Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll
Moderator:Beheerders
Moet je daar nog iets over vragen? Dit is 1 van de top primes van Canon, samen met de 300mm f2.8IS en 400mm f2.8IS. Ik neem aan dat je http://www.fredmiranda.com kent? Deze lens krijgt een score van 10 met 42 reviews. Ik heb er zelf niet mee gewerkt, misschien Plons? (maar die zal wel weer langere lenzen gebruiken als de 400mm).
De kwaliteit zit wel snor, je moet je alleen afvragen of je die 1.8 gaat gebruiken en of het je waard is dat ding elke keer mee te slepen, een 70-200 2.8 is een stuk lichter volgens mij.Irmo schreef:Iemand van de Canon mannen wel eens met de oude Canon 200 1.8 gewerkt? Kan deze van een collega overnemen (...en WEER iemand naar Nikon...), voor weinig.
Met een 1.4 extender en een camera met een cropfactor van 1.6 heb je toch een 450 mm met F/2.8.....da's dan weer wel lekker...
dussssss©
-
- Contacteer:
Bedankt

M@lphy schreef:Drukwerk is CMYK niet RGB... een DTP-er zal het altijd omzetten naar CMYK.
Al dan niet met het juiste kleurprofiel.
Iets wat ik voor 12 jaar heb gedaan!![]()
Lithograven en de bewuste drukproeven, tegenwoordig achterhaald met aanleveren Certified PDF's... natuurlijk wel volgens een bepaalde norm.
Dan nog zit je met Art-Director's die graag aan een beeld willen 'sleutelen'.
Een DTP-er die vastzit aan de pers?
DTP is altijd pre-press...
@Dennis Katinas! Your shots look gr8!
@Floris, dat duurde lang voordat je om was!
Yep, de "status" van de lens is bekend, maar veel is ook "fanboy" praat. Kortom, ik heb liever ervaringen uit eigen hand. 1.8 zal ik zeker gebruiken, maar na een 1,5 jaar met een 400mm 2.8 (a 8kg!) te hebben gesleept is het dus een serieuze optie om dan met een extender toch die lichtsterke 400 te hebben...en tegelijkertijd een fantastiche portret lens.
Jammer, anders had ik hem misschien wel over willen nemen. Voor stuff zoals dit:
http://www.vimeo.com/2956946
- Arnetteman
Alleen jammer dat Nikon en Canon vattingen niet matchen eej...zonoskar schreef:Jammer, anders had ik hem misschien wel over willen nemen. Voor stuff zoals dit:
Vorige week even gespeeld met de Tokina 11-16 F2.8 van een collega (op een zelfde body die ik heb --> D300).
Fijne lens, geen chroma, uiteraard lichte vervorming en vignetting maar in Raw is dat wel uit de foto te halen. Enige nadeel is wel dat er een flinterdun filtertje op moet a 70 euries wat een totale aanschaf al rond de 500 euro doet belanden.
Wellicht leuk voor later.
Enfin, mijn investeringen eerst wel weer gedaan. Misschien eerst maar eens richting een mooie tele. Wil me toch weer wat meer gaan richten op de sportfotografie.
Er zijn nog altijd adapters en aangezien je toch niet kunt AF-en tijdens het filmen en Canon geen controle geeft over het diafragma (wat een Nikon lens dus wel doet), kan ik wel een Nikon lens erbij gebruiken. Ik heb al een 28mm lensje.Arnetteman schreef: Alleen jammer dat Nikon en Canon vattingen niet matchen eej...

Over investeren gesproken........ik haat spullen die niet (goed) werken.....zo erger me ik al sinds het begin aan mijn IR zender die m'n flitser zou moeten aansturen. Werkt binnenshuis redelijk, maar buiten is het al snel dweilen met de kraan open.......
Gisteren dus maar een setje Pocket Wizards gekocht om voor eens en altijd van dat gelul af te zijn.......hopelijk.
De 550 flitsers die ik gebruik werken natuurlijk prima in het bos en op plekken waar 220 niet voorhanden is. Echter voor een portretje binnen een straal van zon 50 mtr van een stopcontact werk ik liever met een studioflitser, niet zozeer voor het vermogen maar meer voor de snelle oplaadtijd en de mogelijkheid om een softbox te gebruiken.
Nou sleepte ik altijd een Broncolor A-2 mee met losse lampkoppen.............die tijd is ook voorbij:

Samen met een softbox van 60x80cm ga ik daar veel plezier aan beleven.
Dan het probleem fototas.............de ideale bestaat niet, net als fietsen.......dus MOET je er meer hebben.......
1 voor dagelijks gebruik op plekken waar je met de auto kan komen; Lowepro Commercial AW.
1 voor plekken waar de hele shit meemoet maar je wel veel moet lopen; Lowepro Vertex 300 AW
1 voor 1 of 2 bodies, wat lenzen en wellicht een flitser, als je een keer een MTB evenementje gaat kieken......daar heb ik zojuist een kata KT D-3N1-30 voor aangeschaft

En dat is een verdomd vernuftig ding met heel veel goed doordachte features.
Zo nu eerst maar weer eens wat fotos maken.........
dussssssss©
Gisteren dus maar een setje Pocket Wizards gekocht om voor eens en altijd van dat gelul af te zijn.......hopelijk.
De 550 flitsers die ik gebruik werken natuurlijk prima in het bos en op plekken waar 220 niet voorhanden is. Echter voor een portretje binnen een straal van zon 50 mtr van een stopcontact werk ik liever met een studioflitser, niet zozeer voor het vermogen maar meer voor de snelle oplaadtijd en de mogelijkheid om een softbox te gebruiken.
Nou sleepte ik altijd een Broncolor A-2 mee met losse lampkoppen.............die tijd is ook voorbij:

Samen met een softbox van 60x80cm ga ik daar veel plezier aan beleven.
Dan het probleem fototas.............de ideale bestaat niet, net als fietsen.......dus MOET je er meer hebben.......
1 voor dagelijks gebruik op plekken waar je met de auto kan komen; Lowepro Commercial AW.
1 voor plekken waar de hele shit meemoet maar je wel veel moet lopen; Lowepro Vertex 300 AW
1 voor 1 of 2 bodies, wat lenzen en wellicht een flitser, als je een keer een MTB evenementje gaat kieken......daar heb ik zojuist een kata KT D-3N1-30 voor aangeschaft

En dat is een verdomd vernuftig ding met heel veel goed doordachte features.
Zo nu eerst maar weer eens wat fotos maken.........
dussssssss©
Mwoah, daar verdien ik het niet mee hoor, als ik m'n uren ga rekenen moet er geld bij, dat is gewoon een beetje hobbyen.willem12 schreef:EPE was goed voor jeBoss schreef: Boss koopt een hoop spullen.
Alhoewel dit jaar wel foto's aan 2 tijdschriften verkocht, nog steeds geen vetpot maar wel beter dan de particuliere verkoop.
dussssss©
Kijk, ik ben benieuwd naar je bevindingen van die Kata tas...was er ook al naar aan het kijken. Hier morgen shop dag; 200mm 1.8 en 2x580 II erbij. Lang leve overstappers 
Overigens grappig met die 5D MKII, er zijn veel mensen die die puur voor de video gebruiken, met Nikon glas erop vanwege handmatige diafragmering. Output is ook erg mooi moet ik zeggen. Nu nog een 5D mét betere AF...oh nee, dat heet de 1Ds....

Overigens grappig met die 5D MKII, er zijn veel mensen die die puur voor de video gebruiken, met Nikon glas erop vanwege handmatige diafragmering. Output is ook erg mooi moet ik zeggen. Nu nog een 5D mét betere AF...oh nee, dat heet de 1Ds....
Zondag, na de WK in Hoogerheide, weet ik meer over die Kata tas!Irmo schreef:Kijk, ik ben benieuwd naar je bevindingen van die Kata tas...was er ook al naar aan het kijken. Hier morgen shop dag; 200mm 1.8 en 2x580 II erbij. Lang leve overstappers
Een 5D met Nikon glas??? Hoe werkt dat dan?
Als die 5D toch een betere AF en meer AF punten had....dan wist ik het wel!
Veel AF punten vind ik toch wel essentieel, met mijn 40D die ik nog wel eens voor sport gebruik loop ik altijd te kutten met die AF punten, te weinig en/of net op de verkeerde plek voor de uitsnede die je wilt. Bloedirritant!
dusssssss©
dusssssssss©
Hoogerheide, dat waarvoor ik mijn accreditatie bij de UCI vrienden had vergeten...ben nu nog aan het twijfelen of ik wel of niet ga...BOSS schreef:Zondag, na de WK in Hoogerheide, weet ik meer over die Kata tas!Irmo schreef:Kijk, ik ben benieuwd naar je bevindingen van die Kata tas...was er ook al naar aan het kijken. Hier morgen shop dag; 200mm 1.8 en 2x580 II erbij. Lang leve overstappers
Een 5D met Nikon glas??? Hoe werkt dat dan?
Als die 5D toch een betere AF en meer AF punten had....dan wist ik het wel!
Veel AF punten vind ik toch wel essentieel, met mijn 40D die ik nog wel eens voor sport gebruik loop ik altijd te kutten met die AF punten, te weinig en/of net op de verkeerde plek voor de uitsnede die je wilt. Bloedirritant!
5D met Nikon glas = simpel, er is een conversie ringetje waarmee je FD lensjes erop kan draaien.
En dat heb ik nu precies hetzelfde bij de 5D...vooral het aantal punten en de spreiding, snelheid kan ik nog mee leven aangezien ik toch altijd met 1 punt werk...en dat is nog redelijk acceptabel bij de 5D. Overigens vind ik dat bij de MKIII al RETE irritant...waarom kan ik niet net zoals bij mijn MKII ALLE punten selecteren...zooooo vermoeiend.
Ach, die AF punten. Met 21MPix crop ik gewoon de compositie die ik mooi vind en gebruik gewoon het middelste AF punt. Misschien ben ik nog niet verwend omdat ik nog nooit een 1D serie gebruikt heb
Trouwens, met de 30D kon ik ook gewoon de buitenste punten gebruiken en die zijn niet anders op de 5DmkII.
Die Nikon->EOS convertor is trouwens niet voor FD objectieven (da's de oude Canon mount), maar gewoon voor F-mount. 16:9.net heeft trouwens een hele mooie adapter daarvoor, met AF bevestiging (je moet wel zelf nog draaien aan de foucsring), maar ik heb gewoon een heel simpel RVS ringetje van 15 euro.

Die Nikon->EOS convertor is trouwens niet voor FD objectieven (da's de oude Canon mount), maar gewoon voor F-mount. 16:9.net heeft trouwens een hele mooie adapter daarvoor, met AF bevestiging (je moet wel zelf nog draaien aan de foucsring), maar ik heb gewoon een heel simpel RVS ringetje van 15 euro.
Gezellig, dan kunnen wij ook 1 blok vormen tegen alle Belgen........
Ik hoop wel dat het gezellig blijft en dat ik niet, net als vorig jaar, moet uitvallen tegen een Belg die naar NLse rennners fluimde............
Belgen maken Boom niet gek
Uitgegeven: 29 januari 2009 20:14
Laatst gewijzigd: 29 januari 2009 21:02
HOOGERHEIDE - Met ferme woorden hebben de Belgische veldrijders de aanval op Lars Boom al geopend. De Nederlandse favoriet voor de wereldtitel laat zich echter niet gek maken.
De renner uit Vlijmen vertrouwt zondag op zijn eigen kracht en rekent waar nodig op de hulp van zijn landgenoten.
Geniet
“De Belgen moeten blijkbaar iets verzinnen om me uit balans te brengen. Ik vind het wel mooi en geniet er wel van als ik dat allemaal lees. Laat ze maar lekker”, aldus Boom donderdag in het hotel van de Nederlandse ploeg.
De Belgen voeren de verbale oorlog richting Boom met de dag op. Bart Wellens liet woensdag in de Belgische media weten dat Boom in zijn ogen een arrogante jongen is geworden. Landgenoot Niels Albert sprak zijn twijfels uit over de kracht van de regerend wereldkampioen. Ook ploegleider Danny de Bie had weinig goede woorden over voor Boom.
De Raborenner geeft toe dat de huidige situatie anders is dan vorig jaar in het Italiaanse Treviso. Hij reed toen in zijn eerste WK bij de belangrijkste categorie onbevangen naar de regenboogtrui.
dussssssssss©
Ik hoop wel dat het gezellig blijft en dat ik niet, net als vorig jaar, moet uitvallen tegen een Belg die naar NLse rennners fluimde............
Belgen maken Boom niet gek
Uitgegeven: 29 januari 2009 20:14
Laatst gewijzigd: 29 januari 2009 21:02
HOOGERHEIDE - Met ferme woorden hebben de Belgische veldrijders de aanval op Lars Boom al geopend. De Nederlandse favoriet voor de wereldtitel laat zich echter niet gek maken.
De renner uit Vlijmen vertrouwt zondag op zijn eigen kracht en rekent waar nodig op de hulp van zijn landgenoten.
Geniet
“De Belgen moeten blijkbaar iets verzinnen om me uit balans te brengen. Ik vind het wel mooi en geniet er wel van als ik dat allemaal lees. Laat ze maar lekker”, aldus Boom donderdag in het hotel van de Nederlandse ploeg.
De Belgen voeren de verbale oorlog richting Boom met de dag op. Bart Wellens liet woensdag in de Belgische media weten dat Boom in zijn ogen een arrogante jongen is geworden. Landgenoot Niels Albert sprak zijn twijfels uit over de kracht van de regerend wereldkampioen. Ook ploegleider Danny de Bie had weinig goede woorden over voor Boom.
De Raborenner geeft toe dat de huidige situatie anders is dan vorig jaar in het Italiaanse Treviso. Hij reed toen in zijn eerste WK bij de belangrijkste categorie onbevangen naar de regenboogtrui.
dussssssssss©