KonaFreerideSeries'09 Filthy Trails & SFA

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Stainless Styles
KonaFreerideSeries'09 Filthy Trails & SFA

Bericht door Stainless Styles » di jan 13, 2009 1:00 pm

Afbeelding

Kona organiseert ism met bikepark www.filthytrails.be (Maasmechelen, België) en Bikepark SFA www.freerideachterhoek.nl (Doetichem Nederland) een 'mixed line' competitie voor de freeriders en dirters in Nederland,België en Duitsland. Wie is de beste allrounder van jullie?
Op zondag 28 juni is de freeride comp op de Filthy Trails. Het weekend erna is op zondag 5 juli de dirt jump comp in het Bikepark van Stichting Freeride Achterhoek. Beide comps tellen mee voor het eindklassement van de KONA Freeride series 2009.
De beste 15 rijders in het klassement rijden op de zondag in Doetichem de big final op een secret line. Geen excuses, wie kan het beste een onbekende lijn rippen en heeft de dikste ballen!

Sponsoren van dit evenement zijn:KONA,Dakine,Hope,Fox forks, FB travels, O2Bikers, Landscape mag, Dirty-Pages

Er is prijzengeld te winnen voor de beste 'allrounders' . Verder zullen Kona,Dakine en FB Travels nog mooie prijzen weggeven aan de winnaars van beide contests.

Per contest kunnen 75 rijders meedoen.

Meer info volgt......!!!

Voor vragen kun je mailen naar:
styles@filthytrails.be
info@freerideachterhoek.nl

Greets and Ride On!!!!

.S.
Laatst gewijzigd door Stainless Styles op vr mei 08, 2009 11:57 am, 6 keer totaal gewijzigd.
Bikepark The Filthy Trails
Website: www.filthytrails.be
E-mail: styles@filthytrails.be
www.facebook.com/filthytrails

mountainbike-freeride-downhill shop
www.singletrackbikeparts.be

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » di jan 13, 2009 2:52 pm

Yeah, dat klinkt goed. I'm in ! 8)
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

driezzz_dirter

Bericht door driezzz_dirter » di jan 13, 2009 4:22 pm

ik doe ook mee :evil:
voor de fun danwel :p
ride and have fun

joris
Contacteer:

Bericht door joris » di jan 13, 2009 5:40 pm

waar kan je inschrijven ?
verstand op nul en fietse

dleidelmeijer
Contacteer:

Bericht door dleidelmeijer » di jan 13, 2009 7:28 pm

Dit wordt nog bekend gemaakt, dus hou de websites van beide parken en het forum in de gaten!

mechelen biker

Bericht door mechelen biker » di jan 13, 2009 7:41 pm

'k zal ook mn best doen om er te zijn !
let's shred the summer :evil:
Laatst gewijzigd door mechelen biker op di jan 13, 2009 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jappe05

Bericht door jappe05 » di jan 13, 2009 7:53 pm

Is het ook mogelijk om aan 1 van de 2 deel te nemen?

maximilius

ft

Bericht door maximilius » di jan 13, 2009 8:10 pm

Op de filthy trails freeride wedstrijd? Hoe kan dat? Alle jumps zijn gewoon mega gefaald en bijna onmogelijk om fatsoenlijke tricks op te doen! Echt waar doe iets aan het niveau van u trails want lang zal het zo niet meer blijven draaien!

grtz

mechelen biker

Bericht door mechelen biker » di jan 13, 2009 8:13 pm

1 denk na voor je zo iets zegt ;)
2 't is niet omdat jij daar gn tricks kan dat wij dat niet kunnen
kijk maar naar vorige kona fun comp welke triks dat er daar uit de doos zijn gekome ;)

Baelus

Bericht door Baelus » di jan 13, 2009 8:20 pm

ik kan er ook maar 1tje meedoen
----> www.dirte19.be <----

----> NS Suburban <----

Jean-Pierre

Re: ft

Bericht door Jean-Pierre » di jan 13, 2009 8:21 pm

maximilius schreef:Op de filthy trails freeride wedstrijd? Hoe kan dat? Alle jumps zijn gewoon mega gefaald en bijna onmogelijk om fatsoenlijke tricks op te doen! Echt waar doe iets aan het niveau van u trails want lang zal het zo niet meer blijven draaien!

grtz
Edit Tja, dat kun je nu niet meer lezen.
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre op di jan 13, 2009 9:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di jan 13, 2009 8:24 pm

kom jij maar eens kijken wat voor tricks er worden gedaan, 360 drop van Kevin Katinas! 3 stars, x-ups, tabletops, no handers, one handers, superman.

