Bike kopen uit engeland.
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
JOh, iemand die een dagje op avontuur wil naar de UK is wel te vinden! Zelf pas nog 1 dagje op neer geweest. Dan wel niet om een fiets te halen maar wel een auto...... errug gaaf geluidje btw: http://www.yellowlandrovers.com/images/coooool.mp3
Gr Bowy die binnenkort weer een dagje op en neer knalt voor een fietsje[/img]
Gr Bowy die binnenkort weer een dagje op en neer knalt voor een fietsje[/img]
Er zijn vast wel mensen die er al zitten....tenminste vanaf begin januari weer.Mathijs- schreef:Ik heb zelf ook al vaak genoeg spul bij crc ofso gekocht.
Maar ik bedoelde bij een particulier (in engeland dus) een fiets kopen. Want dan word het allemaal alweer wat lastiger. En daarom zie ik er nu ook van af, tenzij iemand mij overtuigd dat het wel allemaal kan.
En het is inderdaad ook een optie om hem zelf op te gaan halen, maar ik heb geen auto of rijbewijs dus dan word het moeilijk. En dan zou ik iemand moeten vinden die graag een dagje naar engeland wil, word moeilijk om die te vinden.
Ik had ontwetend een pakketje laten versturen door CRC met parcel force. Dat is ook fors af te raden.
Niet alleen duurt 't een eeuwigheid voor het eindelijk engeland ui is. Ook staat nu de de track and trace info van hun op delivered.... Ik heb nog steeds niks ontvangen
Contact zoeken met die gasten gaat ook niet erg makkelijk. Enige manier lijkt zo'n formuliertje op het web invullen waarna je een automatisch mailtje krijgt waarin ze aangeven dat ze binnen twee werkdagen wel eens een keer gaan reageren
Niet echt klantvriendelijk als je 't mij vraagt. Maargoed, afwachten maar.
Niet alleen duurt 't een eeuwigheid voor het eindelijk engeland ui is. Ook staat nu de de track and trace info van hun op delivered.... Ik heb nog steeds niks ontvangen

Contact zoeken met die gasten gaat ook niet erg makkelijk. Enige manier lijkt zo'n formuliertje op het web invullen waarna je een automatisch mailtje krijgt waarin ze aangeven dat ze binnen twee werkdagen wel eens een keer gaan reageren

Niet echt klantvriendelijk als je 't mij vraagt. Maargoed, afwachten maar.
Wordt in nederland bezorgd door GLS. Gewoon ff bellen met GLS breda,
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&um=1&i ... 7000680022
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&um=1&i ... 7000680022
Faxmulder schreef:Er zijn vast wel mensen die er al zitten....tenminste vanaf begin januari weer.Mathijs- schreef:Ik heb zelf ook al vaak genoeg spul bij crc ofso gekocht.
Maar ik bedoelde bij een particulier (in engeland dus) een fiets kopen. Want dan word het allemaal alweer wat lastiger. En daarom zie ik er nu ook van af, tenzij iemand mij overtuigd dat het wel allemaal kan.
En het is inderdaad ook een optie om hem zelf op te gaan halen, maar ik heb geen auto of rijbewijs dus dan word het moeilijk. En dan zou ik iemand moeten vinden die graag een dagje naar engeland wil, word moeilijk om die te vinden.
Maar ik denk niet dat een wild vreemde mij zo mee neemt naar engeland. En ik ook niet bij iedreeen zomaar instap.
Maar een bike ver van huis kopen neemt ook wel de nodige risico's mee. je kunt namenelijk niks als iemand je een bike verkoopt die bijna uit elkaar valt.
Maar heeft hier iemand wel eens een bike gekocht buiten europa, engeland of ergens anders?
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
-
Onderdelen heb ik ook al vaak genoeg uit andere landen besteld. Maar ik heb het over komplete fietsen, en dan eigenlijk 2e hands fietsen.Christiaan schreef:Frame,s vorken, wielen enz enz, uit de VS, Engeland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland enz enz, Frankrijk, dus het is allemaal goed te doen, maar doe je huiswerk goed
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Ik heb mn SX Trail frame via eBay uit Engeland gekocht, ging vlekkeloos. Zorg wel dat je, als je via eBay koopt, met PayPal betaald, dan krijgt je je geld terug (tot 2000euro ofzo) als je gekochte artikel niet aankomt
.
Zou dan ook even naar de feedback van de verkoper kijken. Als dat boven de 95% is, zit je sowieso wel goed.
En ja webshops zijn nooit een probleem, alleen het verzenden duurt soms wat langer dan beloofd. Betalen doe ik altijd met Visa.

Zou dan ook even naar de feedback van de verkoper kijken. Als dat boven de 95% is, zit je sowieso wel goed.
En ja webshops zijn nooit een probleem, alleen het verzenden duurt soms wat langer dan beloofd. Betalen doe ik altijd met Visa.
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
deze zomer zalige koop gedaan op eBay.co.uk
verifieer eerst vooraf of de verkoper naar het buitenland wil verzenden
eenmaal je de hoogste bieder bent, portkosten afspreken (vraag dat aan de verkoper), bij voorkeur DHL of andere transport firma
betalen via PayPal (zie wel dat je op voorhand je account aanmaakt)
eenmaal de verkoper het geld heeft (dat gaat erg snel bij PayPal), stuurt ie dat ding gewoon op, je bent zelfs verzekerd meen ik voor transacties bij eBay
en nog geen 24h (!!!!) later was een volledige fiets aan mijn voordeur geleverd
nu, particulier kopen zou ik persoonlijk niet doen
verifieer eerst vooraf of de verkoper naar het buitenland wil verzenden
eenmaal je de hoogste bieder bent, portkosten afspreken (vraag dat aan de verkoper), bij voorkeur DHL of andere transport firma
betalen via PayPal (zie wel dat je op voorhand je account aanmaakt)
eenmaal de verkoper het geld heeft (dat gaat erg snel bij PayPal), stuurt ie dat ding gewoon op, je bent zelfs verzekerd meen ik voor transacties bij eBay
en nog geen 24h (!!!!) later was een volledige fiets aan mijn voordeur geleverd
nu, particulier kopen zou ik persoonlijk niet doen
aantal maal wat besteld in de UK bij CRC, Wiggle en Winstanleybikes. Bestellingen bij de eerste 2 zonder problemen verlopen. Cove frame besteld, RSvork, wat RaceFace spul etc. allemaal super goed geregeld, niet duur, snel verstuurd en de juiste producten. Die laatste club heb ik minder goede ervaring mee. Mn betalen is lastig daar (credit kan niet, wel paypal). Daarnaast zeggen ze dat ze veel hebben maar blijkt niet zo te zijn. Maar dat heeft meer met die gasten te maken.
Conclusie: frame bestellen in UK gaat prima
Conclusie: frame bestellen in UK gaat prima