Hij wou mij en ik wou hem
eerste keer bruine kanaal xes <= gehad op grote hoogte

Moderator:Beheerders
Koop men toch een frame dan ben je niet afhankelijk van een komplete session 88 met shimano onderdelen die nog in prijs gaan stijgen.Frame schijnt ook niet heel duur te wezen vergeleken met meeste andere downhill race frame zoals een M6,V10,Glory en Sunday.thomasmb schreef:Hij gaat nog stijgen in prijs door die sukkels van shimano die even beslissen om hun producten met 22% omhoog te doen.Chmod schreef:duur? Hij is goedkoper dan een demo of een stab.
de geometrie is niks speciaals dus daar ligt het niet aan dat mensen hem goed vinden.Sepp schreef:los van al dat techniekgezever - de sterkte van die fiets ligt in de simple vormgeving (ook al willen velen dat niet geloven), en het lichtgewicht - geometrie klopt ook.
Een goede rijder kan het ook vrij weinig schelen hoe effectief de vering is onder reminvloed, en dergelijke BS, waar theoristen zo graag uurenlang over schrijven. Feit is dat elke fiets op de markt aanzienlijk slechter rijdt, wanneer je remmt, en dat kun je zelfs in winterberg uitproberen.
Ik ga zelfs nog een stapje verder, en durf te zeggen, dat het soort veringsysteem voor een goede rijder ver minder belangrijk is, dan voor een leek, die contant maar in de remmen zit te knijpen - dus geeft een goede rijder veel om handling, geometrie en gewicht (waar de session 88 goed presteert), minder om een DW link, FSR of ABP...
Dat is ook de reden, waarom ik niet verwacht, dat Hill slechter zal rijden dit jaar.
ik zou anders redeneeren: en fiets die zo goed rijdt heeft juist wel een speciale geometrie, want dat is ook vandaag nog niet vanzelfsprekend. Omgekeerd: met een klotegeometrie maak je een inovatievuurwerk kleurloos...Djamgils schreef: de geometrie is niks speciaals dus daar ligt het niet aan dat mensen hem goed vinden.
Wat valt er volgens jou onder de handling van een fiets? Lijkt mij dat het veersysteem mede de handling bepaalt.
En als het veersysteem niet belangrijk is waarom zegt trek dat heel de fiets rond het veersysteem is gemaakt en loopt ze het zo te promoten?
Met wat voor mensen zitten we hier op het forum? geen pro's, dus het veersysteem staat wel zeker ter discussie. En ook voor pro's zal het, misschien niet zo veel, maar wel degelijk verschil maken.
Wie bepaald, wat een hype is? Trek? Nee... Ik zie dat anders dan jij, maar het is zinloos daarover te schrijven.Djamgils schreef: De vering is ook niks vernieuwends( in mijn ogen had het zowieso beter gekund), ook al laat de marketing afdeling het anders weten. Dit wil zeker niet zeggen dat het een slechte bike is, maar is ie de hype wel waard.
ik denk dat jij je mening over "mooi" en "goed" wat op een hoopje gooit. Leuk dat je t een mooie fiets vindt en dat ie voldoende buisjes heeft en nietveel mono stukken, maar dat 'verklaart' helemaal niet of de vering goed werk, de geo erop of erneffe is....Sepp schreef:
Dat de Session goede veering heeft staat buiten discussie, maar ook ander systemen zijn goed, dat wil ik daarmee zeggen - ik heb enkel de bijzonderheden die volgends mij deze fiets tot een success maken opgeteld - simple is the way to go. Veel buizenwerk, weinig en kleine stampdelen, effectief veringsysteem, fraai design (zowel grafisch als ook 3D - over smaakverschil discuteer ik verder niet)...
Als je een fiets naar kategorien (veering, gewicht, geometrie, enzv.) becijfert, zal er uiteraard in elke kategorie een fiets te vinden zijn, die daarin specifiek misschien iets beter is, maar als compleet pakket bekeken, is het gewoon een gelukt project, als je het mij vraagt...
Als je mijn vorige posts beter had gelezen, zou je niet zozeer op je "denkkrachten" moeten vertrouwen...De Jean schreef:ik DENK dat jij je mening over "mooi" en "goed" wat op een hoopje gooit...
Weet je wat voor MIJ verklaart, of het een goede of slechte fiets is?De Jean schreef:... maar dat 'verklaart' helemaal niet of de vering goed werk, de geo erop of erneffe is....
Eh,...wat zijn fcukups?De Jean schreef: Maar bedenk dat Assumption is the mother of all fcukups...
Zoals in het topic ook staat dat er een AM wielset opzit en SP banden , geloof me zo krijg je veel bakken tegen dat gewicht , hangt er alleen vanaf hoeveel €€ je eraan wil geven. En voor 80% dat hier aanwezig is op het forum ( waaronder mezelf ) maakt het geen bal uit of we met een bak van 14 of met een bak van 18 kg liggen te klooien op de dh in winterbergde mich schreef:Zoals hij hier opgebouwd is weegt hij 14.8 kilo! Sick licht dus![]()
http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=203874