Dirt.

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Deano
Dirt.

Bericht door Deano » ma apr 13, 2009 8:10 pm

Yoo, kheb een vraag kzou graag een mtb dirt kopen maar volgens vind ik véél bikes teklein voor mij de geometrie staat mij niet echt aan .. Kzie veel bikes graag zoals de Blackmarket etc.
En kheb om de specialized p1 gereden van 2008 maar kvond die dus degelijk te klein
Mijn voete kwame bijna tege de band en knieë tegen het stuur dus kweet ni welke bike ..
Kben 1.85 m
Grtz

Dennis Katinas
Contacteer:

Re: Dirt.

Bericht door Dennis Katinas » ma apr 13, 2009 8:26 pm

Deano schreef:Yoo, kheb een vraag kzou graag een mtb dirt kopen maar volgens vind ik véél bikes teklein voor mij de geometrie staat mij niet echt aan .. Kzie veel bikes graag zoals de Blackmarket etc.
En kheb om de specialized p1 gereden van 2008 maar kvond die dus degelijk te klein
Mijn voete kwame bijna tege de band en knieë tegen het stuur dus kweet ni welke bike ..
Kben 1.85 m
Grtz
Ik heb een Kona Stuff maat M uit 2007, En ik ben 1,86cm, perfect. Je kunt de Geometrie opzoeken op de Kona site en vergelijken met frames van andere merken.

Succes!

Dirtyboy

Bericht door Dirtyboy » ma apr 13, 2009 9:08 pm

je moet egt niet van die Kona meuk gaan kopen, dus rommel 1ste klas, koop idd iets van een Blackmarket 357 complete fiets en dan een large ofzo, dat rijd 20x bter dan een kona of wat dan ook. veel succes met het zoeken naar een bike.
I'm so broke, i can't even pay attention.

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » ma apr 13, 2009 9:20 pm

Het is wel de bedoeling dat zo'n fiets klein blijft he. Met een hele grote fiets gaat het springen niet makkelijk, en de tricks al helemaal niet. Denk dat je gewoon wat moet gaan proberen.
Dirtyboy schreef:je moet egt niet van die Kona meuk gaan kopen, dus rommel 1ste klas, koop idd iets van een Blackmarket 357 complete fiets en dan een large ofzo, dat rijd 20x bter dan een kona of wat dan ook. veel succes met het zoeken naar een bike.
Twee van Nederlands beste riders, rijden wel op Kona he :arms:

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » ma apr 13, 2009 9:45 pm

Dirtyboy schreef:je moet egt niet van die Kona meuk gaan kopen, dus rommel 1ste klas, koop idd iets van een Blackmarket 357 complete fiets en dan een large ofzo, dat rijd 20x bter dan een kona of wat dan ook. veel succes met het zoeken naar een bike.
Dat is klink klaar onzin. Oké, er zijn frames gebroken, maar dat gebeurd met elke dirt jump fiets. Jou mening onderbouwd helemaal niks. Je legt niet eens uit, waarom het 1ste klas rommel zou zijn... Heb je uberhaupt wel eens op een Kona gereden?
Of eentje gebroken? Zeker te veel op pinkbike zitten kijken...

Apart dat je de p1 te klein vind, ik ben zelf namelijk ook 1m85 en rij met een p1 2008.
Voor mij is ie echt prima, frame zit me niet in de weg. En verder is ie erg stabiel.
Waarschijnlijk door de erg lage bottembracket. Maar het gaat natuurlijk om wat jij fijn vind. Dus, je zou is naar een Kona,Transition,Blk Mrkt etc etc. kunnen kijken, of als nodig uittesten.

Succes!

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » di apr 14, 2009 1:43 pm

Roel@dTb schreef:Het is wel de bedoeling dat zo'n fiets klein blijft he. Met een hele grote fiets gaat het springen niet makkelijk, en de tricks al helemaal niet. Denk dat je gewoon wat moet gaan proberen.
laat me raden, groen en katenas of hoe die ook mag heten? die worden door kona gesponsord, zegt dus helemaal niks.

wat iets meer zegt is dat tegenwoordig zowat iedereen op NS / specialized rijdt...hoeveel niet-beginners zie je nu nog op konas?
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di apr 14, 2009 2:14 pm

ik zie er nog genoeg hoor;) Kom maar eens kijken op de FT bijv.
Grtz.

