Hoe ben je begonnen?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
GoWTFlow
Hoe ben je begonnen?

Bericht door GoWTFlow » ma jan 19, 2009 11:37 pm

De meeste hier doen aan Downhill of Freeride.

Hoe zijn jullie begonnen?

Leeftijd? Bos of gelijk ergens grof naar beneden?
hoeveel dagen in de week toen en nu?

etc

dus eigenlijk gewoon je bike geschiedenis!
- Go with the flow, Live life, don't let life live you

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » di jan 20, 2009 12:31 am

Met m'n communie een BMX gekregen waarmee ik me een aantal jaren heb kunnen amuseren. Als puper veel mountainbikes gehad waarmee ik wat deed crosscountry-en.
Van m'n 18 jaar tot +/- 30 ste veel gefeest en weinig tot niet gefietst.
Op m'n 30ste een Specialized Stumpjumper FSR gekocht waarmee ik een jaar af en toe wat cross-country heb gedaan.
2 jaar geleden kwam ik in het Stammenderbos en zag daar wat van die Freeriders. Ik was meteen verslaafd en heb toen een Specialized Bighit gekocht. Stumpjumper niet meer gebruikt en verkocht. Ik wilde alleen nog maar lekker springen. Omdat ik meer en beter wilde worden heb ik half jaar gelden Bighit verkocht en een Commencal Furious gekocht.
Nu met m'n 34 jaar heb ik het freeride virus totaal te pakken(mede dankzij die Furious). Ik wil alleen nog maar meer, hoger, verder en extemere dingen doen. Ik ben, vooral met goed weer, wekelijks in het Stammenderbos te vinden. Filty-trails vind ik ook te gek en 's-zomers ben ik toch wel 1x per 2maanden in Winterberg. Winterberg vind ik toch nog altijd het vets. Deze zomer wil ik zeker ook meer andere bikeparks aan gaan doen.
Verstand op nul ......en GAAN !!!!!!

Dope-on-Wheels

Bericht door Dope-on-Wheels » di jan 20, 2009 8:09 am

op me 16de een mooie ralleigh (toen was het de shit) gekocht, beetje xc achtig gereden. 2 weken later fiets gejat. 5 jaar later giant xtc kunnen kopen voor leuke prijs. sindsdien is het MTB virus alleen maar gegroeid.
ten eerste omdat mijn fiets niet meer gejat werd omdat ie gewoon in me kamer stond (flat)! daarna in de jaren langzaam aan SPD's gekocht, handschoenen, helm zelfs strak broekie enzo. ook de onderdelen werden steeds beter door vervanging totdat ik me eerste fiets compleet in onderdelen had liggen. toen kocht ik ook 'ff' een complete fully er nog maar bij. en daar kwamen ook de nodige upgrades bij kijken...
toen toevallig bij de sprotschool in 2005 iemand leren kennen die al aan het freeriding deed,

toe de naam winterberg horen vallen... 8)

zo gezegd, zo gedaan. klasgenoot overgehaald om te vergezellen (2006) en de site uitpluizen voor info en we gingen. met een xc fiets achterin dat wel... maar na 1 dagje downhillen op een huurfiets wist ik het.. hier wil ik meer van!!!
jaar erna veel plannen voor nog een trip werden uitgesteld helaas. 2007 eenmaal geweest maar. in de regen ook. eerste jumps op hun dirt bikes gemaakt op het ubungsparcour... eerste airtime :P

2008 dirtbike gekocht en filthy trailes gevonden... toen aan me skills gaan werken om een beetje snelheid te kunnen maken, north shore angst overbrugd, dubbels springen en drops doen. 5 maanden, 2 filthy trips, winterberg en wat dirt-attempts later Yeti asx gekocht... toen na nog een aantal filthy en 1 winterberg trip, in december 2008 speci sx trail gekocht voor het 2009 biken seizoen :-) (iemand yeti kope:P)

nu 28jaar oud en heb plannen voor richting les gets ed te gaan reizen deze zomer :-)
plus dromen om eens in whistler te kunnen rijden... ben fervent mtb rijder geworden. rijd of wekelijks wel op me fiets of ik sleutel er wel aan! xc blijft me kern omdat ik hier (zoetermeer) gewoon geen bergen heb helaas... maar als het kon zou het toch zeker wat verschuiven richting AM/FR :-) ben helemaal te pakken, dat weet ik ook omdat me vriendin er inmiddels een beetje gek van word ;)

