Nokken van alu frame verwijderen?
Moderator:Beheerders
Zijn er nog manieren om de nokken van een alu frame te verwijderen behalve slijpen en vijlen?
Ik heb een beetje schrik om eraan te beginnen..
Het zou gaan om een 50euro framepje vanbij Salden (ik heb het nog niet).
Ik heb een beetje schrik om eraan te beginnen..
Het zou gaan om een 50euro framepje vanbij Salden (ik heb het nog niet).
- mr.Monster
ik heb het bij mn 29-er frame ook gedaan...
geen probleem, grofweg het grootste gedeelte met de slijptol erafhalen..
daarna met 2 soorten vijlen; grof en daarna fijn en wat schuurpapier...
en gewoon de tijd ervoor nemen, beter een paar minuten extra vijlen dan dat je te ver gaat slijpen.
tis even
..
geen probleem, grofweg het grootste gedeelte met de slijptol erafhalen..
daarna met 2 soorten vijlen; grof en daarna fijn en wat schuurpapier...
en gewoon de tijd ervoor nemen, beter een paar minuten extra vijlen dan dat je te ver gaat slijpen.
tis even

NSbikes surge - echo pure 09 - dobermann pinscher
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!
de uitleg:
ik had een I beam besteld van sgd.. maar die paste niet (kut zooi) eerst met en gasbrander de zadelpen opgewaremd om de lijm te smelten en de pen groter te maken zodat het zadelklem ding er uit kon..
dat was mislukt trouwens
daarna gewoon met de draaibank dat ding er uit geslepen.
toen dat los was heb ik een stuk wel passende zadelpen gepakt en dat een beetje uitgeslepen zodat hij paste. zometeen kijken of de 2 componenten lijm droog genoeg is voor vanavond
en nee er zaten geen nokken op:D
maar vuurtje er op las zacht maken en nok er af tikken geen goed idee?
ik had een I beam besteld van sgd.. maar die paste niet (kut zooi) eerst met en gasbrander de zadelpen opgewaremd om de lijm te smelten en de pen groter te maken zodat het zadelklem ding er uit kon..
dat was mislukt trouwens
toen dat los was heb ik een stuk wel passende zadelpen gepakt en dat een beetje uitgeslepen zodat hij paste. zometeen kijken of de 2 componenten lijm droog genoeg is voor vanavond
maar vuurtje er op las zacht maken en nok er af tikken geen goed idee?
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
- cyberhawk
- Contacteer:
dis geen uitleg..nut-case schreef:de uitleg:
ik had een I beam besteld van sgd.. maar die paste niet (kut zooi) eerst met en gasbrander de zadelpen opgewaremd
om de lijm te smelten en de pen groter te maken
zodat het zadelklem ding er uit kon..
?

opgewarmd om de lijm te smelten ? lijm <> fiets = no-no
de pen groter te maken >? zodat de klem eruit kon.. niet de zadelpen klem maar de seat clamp I presume ?

en dan dat zaakje in een passende pen > gelijmd

dude WTF
wist je dat je shims hebt om smallere pennen te fitten in grotere buizen
iedereen post hier de domste vragen en zoekt eigenlijk nieuwe spullen voor een prikkie..
kan je niet een beetje dat gedrag overnemen..?
vragen wat.. en dan zoeken op maat op DP ?
ik ken je bike .. ik snap dat dit voor jou wel gaat werken zo..
maar toch

nee keb alleen de zadelpen aangepast aan mijn frame heb ik niks veranderd
ecpres niet dat verneuk ik waarschijnlijk.
ik ken mezelf
ik van een passende zadel pen het onderste stuk afgezaagd ( het andere stuk heb ik mooi gevijld zodat ie nog in mijn frame kan.. just in case)
het afgezaagde stukje heb ik op de draaibank aan de binnenkant een beetje uitgeslepen (halve milimeter) en daarna paste alles
en dat met die brander, dat was mislukt
naar on topic, op tv doen ze dat wel eens:P met ene las brander de las zacht maken byut then again ik zou t nie durven en ik zou de nokken gewoon laten zitten omda tik te lui ben om die dingen er af te halen maar oged ik ga ff naar de schuur om de lijm te checken
ecpres niet dat verneuk ik waarschijnlijk.
ik ken mezelf
ik van een passende zadel pen het onderste stuk afgezaagd ( het andere stuk heb ik mooi gevijld zodat ie nog in mijn frame kan.. just in case)
het afgezaagde stukje heb ik op de draaibank aan de binnenkant een beetje uitgeslepen (halve milimeter) en daarna paste alles
en dat met die brander, dat was mislukt
naar on topic, op tv doen ze dat wel eens:P met ene las brander de las zacht maken byut then again ik zou t nie durven en ik zou de nokken gewoon laten zitten omda tik te lui ben om die dingen er af te halen maar oged ik ga ff naar de schuur om de lijm te checken
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
-
maar vuurtje er op las zacht maken en nok er af tikken geen goed idee?[/quote]
Nee geen goed idee,dat gaat echt niet.lassen wil zeggen dat je twee onderdelen van hetzelfde materiaal (meestal) samensmelt met een toevoegmateriaal, en dat gestolde smeltbad vormt de las,die las is sterker en harder als het moedermateriaal (de twee onderdelen) erom heen.
juist om de las is de zwakke plek, dus de las warm maken en eraf tikken dat gaat niet, het is er niet opgeplakt!!
slijpen, vijlen,schuren en polijsten en spuiten.

maar vuurtje er op las zacht maken en nok er af tikken geen goed idee?[/quote]

juist om de las is de zwakke plek, dus de las warm maken en eraf tikken dat gaat niet, het is er niet opgeplakt!!

slijpen, vijlen,schuren en polijsten en spuiten.

kijk ik zal proberen de fotos inde goede volg orde te zetten

deze zadel pen zat al in het frame.. dit is het onderste stukje, de andere kant heb ik aan binnenkant wat matriaal weg gehaald.

om deze maat te bereiken.
nu past het zadel
bij show youre bike staat een foto met de fiets zoals ie nu is.

deze zadel pen zat al in het frame.. dit is het onderste stukje, de andere kant heb ik aan binnenkant wat matriaal weg gehaald.

om deze maat te bereiken.
nu past het zadel
bij show youre bike staat een foto met de fiets zoals ie nu is.
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/