij S&S zul je enigzins moeten buigen voordat de riem erdoorheen kan.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
Cloxxki
Berichten:1548
Lid geworden op:di feb 04, 2003 3:34 pm
Locatie:Rotterdam

Bericht door Cloxxki » wo apr 15, 2009 1:00 pm

In die toepassing zou je toch wild kunnen gaan met rubber seals tegen het kraken?

Ik zeg : een stuk biba bijsnijden en ertussen vrutten!

DGR
Berichten:102
Lid geworden op:di mar 04, 2008 9:27 pm

Bericht door DGR » wo apr 15, 2009 1:05 pm

Ik zou de splitsing toch liever thv. het achterpad hebben zoals Trek doet.
Dit lijkt me nogal een omslachtige oplossing voor een simpel probleem.

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » wo apr 15, 2009 1:25 pm

Het lijkt mij juist dat ter hoogte van de achterpatten meer (of andere) krachten werken dan midden in de staande achtervork. Ik denk echt dat het meevalt, maar nogmaals, niet gebaseerd op mechanische know how.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » wo apr 15, 2009 1:32 pm

Er is een reden dat butted buizen in het midden dunner zijn. In het midden zijn de krachten minder.

Ik ben benieuwd wat de lange termijn test resultaten zijn. Vooral als het gaat om kraken en de hoeveelheid speling. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurdt als het een beetje gaat wiebelen onder druk. Dat krijg je me toch een boel slijtage..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
MarinTi
Berichten:1252
Lid geworden op:wo jan 21, 2004 1:44 pm

Bericht door MarinTi » wo apr 15, 2009 2:23 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cloxxki
Berichten:1548
Lid geworden op:di feb 04, 2003 3:34 pm
Locatie:Rotterdam

Bericht door Cloxxki » wo apr 15, 2009 4:01 pm

In het geval van S&S is de verbinding stijver dan het stukje buit dat het vervangt. lijkt me dat dat voor deze oplossing wel niet veel anders zal zijn.
Maar als je dan toch bezig bent, waarom niet meteen een micro soft tail? Aan weerzijden op de manier bevestigde dempertjes. Bovenlangs met een hydaulische slang verbonden om gelijke druk te garanderen.

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » wo apr 15, 2009 4:18 pm

In het geval van S&S is de verbinding stijver dan het stukje buit dat het vervangt. lijkt me dat dat voor deze oplossing wel niet veel anders zal zijn.
Dat betwijfel ik. De overworpmoer en de vertanding van de S&S klemmen rond de gehele buis op veel punten en in alle richtingen.

Deze oplossing klemt op minder punten en niet in alle richtingen. Dus ik denk dat het juist zwakker zal zijn.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
sunaj-janus
Berichten:200
Lid geworden op:do sep 04, 2008 2:13 pm
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » wo apr 15, 2009 5:31 pm

Ok iemand, enlighten me!

Misschien zie ik iets heel simpels over het hoofd, maar waarom zit dit stuk er tussen? Wat is het nut van het opbreken van deze buis voor de beltdrive?

Gebruikersavatar
sunaj-janus
Berichten:200
Lid geworden op:do sep 04, 2008 2:13 pm
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » wo apr 15, 2009 5:33 pm

En toe ik het poste, ging het lampje branden... Om de belt 'in' het frame te krijgen...

Tering :frusty: dat duurde lang.

Gebruikersavatar
sunaj-janus
Berichten:200
Lid geworden op:do sep 04, 2008 2:13 pm
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » do apr 16, 2009 9:22 am

Is een ouderwetse Alan niet uitermate geschikt voor het monteren van een drivebelt? De buizen lijken los te kunnen bij de zadelpen, tenzij het tussenstuk (voor achterrem) vast gelijmd zit. Correct me if I'm wrong.

Afbeelding

TF
Berichten:814
Lid geworden op:vr mar 11, 2005 8:45 pm

Bericht door TF » do apr 16, 2009 9:42 am

YBOT schreef:Gaaf project Fred! Erg mooi frame en ook nog met Shimano 600.

Wat ik vooral erg kicken vind aan dit frame, naast dat het heel mooi is natuurlijk, is dat je er een belt drive van kan maken door de boutjes van de seatstays en het mannetje los te draaien om zo de belt ertussen te hangen..

Bling :)
Hey Janus,

Misschien moet je wat meer water drinken als je fietst met dit weer.. of een stofkap dragen als je aan het polijsten bent.
If you're a gangster... what are you doing in show business?

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » do apr 16, 2009 10:40 am

nah meen me te herinneren dat ze bij Salsa hebben gezegd dat het idd kan maar dat de bouten waar het om gaat niet echt bedoeld zijn om regelmatig (lees ander dan framebouw) los te maken. Geloof dat dat ook wel opgaat voor deze constructie.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
sunaj-janus
Berichten:200
Lid geworden op:do sep 04, 2008 2:13 pm
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » do apr 16, 2009 11:37 am

YBOT schreef:
YBOT schreef:Gaaf project Fred! Erg mooi frame en ook nog met Shimano 600.

Wat ik vooral erg kicken vind aan dit frame, naast dat het heel mooi is natuurlijk, is dat je er een belt drive van kan maken door de boutjes van de seatstays en het mannetje los te draaien om zo de belt ertussen te hangen..

Bling :)
Hey Janus,

Misschien moet je wat meer water drinken als je fietst met dit weer.. of een stofkap dragen als je aan het polijsten bent.
Overheen gelezen, excuses

Gebruikersavatar
Cubeman
Berichten:1645
Lid geworden op:ma jul 15, 2002 1:36 pm

Bericht door Cubeman » do apr 16, 2009 7:40 pm

Toch wel verrekte kinky zo'n kleine S&S!

Afbeelding
Put the fun between your legs!

Gebruikersavatar
mr.Monster
Berichten:537
Lid geworden op:ma sep 06, 2004 7:26 pm
Locatie:dordrecht

Bericht door mr.Monster » di apr 21, 2009 8:34 pm

ik vind die belt drives echt dik kicken...
geen smeerboel meer, alles heel stil.. weinagh slijtage
ideaal voor woon- werk-singlespeed-race mtb.
NSbikes surge - echo pure 09 - dobermann pinscher
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!

Plaats reactie