Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.
Moderator:Beheerders
-
Gijsberg - Berichten:250
Bericht
door Gijsberg » wo jan 28, 2009 11:55 am
Ott, je bent wel innovatief; een banaan als kussen

Dat ik daar nooit aan gedacht heb

. Ik ziet het al voor me dat je zo handig wordt in het hiken en je gevraagd wordt om lezingen te geven op de
fiets en wandelbeurs 28feb-1maart.
Doubt Kills Dreams
-
Bericht
door Gijsberg » do jan 29, 2009 7:45 am
Ott,
Heb je je slaapmat zo onder je rugzak hangen?

Ik heb een idee voor je slaapmatje, maar weet niet of het werkt. Ik heb het namelijk niet uitgeprobeerd. Als je geen zadelpendrager wilt monteren zou je het volgende kunnen proberen. Visualiseer de opgerolde slaapmat op de plaats waar hij zou liggen als ie op de drager ligt. Pak een touw of spanband en leg deze aan op de zadelpen. Haal het touw door het midden van de slaapmat heen. Het uiteinde gaat naar de achterzijde van je zadel. Nu zal de slaapmat naar links en rechts op en neer blijven zwiepen. Hiervoor is een soort driehoek nodig tussen zadel en slaapmat, waarbij je zadel als de basis van de driehoek dient. Meer het idee van
http://www.carradice.co.uk/mountain-bik ... dard.shtml
Ik heb nog mijn twijfels bij de stabiliteit en het punt bij de zadelpen, misschien dat je met de binnenkant van je benen de slaapmat raakt.
Een dunne slaapmat om de tob-tube gedraaid: ik vraag me af of hoe dik dit mag zijn zonder dat je hier last van hebt. Als ik een routekaartje met een formaat van een A6 (+/-12 cm) tussen de remkabel en tob tube klem dan heb ik er zelf al last van. Of een zeer dun matje in de vorm van bubbeltjes plastic met een aluminium finish. Volgens mij zijn deze matjes alleen ter isolatie
Nog meer lees/kijk voer:
http://thegreatdivideproject.blogspot.com/
http://www.mtbcast.com/images/GDR07/index.htmlDoubt Kills Dreams
-
ott
Bericht
door ott » za jan 31, 2009 7:03 pm
Gijsberg schreef:Ott, je bent wel innovatief; een banaan als kussen

Dat ik daar nooit aan gedacht heb

. Ik ziet het al voor me dat je zo handig wordt in het hiken en je gevraagd wordt om lezingen te geven op de
fiets en wandelbeurs 28feb-1maart.
Ik heb een banan in mijn oor (Gijs)"bert"
www.marcomeijerink.nl had me al op de fietswandel geattendeerd
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
ott
Bericht
door ott » za jan 31, 2009 7:25 pm
Gijsberg schreef:Ott,
Heb je je slaapmat zo onder je rugzak hangen?

Ik heb een idee voor je slaapmatje, maar weet niet of het werkt. Ik heb het namelijk niet uitgeprobeerd. Als je geen zadelpendrager wilt monteren zou je het volgende kunnen proberen. Visualiseer de opgerolde slaapmat op de plaats waar hij zou liggen als ie op de drager ligt. Pak een touw of spanband en leg deze aan op de zadelpen. Haal het touw door het midden van de slaapmat heen. Het uiteinde gaat naar de achterzijde van je zadel. Nu zal de slaapmat naar links en rechts op en neer blijven zwiepen. Hiervoor is een soort driehoek nodig tussen zadel en slaapmat, waarbij je zadel als de basis van de driehoek dient. Meer het idee van
http://www.carradice.co.uk/mountain-bik ... dard.shtml
Ik heb nog mijn twijfels bij de stabiliteit en het punt bij de zadelpen, misschien dat je met de binnenkant van je benen de slaapmat raakt.
Een dunne slaapmat om de tob-tube gedraaid: ik vraag me af of hoe dik dit mag zijn zonder dat je hier last van hebt. Als ik een routekaartje met een formaat van een A6 (+/-12 cm) tussen de remkabel en tob tube klem dan heb ik er zelf al last van. Of een zeer dun matje in de vorm van bubbeltjes plastic met een aluminium finish. Volgens mij zijn deze matjes alleen ter isolatie
Nog meer lees/kijk voer:
http://thegreatdivideproject.blogspot.com/
http://www.mtbcast.com/images/GDR07/index.html
Ik heb het matje over de lengte geplaatst onder de expansie elastieken.
Het probleem van zaken achter het zadel plaatsen (ook jouw idee) is zijdelingse stijfheid, dat geldt ook voor large zadeltasjes.
Het matje op de toptube wordt lastig doorsnee is ongeveer 18 cm, als ik op de een of andere manier een matje in de lengte jan comprimeren da kan ie in het verlengde van de toptube.
Eem rekje kan wel maar dan ben je wat gewicht verder(topeak 600 gram), dit is een 125 gram alternatief

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
Bericht
door Gijsberg » ma feb 02, 2009 9:27 pm
Gijsberg schreef:Ik denk dat ik een DIY cue clip holder ga fabriceren,
E viola: Ik heb al één mounting bracket klaar voor mijn PPA (personal paper assistent)
(click voor groter beeld)
Het is nog wel lastig waypoint ingeven tijdens het fietsen.
Kosten: €1,10 voor twee brettelklipjes en €1,- voor een halve meter klitteband
Doubt Kills Dreams
-
Bericht
door Gijsberg » ma feb 02, 2009 9:28 pm
ott schreef:Eem rekje kan wel maar dan ben je wat gewicht verder(topeak 600 gram), dit is een 125 gram alternatief

