Fixed bike vragen
Moderators:JJ, Beheerders
Hallo
Ik ben op zoek naar een oude racefiets of alleen een frame , wat is ongeveer de juiste frame maat voor een persoon van 1.77
Ik zat zelf aan rond de 54 cm te denken maar weet niet zeker of dit klopt
Ik snap wel dat iedereen een eigen voorkeur heeft maar het gaat er meer om wat er gemiddeld voor staat
Ik ben op zoek naar een oude racefiets of alleen een frame , wat is ongeveer de juiste frame maat voor een persoon van 1.77
Ik zat zelf aan rond de 54 cm te denken maar weet niet zeker of dit klopt
Ik snap wel dat iedereen een eigen voorkeur heeft maar het gaat er meer om wat er gemiddeld voor staat
Laatst gewijzigd door menace op ma feb 09, 2009 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Aangezien ik denk ik nog verschillende vragen heb heb ik de topic titel maar veranderd
Ik was voor een niet al te duur wielsetje aan het kijken en kwam bij het volgende uit
Een Miche Pistard Track Wheelset voor 145 pond en er word geen verzendkosten gerekend
Een zelf samengesteld wielsetje met Rigida DP18 velgen en Miche Primato naven
Wat zou de beste keuze zijn denken jullie en waarom
Ik was voor een niet al te duur wielsetje aan het kijken en kwam bij het volgende uit
Een Miche Pistard Track Wheelset voor 145 pond en er word geen verzendkosten gerekend
Ligt heel dicht bij elkaar qua kwaliteit denk ik. Misschien dat je in je zelfgebouwde wielset meer spaken kan zetten voor meer stevigheid. Ligt eraan waar je naar op zoek bent. Een lichte snelle wielset om te racen, of een iets zwaardere set om ook trucs mee te doen of door de stad te knallen.
Oh, ik rijd nu zelf op ouderwetse lage velgen i.p.v. deep V's of DP18's en dat bevalt me prima. Ze zijn lichter als mijn wielset met DP18's maar kunnen ook veel hebben als het gaat om trucs en van dingen afspringen.
Oh, ik rijd nu zelf op ouderwetse lage velgen i.p.v. deep V's of DP18's en dat bevalt me prima. Ze zijn lichter als mijn wielset met DP18's maar kunnen ook veel hebben als het gaat om trucs en van dingen afspringen.
menace schreef:Aangezien ik denk ik nog verschillende vragen heb heb ik de topic titel maar veranderd
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Yep, wat ga je er mee doen.
De Miche wielset heeft een radiaal gespaakt 24 spaaks voorwiel. Voor normaal rijden een prima wiel, voor iets heftiger straat gebruik mss niet helemaal wat je wilt.
Hoge velgen maken een sterker wiel, maar ook zwaarder. Lage velgen minder gevoelig voor wind (echt, je voelt het
) maar lichter dus, goed voor het stoplicht.
En met een goede klassieke platte velg (liefst gelast) kun je erg sterke wielen maken.
Qua prijs onloopt een Miche wielset en een vergelijkbaar handgemaakt setje elkaar inderdaad niet zo veel.
JJ
De Miche wielset heeft een radiaal gespaakt 24 spaaks voorwiel. Voor normaal rijden een prima wiel, voor iets heftiger straat gebruik mss niet helemaal wat je wilt.
Hoge velgen maken een sterker wiel, maar ook zwaarder. Lage velgen minder gevoelig voor wind (echt, je voelt het

En met een goede klassieke platte velg (liefst gelast) kun je erg sterke wielen maken.
Qua prijs onloopt een Miche wielset en een vergelijkbaar handgemaakt setje elkaar inderdaad niet zo veel.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ja dat kan wel, zijn gewoon afgedraaide velgen, alleen zijn ze compleet geannodiseerd. Ze hebben dus gewoon een rem flank.
JJ
JJ
Platte CFX velgen, 36 spaken naar Miche primato naven. Ik spring er gewoon mee van trappetjes af en ze zijn echt een stuk lichter dan mijn DP18's.
Ik heb ze in eerste instantie gekocht omdat ik een klassiekere look wilde voor mijn Balk, maar ze bevallen heel goed.
Ik heb ze in eerste instantie gekocht omdat ik een klassiekere look wilde voor mijn Balk, maar ze bevallen heel goed.
Pepe schreef:Maar Tjeu, wat vind je relaxeder dan voor tricks, en keihard racen op straatJe DP18's of platte velgen? En wat voor merk is het dan?
Ik vind een carbon voorvork ook altijd wel stoer staan , vooral in een wit frame
Is een carbon voorvork wel mogelijk als je alleen met een voorrem rijd kwa sterkte of breekt deze meteen af
Ik dacht altijd dat carbon sterker was als staal maar weet dit niet meer zeker , het gaat om zoiets
Fiets wordt echt alleen gebruikt voor normaal op straat te rijden geen trucjes of wat dan ook

Is een carbon voorvork wel mogelijk als je alleen met een voorrem rijd kwa sterkte of breekt deze meteen af
Ik dacht altijd dat carbon sterker was als staal maar weet dit niet meer zeker , het gaat om zoiets
Fiets wordt echt alleen gebruikt voor normaal op straat te rijden geen trucjes of wat dan ook

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik rij al jaren met carbon vorken, ook van bergen af (Race en MTB) met volle bak remmen enzo. Die krijg je niet zomaar stuk hoor...
JJ (=94 kilo)
JJ (=94 kilo)
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Mee eens, 1 van mijn favoriete stalen race frame merken! En er zijn er nog genoeg te vinden!!
JJ
JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
44-16 is een standaard verzet voor de weg, dus dan mss een 46-17 als uitgangs punt proberen.
JJ
JJ
Wat JJ zegt (46x17) is wel een oke verzet, alhoewel ik graag ietsje lichter trap want ik hou van spinning/snelle cadans. (en van m'n knieën)
Ik zou de fiets gewoon nog eventjes met versnellingen berijden... en dan kijken welk kransje je het fijnst vindt. Geef het wel even de tijd, dus ik zou één bepaald verzet een dag of drie proberen. Is het niks, dan zwaarder of lichter proberen.
Ik zou de fiets gewoon nog eventjes met versnellingen berijden... en dan kijken welk kransje je het fijnst vindt. Geef het wel even de tijd, dus ik zou één bepaald verzet een dag of drie proberen. Is het niks, dan zwaarder of lichter proberen.
- sunaj-janus
- Contacteer:
- sunaj-janus
- Contacteer: