Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll
Moderator:Beheerders
Geen goede foto, geen slechte foto. Zonder context matig, met context geschikt voor het doel. Een foto HOEFT niet alle vragen te beantwoorden, kortom, je mag een foto zeker beoordelen in zijn context.
Sommigen denken ook dat iedere foto een verhaal, of een bedoeling moet hebben. Hoeft van mij ook niet, een mooie foto hoeft geen diepere betekenis te hebben.
Sommigen denken ook dat iedere foto een verhaal, of een bedoeling moet hebben. Hoeft van mij ook niet, een mooie foto hoeft geen diepere betekenis te hebben.
Zit met het volgende.
Heb een flitser van canon de Hf dc1. die is gemaakt voor digitale camara's.
Nu deed de 1e flitser het niet gaf steeds een roodlampje aan. Mail gestuurd en uiteindelijk een nieuwe ontvangen. Maar de nieuwe vertoont dezelfde klachten.
Meteen na het aanzetten een roodlampje en het reageert niet op de flits.
Iemand idee wat ik fout doe of wat er fout kan zijn?
Heb een flitser van canon de Hf dc1. die is gemaakt voor digitale camara's.
Nu deed de 1e flitser het niet gaf steeds een roodlampje aan. Mail gestuurd en uiteindelijk een nieuwe ontvangen. Maar de nieuwe vertoont dezelfde klachten.
Meteen na het aanzetten een roodlampje en het reageert niet op de flits.
Iemand idee wat ik fout doe of wat er fout kan zijn?
Dat rode lampje betekent, hoe vreemd ook, dat alles in orde is......
The lower switch is the power switch... center is off, right is auto, and left is manual fire. There is a large RED LED button to show if the flash is ready to fire and to activate the flash in manual mode.
Maar ik denk dat hier de kneep zit:
Now to the power switch... now why is this important? Well the Auto and Manual settings sound like a no brainer... right? Well... no. Auto mode will fire the flash at the flash setting you selected anytime a Powershot camera goes off. The Auto mode allows the HF-DC1 to be used as a slave unit reliable within a 20 feet radius although it can potentially work as far as 30 feet away. Manual mode requires that you press the pilot button to fire the flash... and you can only fire the flash after taking a flash shot on a Powershot camera. So it sounds easy enough... right? Well, no... there is a major problem here. The HF-DC1 doesn't sync to any one Powershot camera... so in Auto mode, the flash will fire when any Powershot camera taking a flash photograph goes off within a 20 foot radius. There is still a chance for any Powershot camera taking a flash photograph to set off the HF-DC1. So in reality, the Auto setting has limited use especially in crowded settings... like vacation spots. The manual mode is far more useful and less aggravating to the picture subject.
Het hele verhaal staat hier
dusssssssss©
The lower switch is the power switch... center is off, right is auto, and left is manual fire. There is a large RED LED button to show if the flash is ready to fire and to activate the flash in manual mode.
Maar ik denk dat hier de kneep zit:
Now to the power switch... now why is this important? Well the Auto and Manual settings sound like a no brainer... right? Well... no. Auto mode will fire the flash at the flash setting you selected anytime a Powershot camera goes off. The Auto mode allows the HF-DC1 to be used as a slave unit reliable within a 20 feet radius although it can potentially work as far as 30 feet away. Manual mode requires that you press the pilot button to fire the flash... and you can only fire the flash after taking a flash shot on a Powershot camera. So it sounds easy enough... right? Well, no... there is a major problem here. The HF-DC1 doesn't sync to any one Powershot camera... so in Auto mode, the flash will fire when any Powershot camera taking a flash photograph goes off within a 20 foot radius. There is still a chance for any Powershot camera taking a flash photograph to set off the HF-DC1. So in reality, the Auto setting has limited use especially in crowded settings... like vacation spots. The manual mode is far more useful and less aggravating to the picture subject.
Het hele verhaal staat hier
dusssssssss©
Vaak wel en zeker met de "lange" lens; 70-200 op een 1,5 cropfactor SLR.
Voor MTB foto's altijd de monopod, met de lange lens scheelt dat gewicht wat je moet tillen en je maak gewoon scherpere foto's, ook bij 1/250s!
Met de groothoek(16-35) op de full frame sensor gebruik ik zelden een statief tenzij ik genoodzaakt ben tijden te gebruiken die langer zijn dan 1/60s.
Bij mijn foto's die ik voor m'n werk maak gebruik ik ook vaak het statief, ook omdat een statief je dwingt zorgvuldiger te kijken naar je onderwerp. Een statief opzetten kost tijd, tijd die ik gebruik om na te denken waar ik m'n statief ga neerzetten; het bepalen van het standpunt.
Je dwingt jezelf om langer na te denken voordat je een foto maakt.
Tevens komt een statief professioneler over, klinkt dom maar het is wel zo.
Ook je licht, bij een portret, een aantal keer je lamp een klein stukje verschuiven terwijl je allang wist dat het de eerste keer goed stond. Je "model" krijgt dan de indruk dat er serieus met hem/haar word omgegaan en jij probeert het beste eruit te halen.
Tevens heb jij meer tijd om goed op andere dingen te letten; kleding, achtergrond, neupulken, afgezakte bril, scheve strop etc. etc.
Fotografie is psychologie!!!
dussssssssssss©
Voor MTB foto's altijd de monopod, met de lange lens scheelt dat gewicht wat je moet tillen en je maak gewoon scherpere foto's, ook bij 1/250s!
Met de groothoek(16-35) op de full frame sensor gebruik ik zelden een statief tenzij ik genoodzaakt ben tijden te gebruiken die langer zijn dan 1/60s.
Bij mijn foto's die ik voor m'n werk maak gebruik ik ook vaak het statief, ook omdat een statief je dwingt zorgvuldiger te kijken naar je onderwerp. Een statief opzetten kost tijd, tijd die ik gebruik om na te denken waar ik m'n statief ga neerzetten; het bepalen van het standpunt.
Je dwingt jezelf om langer na te denken voordat je een foto maakt.
Tevens komt een statief professioneler over, klinkt dom maar het is wel zo.
Ook je licht, bij een portret, een aantal keer je lamp een klein stukje verschuiven terwijl je allang wist dat het de eerste keer goed stond. Je "model" krijgt dan de indruk dat er serieus met hem/haar word omgegaan en jij probeert het beste eruit te halen.
Tevens heb jij meer tijd om goed op andere dingen te letten; kleding, achtergrond, neupulken, afgezakte bril, scheve strop etc. etc.
Fotografie is psychologie!!!
dussssssssssss©
- dtb-dinxperlo
- Berichten:269
- Lid geworden op:do nov 01, 2007 7:37 pm
- Locatie:dinxperlo
- Contacteer:
Zeker, cool gedaan!willem12 schreef:Iets andere kwaliteit dan de meeste van die helm-cam filmpjes. Mooi !!zonoskar schreef: What you say?
Ik vond de shots met de vaste camera het best, kwam de kwaliteit van de camera het best tot zijn recht. Geluid was ook niet slecht trouwens.
Het rondje Waalre is ook mooi in beeld bebracht, dat is mijn omweg van het werk naar huis (met droog weer, that is..), mooi een uurtje raggen

