welke remkabel?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
de G U R U
Contacteer:
welke remkabel?

Bericht door de G U R U » do feb 05, 2009 12:03 am

weer zo'n interessant onderwerp,

welke kabels zijn het beste voor een mechanische schijfrem, gelet op:

-frictie
-sterkte
-duurzaamheid

twijfel zelf tussen Nokon, Gore Ride-on en XTR..
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

didadunlop

Bericht door didadunlop » do feb 05, 2009 9:18 am

GOODRIDGE!!!

Echt ik merkte het verschil met XTR en AVID flak jacket direct. Super kabels. Goed afgedicht en zeer duurzaam. Enige nadeel was dat ik de buitenkabels eerst een paar dagen heb laten hangen met een beetje gewicht om ze netjes recht te krijgen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

didadunlop

Bericht door didadunlop » do feb 05, 2009 9:22 am

Wat is eigenlijk het nut van goretex kabels? Alleen maar die mooie glij coating?

Soweiso is goretex een gruwelijk gehypt stofje wat nog niet half zo goed werkt al de reclame ons doet geloven. (lees, ik heb een beetje een hekel aan meneer Gore en zijn gezever)
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » do feb 05, 2009 7:36 pm

didadunlop schreef:Wat is eigenlijk het nut van goretex kabels? Alleen maar die mooie glij coating?

Soweiso is goretex een gruwelijk gehypt stofje wat nog niet half zo goed werkt al de reclame ons doet geloven. (lees, ik heb een beetje een hekel aan meneer Gore en zijn gezever)
't zou idd. minder weerstand geven; heb je gezeik met de jassen/truien e.d. of met de kabels?

zal denk ik die goodridges maar eens proberen dan..

didadunlop

Bericht door didadunlop » za feb 07, 2009 11:18 am

Nah de remkabels heb ik nog niet geprobeerd. Maar er zitten een paar redeneringen in de reclame's van meneer Gore die heel erg dubieus zijn. (geldt ook voor e-vent/Hyvent en al die andere "ademende" stoffen)

mtb arno

Bericht door mtb arno » za feb 07, 2009 11:39 am

heb vroeger nog met xtr gereden en bleef lang goed en soepel werken.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » wo feb 11, 2009 9:01 am

bekijk ook de optie Lineaire BMX remkabels. van bijv. Gusset :arms:

b-dirt

Bericht door b-dirt » wo feb 11, 2009 7:43 pm

nee bmx kabels lopen zwaar.shimano xtr lopen al een stuk soepeler maar mark wrm geen nokon? die lopen ook heel soepel ;)

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » wo feb 11, 2009 8:51 pm

b-dirt schreef:nee bmx kabels lopen zwaar.shimano xtr lopen al een stuk soepeler maar mark wrm geen nokon? die lopen ook heel soepel ;)
@ didadunlop: wat is er mis met dat spul dan? ben wel benieuwd want ik wil al een tijdje een goretex regenjas kopen..

@bdirt: klinkt stom maar ik heb net mijn frame geverfd, vind het zonde als het door die nokon kabels gelijk onder de krassen zit..

@sjors : heb ik al geprobeerd (ody, animal e.a.); kwamen niet in de buurt van xtr qua frictie(loosheid)..wel beter bestand tegen barspins alleen die doe ik nooit..

@mtb arno: heb er momenteel nog een xtr op zitten alleen die is te kort (breder stuur gekocht); wilde een paar populaire kabels uitproberen, heb over goodridge en gore ook goede dingen gehoord dus..

heb overigens al met iemand goodridges meebesteld..

Plaats reactie