Chmod

Bericht door Chmod » di jan 20, 2009 10:33 am

- 1994 begonnen met XC (13j)
- 1996 eerste XC wedstrijd bij de cadetten
- 1997 voor het eerst van DH vernomen. Ik wist niet dat het ook in België te doen was. Meteen een 2e hands Kästle Degree 14.0FS gekocht van Stijn Deferm.
- Eind1997, 2e op BK DH achter Roel Vernelen (junior)
- 1998 sponsoring van Nicolai
- Going mad sinds... Nu ben ik 27 en ben al op vele plaatsten geweest. Momenteel zijn Todtnau, Morzine en Lac Blanc mijn toppers. Deze zomer gaan we ook langs Leogang en Bischofsmais. Morzine, Lac blanc, Winterberg en Willingen staan zoals altijd vast in het schema.

Fry

Bericht door Fry » di jan 20, 2009 11:16 am

-1998 koersfiets gekregen
-1999 begonnen met XC en koersfiets weggedaan
-juli 2001 filmpjes van Radek Burkat en zijn crew van pinkbike teruggevonden op kazaa toen ik videobeelden zocht van de voorbije world cups en WKs mountain bike. Ze reden toen in Fernie, Golden en Nelson op de daar reeds aangelegde north shore achtige paden. Dan gelijk begonnen mijn XC fiets te verbouwen.

Crash-DH-

Bericht door Crash-DH- » di jan 20, 2009 1:41 pm

1997 toen was ik dus 4 heb ik leren fietsen, ik vond het toen al helemaal geweldig =D
2000 tot 2006 heb ik gewoon veel gefietst en steeds beter geworden met downhills,
nu sinds begin 2007 een freeride hardtail gekocht, en ben sinds dien aleen maar sneller geworden.

ik heb alleen een groot probleem, een heeeeel groot probleem.

vlieg angst.

ik durf (bijna) niks te springen of te droppen.
ik hou van alles op 2 wielen!

nut-case

Bericht door nut-case » wo jan 21, 2009 7:15 pm

ooit samen emt pa een bouwmarkt dh fiets gekocht. tijdje stil gestaan. toen een keer samen met papa gaan fietsen in de achterlanden vna noord spanje, een klein heel steil padje naar beneden gevonden en ik was verkocht.

na die zomer vakantie met die fiets gaan streeten. jaar later fiets weg.

toen heel lang geen geld gehad om een nieuwe fiets te kopen. na een tijdje begonhet toch te jeuken. hard tail gekocht en de rest is geschiedenis.
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

larzveenz
Contacteer:

Bericht door larzveenz » wo jan 21, 2009 9:35 pm

In 2002 begonnen op de XC fiets, vond het geweldig. Jaartje of 2-3 later was ik het 'rondjes fietsen' een beetje zat en heb een tijdje stil gezeten. Halverwege 2006 begon het toch weer wat te kriebelen en toen, omdat mn oude XC bike te klein was geworden, een nieuwe gekocht. Vlak daarna zat ik wat op Youtube rond te neuzen en ontdekte ik dat er zoiets bestond als freeride. Ik heb eerst een paar maandjes mn XC fiets mishandeld en kwam er toen achter dattie dat toch niet zo leuk vond dus het was zoeken naar het echte werk.

In januari 2007 een 2e hands P.2 gekocht, ik was de koning te rijk :). Eigen north shore trails gaan bouwen in een bosje 300m van mn huis, waardoor ik best snel beter werd, grotere spongen en drops ging doen, enz. De heuvel af (voor zover hier heuvels zijn) was natuurlijk het leukst. Dus kwam er in maart een Big Hit. 2e hands, 3x op gefietst, voor iets meer dan de helft van de prijs :). Ondertussen mede-freeriders uit de buurt leren kennen die nu zo'n beetje mn beste maten zijn, we biken elke zondag. In april gingen we met z'n 10en (hele freeridescene uit Apeldoorn en omgeving) naar Winterberg. Vanaf dat moment ben ik compleet verslaafd aan downhillen :o.

