Ik poep in men broek...
Moderator:Beheerders
- dtb-dinxperlo
- Contacteer:
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
wow, echt geschift!
ik denk dat je die drop zelfs met een bmx kan doen. als je maar ziet dat je dan PERFECT in de landing zit. hij ging eigenlijk net wat te ver.
met een goede landing kan je echt hele hoge drops zonder problemen nemen, kijk maar naar het schansspringen. die vallen meeeeters, maar omdat ze gelijk blijven aan de helling komen ze toch heel zacht neer.
je hebt er wel heel veel skill voor nodig, en uiteraard kloten ter grootte van watermeloenen...
ik denk dat je die drop zelfs met een bmx kan doen. als je maar ziet dat je dan PERFECT in de landing zit. hij ging eigenlijk net wat te ver.
met een goede landing kan je echt hele hoge drops zonder problemen nemen, kijk maar naar het schansspringen. die vallen meeeeters, maar omdat ze gelijk blijven aan de helling komen ze toch heel zacht neer.
je hebt er wel heel veel skill voor nodig, en uiteraard kloten ter grootte van watermeloenen...
en een extra setje knieën uiteraard.Drooze @ DirtE19 schreef:wow, echt geschift!
Dat vraag ik me dus af, zo'n motor weegt tussen de 89 en 120 kg en valt dus aanzienijk sneller dan een fietsje van 20 kg.Mech schreef:Niet aan te raden op een MTB, Maddo heeft zijn linker hand en pols gebroken bij de landing. Met de fiets breek je je enkels en je polsen en je fiets.YuriS schreef:Zou die drop ook te doen zijn met een MTB ?
Als ik zo die landing zie valt de kracht waarmee je op de landingstrack terecht komt nog wel mee. Hij miste meer dan de helft van zijn landing op het stijle deel.
Paar goede remmen zullen wel handig zijn, of een rij met kartonnen dozen!
Denk niet dat mijn kloten groot (of dom) genoeg zijn om zo'n stunt te wagen

aiai zon opmerking had ik niet van jou verwacht. Alles valt even snel, de luchtweerstand bepaalt de uiteindelijke valsnelheid niet de massa zelf.YuriS schreef:Dat vraag ik me dus af, zo'n motor weegt tussen de 89 en 120 kg en valt dus aanzienijk sneller dan een fietsje van 20 kg.
Of je met een motor of met een fiets spring maakt qua snelheid niet uit.
Ik geef YuriS toch wel gelijk hoor.Djamgils schreef:Alles valt even snel, de luchtweerstand bepaalt de uiteindelijke valsnelheid niet de massa zelf.YuriS schreef:Dat vraag ik me dus af, zo'n motor weegt tussen de 89 en 120 kg en valt dus aanzienijk sneller dan een fietsje van 20 kg.
Alles valt even snel, das waar maar dan moeten ze wel het zelfde gewicht hebben.
Als je de formule voor energie (E) bekijkt zien we dat (m * v²)/2 is.
Dus op de energie heeft de massa (m) al invloed.
We gaan verder.
Vermits energie gelijk is aan arbeid(W) en W=F * s.
En we de kracht (F) van de inslag op het menselijk lichaam moeten hebben.
Kunnen we zeggen dat F= W/s
Dus F= (m * v²)/(2 * s)
of simpelweg F=m * g
maar hiermee wil ik niet zeggen dat ik het zou durven
WTFUrban schreef:Ik geef YuriS toch wel gelijk hoor.Djamgils schreef:Alles valt even snel, de luchtweerstand bepaalt de uiteindelijke valsnelheid niet de massa zelf.YuriS schreef:Dat vraag ik me dus af, zo'n motor weegt tussen de 89 en 120 kg en valt dus aanzienijk sneller dan een fietsje van 20 kg.
Alles valt even snel, das waar maar dan moeten ze wel het zelfde gewicht hebben.
Als je de formule voor energie (E) bekijkt zien we dat (m * v²)/2 is.
Dus op de energie heeft de massa (m) al invloed.
We gaan verder.
Vermits energie gelijk is aan arbeid(W) en W=F * s.
En we de kracht (F) van de inslag op het menselijk lichaam moeten hebben.
Kunnen we zeggen dat F= W/s
Dus F= (m * v²)/(2 * s)
of simpelweg F=m * g
maar hiermee wil ik niet zeggen dat ik het zou durven
De zwaartekracht oefent arbeid uit. F = m * g
d(Arbeid) = F * d(s)
d(s) = d(hoogte)
kinetische energie = m * v² / 2
de arbeid van de zwaartekracht wordt omgezet in kinetische energie
m * g * d(hoogte) = (1/2) * m * d(v²)
de massa doet er dus niks toe want ze wordt geschrapt.
Dat klopt das waar. (het is nu niet om te zeggen dat ik goed ben in het bewijzen van iets (hoewel ik er wel altijd volledig achtersta))
Maar praktisch kun je wel zien dat bv: een bowling bal vlugger gaat vallen dan een pluim.
Dus waarom zou een brommer die veel meer weegt dan een fiets niet eerder landen dan een fiets.
Maar praktisch kun je wel zien dat bv: een bowling bal vlugger gaat vallen dan een pluim.
Dus waarom zou een brommer die veel meer weegt dan een fiets niet eerder landen dan een fiets.