FIXXXED AMSTERDAM
Moderators:JJ, Beheerders
-
K cool, crank gehouden? ahah
Hij was opzich compleet, heb er ok wel even op gereden op die manier.
Heb allemaal nieuwe parts gekocht, alleen frame en crank gehouden.
Nieuwe setup:
-phil hubs zwart h/f
-H+son zwarte velgen
-Chrisking zwart/zwart balhoofd
-Nitto 100mm jaguar stem
-Nitto 123 cromo stuur
-Mks rx-1 pendalen
-Mks toeclips
-Campagnolo aero seatpost
-Campagnolo chainring 51t
En nog wat kleine dingen die k vergeten ben, wil ok nog phil bb
en een turbo zadel, maar ben nu broke, kan ook zonder die dingen rijden.
Als k me spullen volgende week krijg kan k die wielen spaken EN RIJDEN WEER
Hij was opzich compleet, heb er ok wel even op gereden op die manier.
Heb allemaal nieuwe parts gekocht, alleen frame en crank gehouden.
Nieuwe setup:
-phil hubs zwart h/f
-H+son zwarte velgen
-Chrisking zwart/zwart balhoofd
-Nitto 100mm jaguar stem
-Nitto 123 cromo stuur
-Mks rx-1 pendalen
-Mks toeclips
-Campagnolo aero seatpost
-Campagnolo chainring 51t
En nog wat kleine dingen die k vergeten ben, wil ok nog phil bb
en een turbo zadel, maar ben nu broke, kan ook zonder die dingen rijden.
Als k me spullen volgende week krijg kan k die wielen spaken EN RIJDEN WEER

-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Met een harde borstel op je ketting timmeren (en af en toe doortrappen), dan gaat al die zooi ertussenuit. Daarna afnemen met een doek met peut en smeren, stukje fietsen en weer afnemen en klaar is ie.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Doe je dat echt zo? Veel werk man! Daar neem ik helaas nooit de tijd voor, zou mss goed zijn 
JJ

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
heel soms wanneer ik zin heb:JJ schreef:Doe je dat echt zo? Veel werk man! Daar neem ik helaas nooit de tijd voor, zou mss goed zijn
JJ
- ketting er af
- ketting schoonschrobben in een parts washer met van dat ontvettende tuig (lekker voor je handen

- droogblazen met de compressor (komt de allerlaatst troep er ook uit)
- ff met de hobby brander er op, dan is tie echt droog
- inspuiten
- monteren
Dit is voor mij de enige manier om een ketting echt schoon te krijgen. Echt geen kraakje! Wel een flink klusje, maar met al die spuitbusjes ed krijg je hem nooit 100% schoon.
kort verslagje dan maar;
Een record werd verbroken met een opkomst van maar liefst 6 mensen (SXEPAT, LE Danne, Pepe, Elmar RS uit Utrecht en ondergetekende)! En dat terwijl het regende. Gelukkig werd het droog na 19.00 uur en besloten we een ritje naar het Velodrome Sloten te maken. Bij het eerste stoplicht liet le Danne ons zien hoe ze in Brussel wachten met oversteken; haaks op de stoep that is. Pier had dit niet door, wilde wegrijden, botste tegen het achterwiel van de Belg en maakte een mooi smakkert op het plaveisel. Vanaf dat moment was de minimale afstand tussen Pier en Danne een meter of drie .
Na flink wat scheuren, praten, skidden, sprinten, scooterpolitie, net-niet-bijna-botsinkjes kwamen we aan bij het Velodrome Sloten, alwaar de inwendige mens kon worden verwend. Mooie fietsen gezien en snelle rijders. Na een klein uurtje besloten we de tocht te vervolgen naar de infamous parkeergarage. Aangekomen in de betonkolos bleek de vloer zo vochtig te zijn dat het skidden wel erg makkelijk ging, het vallen echter ook. Rond 22 uur besloten we een einde te maken aan de avond, ondergetekende ging richting huis, de rest richting Zuid en Centraal en daarna waarschijnlijk ook naar huis.
Het was een goede avond, Ajax won met 0-1, en ik was precies op tijd thuis om de goal mee te pakken...
Een record werd verbroken met een opkomst van maar liefst 6 mensen (SXEPAT, LE Danne, Pepe, Elmar RS uit Utrecht en ondergetekende)! En dat terwijl het regende. Gelukkig werd het droog na 19.00 uur en besloten we een ritje naar het Velodrome Sloten te maken. Bij het eerste stoplicht liet le Danne ons zien hoe ze in Brussel wachten met oversteken; haaks op de stoep that is. Pier had dit niet door, wilde wegrijden, botste tegen het achterwiel van de Belg en maakte een mooi smakkert op het plaveisel. Vanaf dat moment was de minimale afstand tussen Pier en Danne een meter of drie .
Na flink wat scheuren, praten, skidden, sprinten, scooterpolitie, net-niet-bijna-botsinkjes kwamen we aan bij het Velodrome Sloten, alwaar de inwendige mens kon worden verwend. Mooie fietsen gezien en snelle rijders. Na een klein uurtje besloten we de tocht te vervolgen naar de infamous parkeergarage. Aangekomen in de betonkolos bleek de vloer zo vochtig te zijn dat het skidden wel erg makkelijk ging, het vallen echter ook. Rond 22 uur besloten we een einde te maken aan de avond, ondergetekende ging richting huis, de rest richting Zuid en Centraal en daarna waarschijnlijk ook naar huis.
Het was een goede avond, Ajax won met 0-1, en ik was precies op tijd thuis om de goal mee te pakken...
- sunaj-janus
- Contacteer:
-
Wordt en nog gefietst de komende week? Ben nieuw in de game en heb nog wel het een en ander te leren. Ik noem bv het skitten en het leren onderhouden van mijn fiets en hoe voer ik een noodstop uit.
Ik fiets nu zo'n kleine week naar mijn werk heen en terug (op sommige plekken wat rustiger ivb verkeer) en wil inmiddels niks anders meer.
Ik fiets nu zo'n kleine week naar mijn werk heen en terug (op sommige plekken wat rustiger ivb verkeer) en wil inmiddels niks anders meer.