Kvroeg me af wat jullie ervan vinden.
Denk me best gelukte foto van vorig weekend.

Alle andere foto's waren tegen het licht in, en nou niet bepaald goed geworden...
iemadn nog tips voor bepaalde instellingen???
kmoet toegeven dat ik het bepaale nvan positie en sluitertijd nog het moeilijkste vind... Vaak te licht of te donker...
Denk me best gelukte foto van vorig weekend.

Alle andere foto's waren tegen het licht in, en nou niet bepaald goed geworden...
iemadn nog tips voor bepaalde instellingen???
kmoet toegeven dat ik het bepaale nvan positie en sluitertijd nog het moeilijkste vind... Vaak te licht of te donker...
-
- Berichten:446
- Lid geworden op:zo aug 26, 2007 10:52 pm
- Locatie:Heerenveen
- Contacteer:
- MarkMeisner
- Berichten:82
- Lid geworden op:vr mei 16, 2008 10:53 pm
- Locatie:Spijkenisse
- Contacteer:
Ik denk dat de achtergrond de reden is dat dit een POD is geworden. 90% van de Pod's zijn op schitterende bosrijke plekken gemaakt waar veel rijders niet komen. In een woonwijk komt iedereen (uitzonderingen daarbuiten gelaten). Combineer dit met een hoge jump, lekkere kicker en een vijver rechtsonderin beeld en je ziet precies wat de rider doet. Snapt de kijker het nog niet dan zal hij rechts bij informatie lezen dat het een Lake jump was en dan komt alles tot z'n recht.zonoskar schreef:Tis alleen een foto waarvan ik niet snap dat ie POD geworden is. Alles is scherp, rommelige achtergrond en je ziet niet hoe/wat/waar die fietser heen gaat. Sorry Dennis, maar dat kun je beter. Natuurlijk is het niet jouw 'schuld' dat ie POD is natuurlijk
De sprong is natuurlijk ook lekker vaag, wat het geheel afmaakt. Het lijkt net of de rider moet bukken om in het frame te passen.
Gewoon een lekkere plaat dus die in mijn ogen terecht POD is geworden.
Geen mooier licht dan tegenlicht!!! Hoe vaak moet ik het nog zeggen potverdorie!!!Whouz schreef:Kvroeg me af wat jullie ervan vinden.
Denk me best gelukte foto van vorig weekend.
Alle andere foto's waren tegen het licht in, en nou niet bepaald goed geworden...
iemadn nog tips voor bepaalde instellingen???
kmoet toegeven dat ik het bepaale nvan positie en sluitertijd nog het moeilijkste vind... Vaak te licht of te donker...
Ik kan je wel tips voor instellingen geven, maar dat verschilt per (licht) situatie.
Te licht of te donker kan je toch vrij simpel corrigeren? Als je geen idee hebt hoe je dit moet doen zou ik ergens een basiscursus fotografie gaan volgen.
Ik weet bijna trouwens wel zeker dat er een veel betere foto tussen zit dan degene die je hier gepost hebt, laat nog eens wat meer zien.
Deze foto had beter gekund:
-qua licht, het is nu wel erg plat; lager licht of een andere positie tov de zon
-qua standpunt, lager was beter dan lijkt het spektakulairder
-qua veiligheid, als die gast een helm op z'n kneiter had
-qua moment, iets later en hij was echt los geweest
dussssssss©
- dtb-dinxperlo
- Berichten:269
- Lid geworden op:do nov 01, 2007 7:37 pm
- Locatie:dinxperlo
- Contacteer: