Rocky Mountain Element Team - 2008 (is nog in opbouw...)

Moderators:JJ, Beheerders
Hele mooie fiets! Uit praktisch oogpunt snap ik niet waarom je voor witte wielen/ naven bent gegaan...GangIsAlles schreef:Nieuw project! Blijft leuk om te sleutelen en een fiets te bouwen naar eigen smaak en inzicht. Voor dit najaar wilde ik graag een marathonfiets opbouwen, de keus is gevallen op een Cannondale Rush frame. Ik denk dat de foto's en de speclist duidelijk genoeg zijn dus verder commentaar lijkt me nog niet nodig.
Zo'n topcap is idd niet nodig.. een lefty klemt op de lagers.. heeft ook vaste kroonstukken.partyboj schreef:Hele mooie fiets! Uit praktisch oogpunt snap ik niet waarom je voor witte wielen/ naven bent gegaan...GangIsAlles schreef:Nieuw project! Blijft leuk om te sleutelen en een fiets te bouwen naar eigen smaak en inzicht. Voor dit najaar wilde ik graag een marathonfiets opbouwen, de keus is gevallen op een Cannondale Rush frame. Ik denk dat de foto's en de speclist duidelijk genoeg zijn dus verder commentaar lijkt me nog niet nodig.
foto..
Je zult wel een fan zijn van poetsen!
Heeft een Lefty geen topcap nodig (ik weet namelijk helemaal niks van die dingen)?
Het lijkt namelijk net alsof er geen topcap op zit...
In het kort: De lefty kan de geometrie van een 80mm vork krijgen terwijl de vork 110mm veerweg heeft.. De Lefty heeft minder last van torderen op de vorkpoten omdat er gewerkt wordt met glijplaatjes en één vorkpoot.. En hij is redelijk licht.dirty sanches schreef:Even een vraagje tussendoor!
wat is nu het grote voordeel van een lefty, en als het zo goed is,waarom word deze fox techniek alleen door cannodale gebruikt.
dirty sanches schreef:Even een vraagje tussendoor!
wat is nu het grote voordeel van een lefty, en als het zo goed is,waarom word deze fox techniek alleen door cannodale gebruikt.
langs waar wordt u stem eigelijk geklemd? (aan u frame(of hoe ge da moet beschrijvenGangIsAlles schreef:Nieuw project! Blijft leuk om te sleutelen en een fiets te bouwen naar eigen smaak en inzicht. Voor dit najaar wilde ik graag een marathonfiets opbouwen, de keus is gevallen op een Cannondale Rush frame. Ik denk dat de foto's en de speclist duidelijk genoeg zijn dus verder commentaar lijkt me nog niet nodig.
![]()