FIXXXED AMSTERDAM
Moderators:JJ, Beheerders
-
@ Fresh J : Jaaa!! Beter dat je er bij bent!! (of toch niet eigenlijk..
)
Maar we gaan zeker knallen! Je kan als je later wilt komen, kan altijd, moet je alleen even bellen waar je bent, dan pm ik jou mijn nummer wel, en dan meeten we je wel ergens, in de stad of in de garage ofzo..
En als iemand een leuke route weet, laat maar weten! Wil ook nog wel anders na de garage nog wel eventjes knallen (als we niet helemaal kapot zijn...)!

Maar we gaan zeker knallen! Je kan als je later wilt komen, kan altijd, moet je alleen even bellen waar je bent, dan pm ik jou mijn nummer wel, en dan meeten we je wel ergens, in de stad of in de garage ofzo..
En als iemand een leuke route weet, laat maar weten! Wil ook nog wel anders na de garage nog wel eventjes knallen (als we niet helemaal kapot zijn...)!
Amsterdam fixxxed!!!
Even een snel vraagje tussendoor, dit topic heeft namelijk meer dan 2 lurkers.
Ik wou in principe eerst 48/16 gaan rijden, maar dan heb je dus maar 1 skidpatch, wat natuurlijk bagger is. (had meer nog niet echt in verdiept, dom.)
Anyway ik denk er nu aan om 47/16 te gaan rijden. Nu de vraag: zijn er 47 chainwheels? Ik heb een beetje op eBay gezocht maar ik kon daar eigenlijk helemaal geen 47 chainwheels vinden.

Ik wou in principe eerst 48/16 gaan rijden, maar dan heb je dus maar 1 skidpatch, wat natuurlijk bagger is. (had meer nog niet echt in verdiept, dom.)
Anyway ik denk er nu aan om 47/16 te gaan rijden. Nu de vraag: zijn er 47 chainwheels? Ik heb een beetje op eBay gezocht maar ik kon daar eigenlijk helemaal geen 47 chainwheels vinden.
Haha, ja even van onderwerp veranderen 
Ja, die zijn er! En ik neem er ook eentje! Rij nu zelf 52/16, beetje zwaar, dus wilde lichter maar niet meteen hele nieuwe crankset kopen, dus heb nu bij Balk in Nieuw Vennep, Miche (Primato) bladen van 47 gevonden, voor 54,95..
Hopelijk heb je hier wat aan!

Ja, die zijn er! En ik neem er ook eentje! Rij nu zelf 52/16, beetje zwaar, dus wilde lichter maar niet meteen hele nieuwe crankset kopen, dus heb nu bij Balk in Nieuw Vennep, Miche (Primato) bladen van 47 gevonden, voor 54,95..
Hopelijk heb je hier wat aan!
Amsterdam fixxxed!!!
- sunaj-janus
- Contacteer:
Crankstel vervangen voor je verzet is niet de goedkoopste manier. Het verzet komt neer op dit:
46/16 = 2,87
52/18 = 2,88
48/16 = 3
52/16 = 3,25
Get the point? Om dus je 'skidpatch' groter dan 1 te hebben, neem je een verzet dat niet 'precies' uitkomt. Dus geen 3 (48/16) maar 3,25 of 2,8. Hiermee heb je elke keer een ander stukje band waarmee je skid, aangenomen dat je ongeveer op dezelfde manier skid met je pedalen.
Het sommetje is dit:
Om je verzet dus te veranderen, gewoon je baankransje (de achterste) vervangen met een iets dat lekker rijd, niet te zwaar en niet te licht. Surly kransje is 25,-
Zelf rijd ik met 52/18 dus 2,88 en dat bevalt.
46/16 = 2,87
52/18 = 2,88
48/16 = 3
52/16 = 3,25
Get the point? Om dus je 'skidpatch' groter dan 1 te hebben, neem je een verzet dat niet 'precies' uitkomt. Dus geen 3 (48/16) maar 3,25 of 2,8. Hiermee heb je elke keer een ander stukje band waarmee je skid, aangenomen dat je ongeveer op dezelfde manier skid met je pedalen.
Het sommetje is dit:
Bron: http://www.bikeforums.net/showthread.ph ... id+patchesWhen you divided 52x16, you ended up with a remainder. that is, 16 fits into 52 three times and then some. as a matter of fact, it ends up going into 52 three and one-quarter times. when you do the long division, you end up with 3 remainder 4. in order to find the number of skid patches, you take that remainder and divide the cog size by it. so, in this case, you divide 16 by 4 and get the result of 4 skid patches. if you were to take your map of the wheel and go around it 4 times, you would see that you end up where you started.
Om je verzet dus te veranderen, gewoon je baankransje (de achterste) vervangen met een iets dat lekker rijd, niet te zwaar en niet te licht. Surly kransje is 25,-
Zelf rijd ik met 52/18 dus 2,88 en dat bevalt.
- sunaj-janus
- Contacteer:
-
@blix: Surly is te koop in zandvoort.
www.surlybikes.com
Cosmic Sports (distributor)
Van Speijkstraat 2/39
2041 KL Zandvoort
Netherlands
Tel + 31 235735518
Fax +31 235735523
info@cosmicsports.com
Naast slap ouwehoeren, doe ik ook weleens onderzoek.
www.surlybikes.com
Cosmic Sports (distributor)
Van Speijkstraat 2/39
2041 KL Zandvoort
Netherlands
Tel + 31 235735518
Fax +31 235735523
info@cosmicsports.com
Naast slap ouwehoeren, doe ik ook weleens onderzoek.

AMSTERDAM FIXXXED WEST SIDE!
Yo voor de mensen uit Amsterdam. Paar dagen terug is mijn fiets gestolen. Blauwe gazelle champion mondial raceframe, fixed, zonder voorrem. Metaalkleurige achtervelg, blauw met metaalkleurige voorvelg, en zwart stuurlint. Frame is bijna exact hetzelfde als op deze foto, maar met een metaalkleurige voorvork:
http://farm1.static.flickr.com/156/3646 ... ba.jpg?v=0
Als iemand hem ziet hoor ik het heel graag: lucasbouwman@gmail.com of 0613899541. Groet.
http://farm1.static.flickr.com/156/3646 ... ba.jpg?v=0
Als iemand hem ziet hoor ik het heel graag: lucasbouwman@gmail.com of 0613899541. Groet.
Laatst gewijzigd door Lucas op vr mar 20, 2009 7:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
-
Ik heb wel lockring tool voor je.. maarja, we wonen wel een beetje ver uit elkaarKpt.Roodbaard schreef:Guys, ben er vanavond niet bij, zit nog steeds te kutten met een losse lockring, en heb de tijd niet om het goed te krijgen ! Ben ook zowieso op kantoor tot 20h00 !!! Dus misschien zie ik jullie bij de pont ! Volgende week zeker bij ! En Zondag Stalen Ros !!! YEAHH !!!!

Amsterdam fixxxed!!!
-
-