Eastern Sequence 2009 Goeie Bike?

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sequence
Eastern Sequence 2009 Goeie Bike?

Bericht door Sequence » di feb 03, 2009 8:36 pm

Heey.

Ik ben van plan om de Eastern Sequence 2009 te kopen. Hier een link:

http://www.soulcycle.com/ArticleDetails ... e=10000036

Is dit een beetje ene goeie fiets? En hoe zit het met de remmen voor een street bike? Heb je ze überhaubt wel nodig? Kan ik dus ook kijken naar fietsen zonder detangler om vervolgens de rem er af te halen? Wat raden jullie mij aan?

Als dit helemaal GEEN goeie fiets is zou je dan kunnen zeggen? Zou je dan een andere fiets uit kunnen zoeken die (het liefste) ook op www.soulcycle.com staat?

BVB, Ricky

Whouz

Re: Eastern Sequence 2009 Goeie Bike?

Bericht door Whouz » di feb 03, 2009 10:49 pm

Sequence schreef:Heey.

Ik ben van plan om de Eastern Sequence 2009 te kopen. Hier een link:

http://www.soulcycle.com/ArticleDetails ... e=10000036

Is dit een beetje ene goeie fiets? En hoe zit het met de remmen voor een street bike? Heb je ze überhaubt wel nodig? Kan ik dus ook kijken naar fietsen zonder detangler om vervolgens de rem er af te halen? Wat raden jullie mij aan?

Als dit helemaal GEEN goeie fiets is zou je dan kunnen zeggen? Zou je dan een andere fiets uit kunnen zoeken die (het liefste) ook op www.soulcycle.com staat?

BVB, Ricky
Of het een goede fiets is weeet ik niet...
Hijs qua gewicht volgens mij wel gewoon normaal...
Een rem lijkt mij toch standaart... Er zijn mensen zonder, maar de meeste van hen hebben al aardig wat ervaring (weet niet hoe dit bij jou is)
Je hebt trouwens niet persee een rotor nodig. Gewoon een (lange) remkabel kan ook, kijk maar naar al die dirt/street bikes hier :)

Succes verder :arms:

Sequence

Bericht door Sequence » wo feb 04, 2009 8:56 am

Whouz schreef: Of het een goede fiets is weeet ik niet...
Een rem lijkt mij toch standaart... Er zijn mensen zonder, maar de meeste van hen hebben al aardig wat ervaring (weet niet hoe dit bij jou is)
Je hebt trouwens niet persee een rotor nodig. Gewoon een (lange) remkabel kan ook, kijk maar naar al die dirt/street bikes hier :)

Wat zou ik kopen? Een rotor of geen? Wat raden jullie mij aan? Wat is duurder en welke gaat eerder kapot?

Whouz

Bericht door Whouz » wo feb 04, 2009 9:36 am

Sequence schreef:
Whouz schreef: Of het een goede fiets is weeet ik niet...

Wat zou ik kopen? Een rotor of geen? Wat raden jullie mij aan? Wat is duurder en welke gaat eerder kapot?
Ik denk dat dat het meeste afhangt van je gebruik, je voorzichtigheid met je spullen enz.
Als jij met je fiets gaat gooien, gaat alles sneller kapot atuurlijk.
Trouwens denk ik wel, dat een rotor zoizo sneller kapot gaat...
het blijft iets kleins dat beweegt haha, en een kabel is gewoon een kabel..., als je hem lang genoeg houd, kan je nog een doubletailwhip doen ook.
Maar al ben je nou van plan ook flatland te gaan rijden, dan is een roter wel een must. (of brakeless :) )

IK zelf zou niet voor een rotor gaan, mar gewoon voor een kabel. Maar ik zou dan ook 85% dirt rijden, en af en toe beetje park :P En voorlopig zit een double tailwhip/barsping ofzo er toch nog niet in.

Waar ik we lnaar zou kijken bij het kopen van je fietsje, is t gewicht :oops: Maar dat is zoals eerder gezecht een mening.

Succes :)

Sequence

Bericht door Sequence » wo feb 04, 2009 9:44 am

Ik ben niet van plan om te gaan flatlanden, dat is niet helemaal mijn stijl. Maar jij raad mij geen rotor aan, maar gewoon een losse remkabel? Maar aan wat voor fiets zat je dan te denken? Het liefste wel een fiets binnen mijn prijsklasse (ongv. 440 euries) en ook een fiets van www.soulcycle.com

En ik had nog een vraag over de banden, want heb je andere banden nodig als je van street naar dirt gaat? Of heb je ook banden die er tussenin zitten? En zitten op de Sequence goeie banden?

Sequence

Bericht door Sequence » wo feb 04, 2009 9:45 am

Ik ben niet van plan om te gaan flatlanden, dat is niet helemaal mijn stijl. Maar jij raad mij geen rotor aan, maar gewoon een losse remkabel? Maar aan wat voor fiets zat je dan te denken? Het liefste wel een fiets binnen mijn prijsklasse (ongv. 440 euries) en ook een fiets van www.soulcycle.com

En ik had nog een vraag over de banden, want heb je andere banden nodig als je van street naar dirt gaat? Of heb je ook banden die er tussenin zitten? En zitten op de Sequence goeie banden?

