minion

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

kevinv10

Bericht door kevinv10 » di dec 16, 2008 11:48 am

Leer eerst allemaal eens fietsen voor je je druk gaat maken over de breedte van een fokkin velg.
Onzinnige discussie...
SlapHappy

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di dec 16, 2008 12:00 pm

en wanneer kun je dan goed genoeg fietsen om over zoiets te mogen discussieren van jou?

kevinv10

Bericht door kevinv10 » di dec 16, 2008 12:08 pm

Als je half zo hard gaat als ik...

In de praktijk is deze discussie gewoon dikke onzin.
Niemand hier komt ook maar in de buurt van t nivo waarop je deze dingen gaat merken.
SlapHappy

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di dec 16, 2008 12:16 pm

maar ik weet niet hoe hard jij gaat... Maar ik denk dat half zo hard als jou niet zo moeilijk is, als jij 1:30 op winterberg rijdt dan zou ik er 2:15 over mogen doen en dat haal ik met gemak.

Heb weleens gehoord dat bij de autosport het 80% aan de auto ligt en 20% aan de rijder. Bij DH is het eerder andersom, 80%rijder en 20% materiaal. De 80% rijder wordt beter wanneer die vertrouwen heeft in zijn materiaal. Als je om dit vertrouwen te hebben/krijgen nadenkt over dingen als velgbreedte dan kan het wellicht nuttig zijn.

Segunda3

Bericht door Segunda3 » di dec 16, 2008 12:23 pm

nut-case schreef:te goed?.. leg uit?
Zo plakkerig dat ze erg zwaar lopen en dat ik mezelf ga overschatten op erg sketchy ondergrond :angelnot:

kevinv10

Bericht door kevinv10 » di dec 16, 2008 12:44 pm

lol @ letterlijk nemen :lol:

Maar ik blijf erbij dat het nut van de discussie velgbreedte absoluut in het niet valt bij het nut van gewoon je remmenvaker loslaten.
Mensen maken zich druk over het soort banden waar ze mee rijden en velgbreedte terwijl ze bij lange na niet tegen de rand van het kunnen van hun huidige materiaal aanrijden.
En als je velgbreedte moet bijdragen aan je zelfvertrouwen zit je volgens mij niet met de goede instelling op de fiets.
SlapHappy

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di dec 16, 2008 1:03 pm

maak ik hieruit op dat het jou (tot op zekere hoogte, lekker vaag) niet uitmaakt met wat voor profiel en compound je rijdt?
Ik heb zelf bijvoorbeeld toch meer vertrouwen in een minion dhf dan een high roller.

Ik denk zelf dat in bijvoorbeeld winterberg het compound belangrijker is dan het profiel, maar dan nog steeds zal een wetscream in winterberg niet werken ook al is het een super tacky.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » di dec 16, 2008 1:06 pm

Djamgils schreef:maak ik hieruit op dat het jou (tot op zekere hoogte, lekker vaag) niet uitmaakt met wat voor profiel en compound je rijdt?
Ik heb zelf bijvoorbeeld toch meer vertrouwen in een minion dhf dan een high roller.

Ik denk zelf dat in bijvoorbeeld winterberg het compound belangrijker is dan het profiel, maar dan nog steeds zal een wetscream in winterberg niet werken ook al is het een super tacky.
Had je toch tijdens de IXS iets beter moeten kijken waar een paar snelle gasten mee reden. Waren wel afgeknipte maar toch.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di dec 16, 2008 1:16 pm

ik heb zelf alleen nog maar met niet afgeknipte wetscreams gereden. Maar dat heeft alleen nut als het echt gladde/losse/modderige omstandigheden zijn. Met de ixs in winterberg zou dat denk ik niet hebben gewerkt.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » di dec 16, 2008 1:20 pm

Ik kon toch aardig wat losse en modderige stukken bedenken ( op zondag dan).
Natuurlijk is het een afweging wat je moet maken. Zo reed Mitch Delffs in bad wildbad ook met een wet scream voor.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di dec 16, 2008 1:39 pm

ik dacht dat het wel zou gaan met de muddy marrys, en had ook geen banden bij die meer voor modder geschikt waren. maar ben toch vaak op mijn bek gegaan in de trainingen. Dus misschien waren wetscreams zo gek nog niet.

Fry

Bericht door Fry » wo dec 17, 2008 6:42 pm

kevinv10 schreef:Leer eerst allemaal eens fietsen voor je je druk gaat maken over de breedte van een fokkin velg.
Onzinnige discussie...
Als ik nu wil nadenken en redeneren en lezen en lullen over een velg om dan vervolgens die velg voor 2% van haar mogelijkheden te gebruiken, dan DOE ik dat toch gewoon 8)

Da's nu eenmaal part of the game.

Plaats reactie