De beugel is duurder dan het tasje

Doubt Kills Dreams
-
ott
Bericht
door ott » di feb 03, 2009 9:39 am
Gijsberg schreef:Gijsberg schreef:Ik denk dat ik een DIY cue clip holder ga fabriceren,
E viola: Ik heb al één mounting bracket klaar voor mijn PPA (personal paper assistent)
(click voor groter beeld)
Het is nog wel lastig waypoint ingeven tijdens het fietsen.
Kosten: €1,10 voor twee brettelklipjes en €1,- voor een halve meter klitteband
Ik voel me wel een beetje lullig dat ik de punten op mijn arm schrijf als ik jouw innovatieve oplossing zie

Sport als levenskunst
-
Akwa
-
Contacteer:
Bericht
door Akwa » di feb 03, 2009 12:29 pm
Mijn PPA voor mijn GPStijdperk: schildertape op je stuurplakken en de punten hierop schrijven. Wel weer de tape op tijd verwijderen anders blijft er teveel plaksel op zitten.
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » di feb 03, 2009 4:30 pm
Pfff is een simpele kaarthouder niet genoeg?
GPS is natuurlijk ideaal maar dat is cheaten..

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
ott
Bericht
door ott » di feb 03, 2009 5:23 pm
didadunlop schreef:
GPS is natuurlijk ideaal maar dat is cheaten..

Noem mij maar steggelaar, denk dat ik er ook aan ga geloven. Toertocht narijden wanneer je dat wil en googlemaps gebruiken. Het nieuwe rijden, CX met camperen

Sport als levenskunst
-
ott
Bericht
door ott » wo feb 04, 2009 3:32 pm
Gijsberg schreef:ott schreef:Eem rekje kan wel maar dan ben je wat gewicht verder(topeak 600 gram), dit is een 125 gram alternatief

De beugel is duurder dan het tasje

Kreeg een tip van een oudere rijder, vroegah hadden ze de tassen aan de brooks zadels.
Filmpje gezochtvoor het idee:
http://www.youtube.com/watch?v=qyz5d3en ... hop.co.uk/ Zie dat wel zitten
Sport als levenskunst
-
Slim - Berichten:4
Bericht
door Slim » do feb 05, 2009 9:06 pm
Er is een nieuwe website speciaal over (offroad) fiets kamperen:
www.bikepacking.net Eindelijk een plek waar voldoende 'bikepackers' uit hangen om eens goed van gedachten te wisselen. Kom eens kijken!
-
Bericht
door Gijsberg » vr feb 06, 2009 8:07 pm
Slim schreef:Er is een nieuwe website speciaal over (offroad) fiets kamperen:
www.bikepacking.net Eindelijk een plek waar voldoende 'bikepackers' uit hangen om eens goed van gedachten te wisselen. Kom eens kijken!
Welkom op DP! Die site is een goede tip, ik heb hem gebook-marked. Ik neem aan dat je zelf ook actief "bike packed"?
Doubt Kills Dreams
-
ott
Bericht
door ott » za feb 07, 2009 8:16 am
Wekom, ik zal me zo even aanmelden.
Sport als levenskunst
-
ott
Bericht
door ott » do feb 26, 2009 8:29 pm
Redelijke framebag en een hele mooie prijs.
Lightweight hoeft je niet zo in de portomonee te raken

Sport als levenskunst
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » do feb 26, 2009 10:16 pm
idd goedkoop.
Ik zat te denken aan die Jandd framebag. Maar dit ziet er goed uit.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
ott
Bericht
door ott » vr feb 27, 2009 8:27 am
Sport als levenskunst
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » vr feb 27, 2009 9:30 am
Die Rose is inderdaad een betaalbaardere optie dan de Jandd. Ik heb een Jandd en die zijn 26 Euro. Jandd is overigens gewoon te krijgen in NL
JJ
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » vr feb 27, 2009 11:29 am
Waar dan?
Ik zou die tas graag even willen proefpassen.
-
Pino - Berichten:2472
Bericht
door Pino » vr feb 27, 2009 11:54 am
didadunlop schreef:Waar dan?
Ik zou die tas graag even willen proefpassen.
Nieuwe verdeler in NO Utrecht?
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » vr feb 27, 2009 12:07 pm
didadunlop schreef:Waar dan?
Haha, serieuze vraag?
Ik zal hem komende keer als we meeten meenemen, en zal een pic schieten van het weekend op een fiets naar keuze

Jammer dat de Fargo net weg is..
JJ
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » vr feb 27, 2009 3:49 pm
semi serieus.
Ik ben benieuwd hoe ie past op mijn El Mariachi. Vooral zomers vind ik die camelback maar irritant en zweterig.
tevens zou ie op de big dummy mooi dienst kunnen doen als snack houder en kaart houder.
-
biermagnaat - Berichten:99
Bericht
door biermagnaat » vr feb 27, 2009 7:13 pm
Zo'n frametas lijkt mij ook wel handig voor als je een dag weggaat.