Succes ermee gast, slaat nergens op wat je zegt.

Ik ben erbij!

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di jan 13, 2009 8:29 pm

maximilius schreef:Op de filthy trails freeride wedstrijd? Hoe kan dat? Alle jumps zijn gewoon mega gefaald en bijna onmogelijk om fatsoenlijke tricks op te doen! Echt waar doe iets aan het niveau van u trails want lang zal het zo niet meer blijven draaien!

grtz
Jmm hij heeft wel gelijk over de dubbels vind ik.

De schanzen zijn nogal slap en de gaps klein. Maar mss een plan voor de zomer ? :o
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » di jan 13, 2009 8:35 pm

thomasmb schreef:

grtz

De schanzen zijn nogal slap en de gaps klein. Maar mss een plan voor de zomer ? :o
Had ie het misschien iets anders kunnen brengen vind je niet ?
In ieder geval niet met zo'n minachtende toon.

Trouwens neem aan dat ze niet voor niets zo'n wallride bouwen. Wie weet zijn die dubbels stap 2 ;) ?
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di jan 13, 2009 8:37 pm

thomasmb schreef:

grtz

Komt ook een nieuwe lijn zoals je weet Thomas, en je weet ook met wat voor dubbels.
Dus niet zeuren, komt allemaal goed. Heb er de volste vertrouwen in dat het 2 goede dagen worden!

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di jan 13, 2009 8:40 pm

Mrtnrider schreef:
thomasmb schreef:

grtz

Komt ook een nieuwe lijn zoals je weet Thomas, en je weet ook met wat voor dubbels.
Dus niet zeuren, komt allemaal goed. Heb er de volste vertrouwen in dat het 2 goede dagen worden!
Ik zeur niet , ik geef een opmerking ! Toch altijd leuk om een beetje feed back te krijgen van bezoekers die er geregeld komen ?

www.monsieur-velo.be

dleidelmeijer
Contacteer:

Bericht door dleidelmeijer » di jan 13, 2009 9:18 pm

Het is nog niet helemaal bekend of je ook aan 1 van beide comps mee zal kunnen doen je maakt dan namelijk ook niet kans op de titel.

Maar zoals Styles ook al zei, "meer info volgd......"

dus wacht rustig even af voor de details, deze zullen optijd vermeld worden.

Bro

Bericht door Bro » di jan 13, 2009 9:19 pm

Precies, geen ruzie maken..

En om geen olie op het vuur te gooien maar als opbouwende kritiek:

FilthyTrails is een leuk Allroud Freeride parkje voor de kennismaking met het freeriden, maar echt stof voor een competitie is het niet... óf gaat daar voor die tijd nog iets aan gedaan worden?

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di jan 13, 2009 9:50 pm

Bro schreef:Precies, geen ruzie maken..

En om geen olie op het vuur te gooien maar als opbouwende kritiek:

FilthyTrails is een leuk Allroud Freeride parkje voor de kennismaking met het freeriden, maar echt stof voor een competitie is het niet... óf gaat daar voor die tijd nog iets aan gedaan worden?
Perfecte verwoording van wat ik trachtte te zeggen !

www.monsieur-velo.be

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » di jan 13, 2009 10:19 pm

Ik vind dat ze nou net wel goed luisteren en iets doen met de feedback. Ik ben 2 maanden geleden geweest nadat ik er 9 maanden niet geweest was. Ik moet zeggen dat er toch alweer flink wat bijgebouwd is. Je kunt van hen natuurlijk niet verwachten dat ze na één winter een totaal nieuwe lijn kunnen aanleggen met een mega budget zoals bv. Winterberg.
De bultjes zijn inderdaad wat plat maar ik begrijp dat zelf dat aangepakt gaat worden. Mooi toch!
Ik heb respect voor die uit de hand gelopen hobby van de Filty-boys. Ga zo door!
Ik kom zeker kijken en misschien wel meedoen voor de fun!
Verstand op nul ......en GAAN !!!!!!

