baanfiets: massieve as voor Nuovo Record

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Elevation12,000
baanfiets: massieve as voor Nuovo Record

Bericht door Elevation12,000 » wo jan 14, 2009 6:46 pm

Hallo Peoples

Voorgaande eigenaar van mijn baanrig heeft de lage flens Nuovo Record naaf ooit eens geconverteerd naar baannaaf, dus een massieve as erin. Nou is er een as gebruikt met groter diameter. Er zijn inkepingkjes in gemaakt om toegang te krijgen tot vorkpadden. Dat er een grote diameter as is gebruikt betekent ook dat de konen een slag groter uit zijn gevallen en er kleinere kogels zijn gebruikt. Dit laatste wellicht omdat de eenheid er met de originele kogels waarschijnlijk niet meer in paste. Std voor Nuovo Record is 9x 7/32. Er zaten 10x 3/16 kogels in. Enfin, ik wil dit natuurlijk weer in orde hebben, zoals het hoort. Dus conventioneel maat as, konen voor NR en 7/32 kogels. Konen en kogels kan ik nog wel tackelen. Een massieve as voor NR daarentegen is een ander verhaal. Heb al diverse winkels bezocht. Er blijkt nogal wat variateit te zitten in diameter van asjes. Ander draad waardoor de konen zich er niet op laten draaien komt ook voor.

Qua konen ben ik niet echt flexibel. 7/32 is vrij uniek. Konen (en cup!) voor 3/16 hebben een andere radius, neem ik aan. Kan iemand dit bevestigen?

Ik ben dus op zoek naar een massieve as passend voor een NR naaf. Een as die de 7/32 konen toestaat.

Frank Z

Bericht door Frank Z » do jan 15, 2009 1:15 pm

Hoi,
Probeer ene H. Brugman of Burgman in Purmerend eens (stond ook nog wel eens op Marktplaats), kan even zijn telefoonnummer niet vinden. Kerensky kent 'm ook. Misschien kun je hem even pb-en.
Gr. Frank

Frank Z

Bericht door Frank Z » do feb 05, 2009 6:31 pm

Mocht je nog zoeken: ik kwam hier nog iets tegen.

Plaats reactie