Hallo Peoples
Voorgaande eigenaar van mijn baanrig heeft de lage flens Nuovo Record naaf ooit eens geconverteerd naar baannaaf, dus een massieve as erin. Nou is er een as gebruikt met groter diameter. Er zijn inkepingkjes in gemaakt om toegang te krijgen tot vorkpadden. Dat er een grote diameter as is gebruikt betekent ook dat de konen een slag groter uit zijn gevallen en er kleinere kogels zijn gebruikt. Dit laatste wellicht omdat de eenheid er met de originele kogels waarschijnlijk niet meer in paste. Std voor Nuovo Record is 9x 7/32. Er zaten 10x 3/16 kogels in. Enfin, ik wil dit natuurlijk weer in orde hebben, zoals het hoort. Dus conventioneel maat as, konen voor NR en 7/32 kogels. Konen en kogels kan ik nog wel tackelen. Een massieve as voor NR daarentegen is een ander verhaal. Heb al diverse winkels bezocht. Er blijkt nogal wat variateit te zitten in diameter van asjes. Ander draad waardoor de konen zich er niet op laten draaien komt ook voor.
Qua konen ben ik niet echt flexibel. 7/32 is vrij uniek. Konen (en cup!) voor 3/16 hebben een andere radius, neem ik aan. Kan iemand dit bevestigen?
Ik ben dus op zoek naar een massieve as passend voor een NR naaf. Een as die de 7/32 konen toestaat.
baanfiets: massieve as voor Nuovo Record
Moderator:Beheerders
-