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » di apr 14, 2009 2:29 pm

Mrtnrider schreef:ik zie er nog genoeg hoor;) Kom maar eens kijken op de FT bijv.
Grtz.
dat geloof ik graag, doelde alleen meer op dirt/streetfietsen.

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » di apr 14, 2009 2:36 pm

de G U R U schreef:
Roel@dTb schreef:Het is wel de bedoeling dat zo'n fiets klein blijft he. Met een hele grote fiets gaat het springen niet makkelijk, en de tricks al helemaal niet. Denk dat je gewoon wat moet gaan proberen.
laat me raden, groen en katenas of hoe die ook mag heten? die worden door kona gesponsord, zegt dus helemaal niks.

wat iets meer zegt is dat tegenwoordig zowat iedereen op NS / specialized rijdt...hoeveel niet-beginners zie je nu nog op konas?
Ik bedoel dat zij erg goed rijden. Weet niet op welke manier hij bedoelt dat Kona rommel is? :?

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di apr 14, 2009 3:16 pm

de G U R U schreef:

De meeste beginners op dirt die ik ken die rijden op Kona.
Het Cowan en Stuff frame, en welke frames ze momenteel hebben, zijn de meest doorontwikkelde frames voor dirt en street. Dus dat zit gewoon goed. Maar NS en Blk Mrkt zijn ook goed, net als de meeste fabriekanten van frames.

beetje onzinnige discussie over die kwaliteit, daar ging het ook niet over geloof ik. Het ging over een frame voor iemand van 1.85m. Er van uitgaande dat alle frames van de grotere merken goed zijn.

lokke

Bericht door lokke » di apr 14, 2009 4:44 pm

ikzelf ben 1.98m groot en rijd op een kona shred,
is idd nog altijd men eerste dirt bike, maarik heb er in de loop der tijd gewoon
betere stukken opgezet,
vind deze prima rijden rijd er zelfs soms kleine xc tochtjes mee!
en dit is zeer goed te doen!
het is wel de grootste maat uiteraard ;-)

Dirtyboy

Bericht door Dirtyboy » di apr 14, 2009 5:33 pm

Ten 1ste : Zei ik nix over het breken van kona's, Ten 2de : JA ik heb ook wel eens op kona's gereden, en dat rijd gwoon BAGGER tegenover BlackMarket, dat bedoelde ik, en iemand kan mischien wel goed rijden op een kona, maar dat beteken niet dat het een goede bike is... t zijn gwoon goede rijders. de geo van BlackMarket zit beter inelkaar dan bij Kona. mensen zeggen dan kona rijd lekker, dat is omdat ze er zelf op rijden en hem gewent zijn en hebben nog nooit op een fatsoenlijke bike gereden. ik ben mijn NS (binnekort BLK MRKT) ook gewent en ik vindt hem lekker rijden maar als ik dan op BlK MRKT stap vindt ik hem lekkerder rijden dan mijn bike waar ik al een jaar op rij, dat zeg al genoeg over het merk. dusss....

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » di apr 14, 2009 5:34 pm

Dennis Katinas schreef:
de G U R U schreef:

Het Cowan en Stuff frame, en welke frames ze momenteel hebben, zijn de meest doorontwikkelde frames voor dirt en street. Dus dat zit gewoon goed. Maar NS en Blk Mrkt zijn ook goed, net als de meeste fabriekanten van frames.

beetje onzinnige discussie over die kwaliteit, daar ging het ook niet over geloof ik. Het ging over een frame voor iemand van 1.85m. Er van uitgaande dat alle frames van de grotere merken goed zijn.
le-zen.

de G U R U
Contacteer:

Re: Dirt.

Bericht door de G U R U » di apr 14, 2009 5:37 pm

Deano schreef:dus kweet ni welke bike ..
ligt het nou aan mij of vraagt ie hier wat voor fiets hij moet kopen? En dan is het op zich toch wel relevant of kona shite is of niet?

Dirtyboy

Bericht door Dirtyboy » di apr 14, 2009 6:24 pm

mooie prijs voor een hele mooie bike http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=29116

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di apr 14, 2009 7:09 pm

de G U R U schreef:
Dennis Katinas schreef:
de G U R U schreef: laat me raden, groen en katenas of hoe die ook mag heten? die worden door kona gesponsord, zegt dus helemaal niks.

le-zen.
excuus voor het missen van een woord, maar het veranderd niets.

Kona is gewoon goed, net als specialized en andere merken. Maar het ging helemaal niet om goed of niet goed, maar om de maat.

