De Cannondale Rush of de Rize

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
elwi
De Cannondale Rush of de Rize

Bericht door elwi » wo nov 26, 2008 10:40 pm

Ben van plan mijn Trek Fuel "in te ruilen" voor een Cannondale Rush of Rize :)
Maar internet afsnuffelend kan ik niet echte verschillen in rijeigenschappen ontdekken. :? De Rush zou in ieder geval 'snel' zijn maar dat zou de Rize met het nieuwe ontwerp ook - ondanks de langere veerweg
Ik ben van plan marathons te gaan rijden - maar zal echt op het tweede of derde plan rijden. Wie kan mij helpen aan vergelijkbare rij eigenschappen :help:
gaat voor de hele marathon

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo nov 26, 2008 11:21 pm

Als het een opvolger van je Fuel moet worden en je wil een Cannondale, dan zou ik de Scalpel nemen.

Rize is ook een fijne fiets, maar meer om wat te enduro-toeren...

GangIsAlles

Bericht door GangIsAlles » do dec 04, 2008 10:13 pm

Scalpel is minder marathon-minded dan een Rush of een Rize, maar dat is ieders eigen afweging wat hij/zij fijn vind... Persoonlijk zou ik voor de Rush gaan, niet omdat ik er zelf 1 heb overigens. De Rush is een relatief snelle fully, met toch het comfort van 110mm veerweg. Daarnaast denk ik dat de Rize met 140mm (?) een beetje overkill is, deze zou ik dan ook onder de categorie knappe AM-bikes willen scharen. Succes in ieder geval met je keuze! :thumbsup:
No guts, no glory...

elwi

Bericht door elwi » vr dec 05, 2008 1:44 am

Thx voor het meedenken.

In ieder geval weinig ervaring op dit moment.
Qua verhouding past de Rush beter bij mij - kortere afstand stuur - zadel. Dat is ook de reden dat de Scalpel niet in beeld komt - en de proefrit was zeer bevredigend. Een proefrit op en Rzie is me niet gelukt.
Ga de Rush vermoedelijk zaterdag bestellen :D
gaat voor de hele marathon

Plaats reactie