Race projectje.

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
_EdsE_
Race projectje.

Bericht door _EdsE_ » vr dec 12, 2008 8:36 pm

Ik weet dat het hier eigenlijk niet thuishoort, maar waar weet ik ook niet...
Sorry :).

Ik ben een tijdje geleden gestart met een road projectje, Colnago Super!
Ondertussen heb ik al wat vervagen etc etc...
Maar ondertussen ligt het al eventjes stil, maar nu wil ik het voortzetten. De fiets heeft nog werk nodig... Ik vroeg me nu het volgende af:
- Hoe kan ik makkelijk stickers op het frame verwijdeneren (Colngago, want die letters zijn half weg, en andere)?
- Ik zie al jullie mooie bike's met blinkende cranks etc. mijn transmissie (Dura-ace en Compagnolo :D )is anders niet zo bling bling meer, hoe krijg ik deze weer mooi? Welke producten?
- Weet iemand hoe ik de zadelpen meet? Ik snap niet hoe je aan bedragen vn 27 of 30 mm geraakt.
- Wat zouden jullie nog aan deze bike doen? Hij verdient het want rijd super nice.
- Is zo een oldskool colnago nog wat waard?

Bedankt op voorhand

Afbeelding
Afbeelding

Timmos

Bericht door Timmos » vr dec 12, 2008 9:44 pm

leuk dat je zelf aan de gang gaat. Hier een paar antwoorden op je vragen

stickers weg? pak een hetelucht iets. haardroger of dergelijke. Tijdje erop en je kan met je nagel het eraf halen. Anders ff naar de super en haalf flesje stickerverwijder 5 min intrekken kan je het er zo aftrekken.
Maat van zadelpen? pak een schuifmaat of leen ff en meet de binnen en buiten kant. zo heb je snel de maat te pakken ( buitenkant dus!)
bling krijgen? gebruik dreft reinig het grondig en poets het daarna 3 keer op. Krijgt vanzelf resultaat.
Wat zou ik aan de bike doen? andere banden zadel en trappers voor de rest ziet die er goed uit
Wat is het waard? Ga niet denken aan hoge bedragen. Ieder geval niet zoveel meer.

Succes!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » za dec 13, 2008 12:36 am

Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Shame

Bericht door Shame » za dec 13, 2008 5:43 pm

Hahaha!! Ik ben met precies het zelfde project bezig, ook een oude colnago super, volledig shimano 600 (de eerste uitvoering van de groep) afgemonteerd.. hij zit bijna in elkaar, ik post wel een foto als hij klaar is!

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » za dec 13, 2008 6:41 pm

Hé, das super ;) .
Ik zou de mije o zo graag ook helemaal met originele onderdelen afmoteren maar het budget ontbreekt... Ben eigenlijk aan het overwegen om single speed te gaan.

De truck met de haardorger werkt inderdaad bedankt. Ben nu op zoek naar een budget zadelpennetje...

straightedgepat

Bericht door straightedgepat » zo dec 14, 2008 11:32 am

voor de zadelpen...

http://www.defietsenmaker.nl

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma dec 15, 2008 9:01 pm

He,
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op za dec 20, 2008 3:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Shame

Bericht door Shame » ma dec 15, 2008 9:17 pm

Bij deze een foto van mij Colnago super projectje.. er zit nu een Vintage 600 groep op maar die gaat er waarschijnlijk komende week af om plaats te maken voor een wat modernere Campa groep. Ik ben er toch nog niet helemaal uit. Of helemaal vintage en echt iets maken van die tijd of een wat moderner rijdbaar ding maken.. Wat denken jullie??. Verder ben ik nog een beetje bezig om wat leuke onderdelen te scoren..

Afbeelding

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » ma dec 15, 2008 10:05 pm

Shame schreef:...Of helemaal vintage en echt iets maken van die tijd of een wat moderner rijdbaar ding maken...
Geen enkel probleem om dat te combineren. Gewoon 600-groep completeren en goed schoonmaken, dan werkt het net zo goed (of zelfs beter :naughty: ) als het moderne spul. :hypocrite:

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » za apr 18, 2009 12:11 pm

Hee, heb besloten om de bike fixie - ss te maken. Iemand die mij kan uitleggen hoe ik dit best doe?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za apr 18, 2009 6:40 pm

Derailleurs eraf, shifters eraf, fixed achterwiel aanschaffen/maken, nieuwe ketting erop en gaan!

Grootste probleem/kostenpost is het achterwiel, reken op rond de 115 euro voor nieuw, of anders zoeken op marktplaats.

Ow ja, Het dubbele voorblad moet enkel worden natuurlijk, dus er kan 1 van de voorbladen verwijderd worden. Goed verzet om mee te starten is 44-16, van daar uit kijken wat je zelf fijn vindt fietsen!

Have fun met de ombouw!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

marten

Bericht door marten » za apr 18, 2009 7:45 pm

_EdsE_ schreef:Hee, heb besloten om de bike fixie - ss te maken. Iemand die mij kan uitleggen hoe ik dit best doe?
www.m-gineering.nl/fixie_bouwen.htm al gezien?
/Marten

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » za apr 18, 2009 9:01 pm

marten schreef:
_EdsE_ schreef:Hee, heb besloten om de bike fixie - ss te maken. Iemand die mij kan uitleggen hoe ik dit best doe?
www.m-gineering.nl/fixie_bouwen.htm al gezien?
daar ben ik zeker iets mee! dank u

Plaats reactie