Whouz

Bericht door Whouz » wo feb 04, 2009 11:06 am

Sequence schreef:Ik ben niet van plan om te gaan flatlanden, dat is niet helemaal mijn stijl. Maar jij raad mij geen rotor aan, maar gewoon een losse remkabel? Maar aan wat voor fiets zat je dan te denken? Het liefste wel een fiets binnen mijn prijsklasse (ongv. 440 euries) en ook een fiets van www.soulcycle.com

Hre, je dubbelpost :evil:

Ik raad je geen rotor af, maar zeg dat het afhangt van je gebruik. Wat wil je gaan rijden vooral street? park? dirt? slopestyle :angelnot:
Qua banden maakt net niet zo heel veel uit, Op dirt heb je ook geen "noppen" banden nodig. Al is een beetje grip wel handig, maar dit is altijd te veranderen natuurlijk. Een bandje kost niet zo veel.

Zelf zouk in die prijsclasse deze:
http://www.soulcycle.com/ArticleDetails ... e=10000007
nemen, geen idee warom. Maar kvind hem er wel leuk uitzien, en hijs weer 400 gram lichter 8) endat voor maar 4 euro

motobas

Bericht door motobas » wo feb 04, 2009 4:16 pm

Hallo,

Ik weet niet of het waar is maar:
Ik hoor op school van andere bmxers dat bij eastern de achternaaf snel kapot is of speling in zit.
Stuur snel krom/kapot is.
En dat de voorvork ook niet al te best is.(snel krom gaat)
Maar ik kan hierover niets over internet vinden, het kan ook gewoon zijn dat ze een hekel aan eastern hebben.

Groeten,
Sebastian

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo feb 04, 2009 4:46 pm

Alles kan kapot, maar het vervelende met bmx-ers en mtb-ers is dat als er iets kapot gaat dat blijkbaar meteen voor heel dat merk opgaat. Iedereen loopt elkaar altijd gek te maken (kijk naar een merk als 24). Ik had een eastern en een maatje van me ook, maar als hij het niet sloopt dan moet het wel stevig zijn.

Laat die rotors lekker links liggen en zet er gewoon een lange kabel op (minder gewicht, betere looks en nauwelijks onderhoud).

Je had het er in het begin over of je misschien brakeless zou moeten gaan rijden voor street. Als je daar over na moet denken zou ik het al niet doen. Eerst ervaring opdoen en dan brakeless. Het is toch ook meer een trendverhaal want als je je vinger van je remhendel afhaalt rij je ook brakeless ;)

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » vr feb 06, 2009 3:18 pm

zeker een bmx met rotor kopen. anders wil je na een maandje rijden een triple whip doen, en zit je kabel in de weg...
en je kan ook geen basic tricks als trible barspins doen. dusjah

je kan natuurlijk ook brakeless gaan rijden he. da's echt ideaal, vooral als je pas leert rijden. de andere kindjes in het skatepark gaan er ook heel blij mee zijn.

toch nog even wat serieus advies: rij eens op een fiets van een vriend, en probeer te kijken welke lengte van bovenbuis je past. als je 2m bent moet je jezelf niet op een 20.5 fietsje persen, maar zou ik meteen een 21" proberen vinden...

Whouz

Bericht door Whouz » vr feb 06, 2009 5:55 pm

Hmm.
Deze ziet er ook wel goed uit toch:
http://www.soulcycle.com/ArticleDetails ... e=10000024

Afbeelding
Of is dit crap?
Hij weegt maar 11.4 :o
(zonder pegs)

Misschien dat ik onverwachts ook wel op een bmxje rondrijd

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » vr feb 06, 2009 9:29 pm

Whouz schreef: Hij weegt maar 11.4 :o
SoulCycle schreef:price: € 399,00
Keith Bontrager schreef:Cheap, Light, Strong; pick two...
Whouz schreef:Of is dit crap?
trek zelf je conclusies.

Marijn@Belgium
Contacteer:

Bericht door Marijn@Belgium » vr feb 06, 2009 9:48 pm

Ik kan iemand die hem heeft , en hij is er zeer tevreden van.
Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Aantal wielen maakt niet uit.

Whouz

Bericht door Whouz » vr feb 06, 2009 10:05 pm

Drooze @ DirtE19 schreef:
Whouz schreef: Hij weegt maar 11.4 :o
SoulCycle schreef:price: € 399,00
Keith Bontrager schreef:Cheap, Light, Strong; pick two...
Whouz schreef:Of is dit crap?
trek zelf je conclusies.
Hmm ksnap hem niet :oops:
Volgens mij prijs kwaliteit is het goed.
Kan zijn dat er op de duur iets kapot gaat maar dat is te maken/vervangen...
(trouwens al voor 339.23 gevonden bij winstleybmx.com ^^ geen idee wat de verzendkosten zijn...

Waar heb jij trouwens dat stukje van Keith Bontrager vandaan?

Plaats reactie