Heb een maand later, in mei, de IXS Cup in Winterberg gereden. Het was mn 2e keer op de baan ooit en ik werd 37e in de klasse Junior Free (van de 45, was dus niet bepaald een geweldige prestatie). Dat jaar nog een keer of 6 naar Hochsauerland gereisd. Ondertussen flink met mn bikes bezig geweest, en in januari 2008 kocht ik een SX Trail frame via eBay om de Big Hit te vervangen en ook de hardtail had er bijna geen origineel onderdeel erop zitten :arms:.

Ik wilde natuurlijk weer mee doen aan de IXS in Winterberg, maar de inschrijving zat al vol, waar meer van jullie waarschijnlijk last van hebben gehad :|. Wel heb ik afgelopen jaar kennis gemaakt met Willingen en heb totaal een dag of 11 in Winberberg of Willingen gebiked. Mn zomervakantie bestond uit 2 weken downhillen in de Alpen, een geweldige ervaring. Volgend jaar gaan we weer natuurlijk :D.

Ik doe trouwens vooral downhill. Op local spots hebben we wat technische singletracks, grote 'hucks' en wat dubbels, maar geen echte dirts. Enige tricks die ik kan zijn een tabletop, motowhip, onehander en x-up.. Ik wil wel wat meer gaan dirten, maar als ik voor zo'n steile schans sta scheit ik 'm soms best wel een beetje :?

Maar whatever, dat was mijn verhaal(tje).
Next!
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

Dav3
Contacteer:

Bericht door Dav3 » do jan 22, 2009 7:42 pm

hoi ,

ik ben voornamelijk begonnen door m'n indi digitaal tv aansluiting , waardoor ik Extreme sport channel erbij kreeg . enja s'avonds stond er gééne bal op tv dus kijk ik naar 'Dropin'
(ofzoiets naam ontgaat me) . waardoor ik er ook is aan wou beginnen :)
dan in augustus mijn 'Ghostje' besteld :inlove:
Car-O-Meter : Low --|-------------- High

benjie
Contacteer:

Bericht door benjie » za jan 31, 2009 10:07 pm

Ik ben begonnen op mijn 2 jaar op mijn kinder BMX en na zoveel jaar later heb ik dan toch maar een Kona Bass gekocht :lol:

BartGast

Bericht door BartGast » ma feb 02, 2009 9:46 am

Ik ben in 2008 overstag gegaan ( 23 jaar ) doordat me pa een nieuwe MTB had gekocht en er 1tje over was. Toen gelijk gaan fietsen en kon het allemaal aardig bijbenen ( wat toertochten gereden ), maar ja dan kom je aan afdaling tegen en dat wil je gewoon zo hard mogelijk naar beneden.

Langzamer hand had ik er geen plezier in om naar boven te gaan en wil eigenlijk nu alleen maar FR/DH-en.
Heb pas 1 keer winterberg gedaan , dat was tevens de eerste keer dat ik kennis maakte met DH. Dope had mij meegenomen en ik heb me nog nooit zo vermaakt, wat was dat geweldig. Had daar een vette scott gambler gehuurd en dan voel je die vering en dan voel je je zo machtig.

Later nog een keertje naar de FT gegaan ( weer met dope :) ) en ook daar was het weer genieten. Dit keer wel met een nieuwe aanwinst, een yeti as-x, zelfde als Dope :). En daar lekker gereden en nu wachten tot de zomer voor een echte dikke vakantie :D

Scrammy

Bericht door Scrammy » di feb 03, 2009 7:32 pm

Ik ben nu 27 en na een aantal jaren XC-en wat ik overigens nog eens af en toe doe wou ik meer.
Vorig jaar was ik echt van plan te gaan beginnen met wat licht Freeride werk om dit jaar een keer naar Winterberg of Filthy te gaan, maar door verhuizing (nog niet helemaal klaar) ben ik nergens aan toe gekomen.
Ik wil eerst de techniek beter onder de knie krijgen voordat ik het zwaardere werk ga doen in een park. Dus als er nog lui zijn in- of in de omgeving van Overijssel (Almelo, Hengelo, Holten, Ommen etc...) die nog een mooie (oefen)spot weten en mij het één en ander willen bijbrengen laat maar wat van je horen, liefst via PB.
Ik heb btw een Specialized P.3 van 2005 tot mijn beschikking als beginnersfiets.
wat nou harder!!

Plaats reactie