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » di apr 14, 2009 7:41 pm

Dirtyboy schreef:mooie prijs voor een hele mooie bike http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=29116
Sorry maar die bike is zoo overpriced! 1000 euro voor een fiets met dj3 en mechanishe tektro rommel? Neen dank u. Bij specialized, Canyon, Kona, NS enz... heb je voor dat geld veeeeel meer. Kijk anders even naar de NS Metropolis. DJ1, Juicy, goeie onderdelen en superb frame.

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » di apr 14, 2009 8:06 pm

edit: off topic gezeik, laat maar zitten.
Laatst gewijzigd door de G U R U op di apr 14, 2009 8:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » di apr 14, 2009 8:09 pm

de G U R U schreef:,,,,,,,,,,,,,,,
Haha daarnet stond daar helemaal wat anders, van gedacht veranderd?

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » di apr 14, 2009 8:15 pm

_EdsE_ schreef:
de G U R U schreef:,,,,,,,,,,,,,,,
Haha daarnet stond daar helemaal wat anders, van gedacht veranderd?
nee lijkt maar zo 8) , heb geen zin in weer zo'n onzindiscussie waar niemand wat aan heeft.

Deano

Bericht door Deano » di apr 14, 2009 8:25 pm

Ja dank je voor al die tips =)
Maarja kvind de blkmrkt en ns wel mooi maar allemaal kleine maten vind ik
alé ze mogen miss wel laag zijn maar toch ook redelijk lang
zoals die specialized p1 waar k op gereden heb vind ik persoonlijk te kort ..
waarom omdat als ik draai enzo de voeten bijna tegen band komen en soms raken die het ook en de kniën het stuur dus..
miss beter een 23" maar die vind je niet in Blkmrkt en ns toch?
Grtz.

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di apr 14, 2009 8:45 pm

Deano schreef:Ja dank je voor al die tips =)
waarom omdat als ik draai enzo de voeten bijna tegen band komen en soms raken die het ook en de kniën het stuur dus..
Grtz.
23" is echt te groot hoor :) Mijn broertje (Kevin Katinas, rijdt voor Kona) heeft een cowan 2008 frame 17", dat ding is voor hem te groot (zelfs voor mij aan de lange kant, en ik ben langer dan jij bent) Misschien is dat iets voor jou? No way dat jij je stuur raakt met je knie. Het is een mooi frame, slecht een paar keer mee gesprongen. stuur me een PB'tje als je zijn email wilt :)

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » di apr 14, 2009 8:55 pm

Dennis Katinas schreef:
Deano schreef:Ja dank je voor al die tips =)
Grtz.
23" is echt te groot hoor :) Mijn broertje (Kevin Katinas, rijdt voor Kona) heeft een cowan 2008 frame 17", dat ding is voor hem te groot (zelfs voor mij aan de lange kant, en ik ben langer dan jij bent) Misschien is dat iets voor jou? No way dat jij je stuur raakt met je knie. Het is een mooi frame, slecht een paar keer mee gesprongen. stuur me een PB'tje als je zijn email wilt :)

en dat zegt dat ie wat van frames en geo af weet, hij heeft het natuurlijk over de toptube en niet de seattube

ja kona meest geavanceerde street/dirt frames. kona's zijn DIRT frames (cowan etc), maar totaal niet voor street

waarom?:
-te lange chainstays
-te lage bb
-toptube/rest verhouding klopt niet
-veels te hoge seatstay

ik ga zelf niks zeggen over hoe ze rijden op dirt, ik rij zelf namelijk geen dirt en heb er dus geen ervaring mee, maar ik heb zelf een kona shred gehad, en ik vond em niet echt bepaald geslaagd qua geo

dirtybboy mag het wat bot brengen, maar hij heeft 100% gelijk

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » di apr 14, 2009 9:01 pm

ontopic:

wat het best bij jouw lengte past zal een 22,5" toptube zijn, of evt een 22", maar niet korter

-Atomlab Trailpimp: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=7398
-NS suburban26 of Bitch: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=32947
-Blkmrkt MOB 22,5" versie (wel duur!)

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » di apr 14, 2009 9:07 pm

als je voor komplete bikes wilt gaan die goed én betaalbaar zijn moet je kijken naar:

- DMR
- Eastern26 Thunderbird

ik zou alleen wel ff nagaan of je dan wel de 22.5" versie krijgt, van allebei bestaan 21.5" versies en 22.5" versies, en de 21.5' versies zijn populairder waardoor die meer verkocht worden. dus ff navragen van tevoren ;)

Plaats reactie