m.m.biker

Bericht door m.m.biker » di jan 13, 2009 11:00 pm

Insane inda Brain schreef:Ik vind dat ze nou net wel goed luisteren en iets doen met de feedback. Ik ben 2 maanden geleden geweest nadat ik er 9 maanden niet geweest was. Ik moet zeggen dat er toch alweer flink wat bijgebouwd is. Je kunt van hen natuurlijk niet verwachten dat ze na één winter een totaal nieuwe lijn kunnen aanleggen met een mega budget zoals bv. Winterberg.
De bultjes zijn inderdaad wat plat maar ik begrijp dat zelf dat aangepakt gaat worden. Mooi toch!
Ik heb respect voor die uit de hand gelopen hobby van de Filty-boys. Ga zo door!
Ik kom zeker kijken en misschien wel meedoen voor de fun!
haha budget van winterberg zal toch ook gene vette zijn hoor ;) jij zou eens moeten weten wat filthy binnen krijgt :) maar so what !

maximilius : jou geef ik helemaal gelijk , en wat betreft Mechelen biker weet jij dan wat maximilius al dan niet kan doen ?
ik weet u huis wonen !

Crash-DH-

Bericht door Crash-DH- » di jan 13, 2009 11:32 pm

Op de filthy trails freeride wedstrijd? Hoe kan dat? Alle jumps zijn gewoon mega gefaald en bijna onmogelijk om fatsoenlijke tricks op te doen! Echt waar doe iets aan het niveau van u trails want lang zal het zo niet meer blijven draaien!

grtz
agree =][/quote]
ik hou van alles op 2 wielen!

Stainless Styles

Bericht door Stainless Styles » wo jan 14, 2009 4:09 am

Mrtnrider schreef:kom jij maar eens kijken wat voor tricks er worden gedaan, 360 drop van Kevin Katinas! 3 stars, x-ups, tabletops, no handers, one handers, superman.
!

grtz
Er worden 2 lijnen gebruikt op de filthy trails net als vorig jaar! Tijdens de FTKC08 zijn inderdaad al vette tricks uit de trukendoos gehaald door de deelnemers. Zowel op de Filthy Flight Trail (jumplijn) en de NorthshoreFlow(beetje slopestyle idee). Hoe creatief kun je zijn??? Hoe het niveau van de trails is, daar mag iedereen zijn eigen mening over geven. Sommige vinden het niks, anderen vinden het te gek :) Dat zal met de meeste spots zo zijn. Wat de jumps betreft, dit is iets wat simpelweg opgelost kan en zal worden. Het is een kwestie van meer 'lip' en een hogere landing maken. Het hoeven echt geen 'Dirts' te worden.

Cheers,

.S.
Bikepark The Filthy Trails
Website: www.filthytrails.be
E-mail: styles@filthytrails.be
www.facebook.com/filthytrails

mountainbike-freeride-downhill shop
www.singletrackbikeparts.be

Tuup J

Bericht door Tuup J » wo jan 14, 2009 10:32 am

Naar mijn idee word het eerder een wedstrijd voor wie is de meest allrounder dirter. Niks ten nadelen van FT. Maar denk dat een dirtrider eerder en makkelijker tricks op FT kan doen en misschien ook sneller is dan een downhiller op een dikke fr/dh bike, die met zijn fiets weinig op dirt kan doen.

Zo krijg je niet het effect van wie is de meest allround rider als je ook nog op FT tricks moet gaan doen.

-FT voor style en speed.
-Bikepark SFA voor dirt en tricks.

Denk dat het zo eerlijker zal zijn.
Laatst gewijzigd door Tuup J op wo jan 14, 2009 8:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Life begins at the end of your comfortzone.

dleidelmeijer
Contacteer:

Bericht door dleidelmeijer » wo jan 14, 2009 11:40 am

Tuup J schreef: -FT voor style en speed.
-Bikepark FSA voor dirt en tricks.

Denk dat het zo eerlijker zal zijn.
Zo zal het ongeveer verdeeld worden, maar zoals ik al eerder zei, de details zullen nog volgen. (Tuup: het is SFA niet FSA ) :D

Plaats reactie