park sessie: st. niklaas
Moderator:Beheerders
Nu ga ik natuurlijk iets heel raar's zeggen.BiKeRbOi schreef:hayes remt ook niet zo slecht, maar magura staat gewoon bekend om hun remkracht
als je een hayes rem inknijpt of een magura blokkeren kunnen ze allebij. Hoe kun je dan met de een harder remmen dan een ander???
Goed ontluchten dat is véééél belangrijker

Life is what happens while you're busy making other plans.
dat heet remkracht, de magura blokkeert sneller en harder dan hayes dus magura heeft meer remkrachtMarcuos schreef:Nu ga ik natuurlijk iets heel raar's zeggen.BiKeRbOi schreef:hayes remt ook niet zo slecht, maar magura staat gewoon bekend om hun remkracht
als je een hayes rem inknijpt of een magura blokkeren kunnen ze allebij. Hoe kun je dan met de een harder remmen dan een ander???
Goed ontluchten dat is véééél belangrijker

-
Dat zeg ik...Steelhead Rider schreef:Hoe kan iets "harder" blokkeren? Als ie blokkeert blokkeert ie toch?..
Als je een magura inknijpt heb je volgens mij wel minder kracht nodig om de zelfde kracht op je schijf te krijgen als een hayes. Dat is vooral verhoudingen tussen cilinder remhendel en cilinder remklauw.
Ik vind zelf de hayes hierdoor fijner. (kwa remkracht) Doordat er een groter bereik nodig is in het inknijpen van de remhendel vind ik hem beter dozeerbaar.
Life is what happens while you're busy making other plans.
-
ieder zijn dingMarcuos schreef:Dat zeg ik...Steelhead Rider schreef:Hoe kan iets "harder" blokkeren? Als ie blokkeert blokkeert ie toch?..
Als je een magura inknijpt heb je volgens mij wel minder kracht nodig om de zelfde kracht op je schijf te krijgen als een hayes. Dat is vooral verhoudingen tussen cilinder remhendel en cilinder remklauw.
Ik vind zelf de hayes hierdoor fijner. (kwa remkracht) Doordat er een groter bereik nodig is in het inknijpen van de remhendel vind ik hem beter dozeerbaar.

-
neeSteelhead Rider schreef:Hoe kan iets "harder" blokkeren? Als ie blokkeert blokkeert ie toch?..
wat ik dus bedoel is, bij sommige remmen moet je hard in je rem knijpen voordat ie volledig blokkeert, en bij sommige remmen minder
ik heb het dan niet over waar (bij de remhendel) die blokkeert, maar met hoeveel kracht je em helemaal in moet knijpen
en komop, iedereen weet toch wel dat remkracht verschilt per rem? je kan nu wel moeilijk gaan doen maar dat is gewoon een feit

-
elke rem is andersBiKeRbOi schreef:neeSteelhead Rider schreef:Hoe kan iets "harder" blokkeren? Als ie blokkeert blokkeert ie toch?..
wat ik dus bedoel is, bij sommige remmen moet je hard in je rem knijpen voordat ie volledig blokkeert, en bij sommige remmen minder
ik heb het dan niet over waar (bij de remhendel) die blokkeert, maar met hoeveel kracht je em helemaal in moet knijpen
en komop, iedereen weet toch wel dat remkracht verschilt per rem? je kan nu wel moeilijk gaan doen maar dat is gewoon een feit
de remkracht hangt van vanlles af hoeveelheid olie groote van piston remblokke slijtage van remblokken welke schijf enz ..

mechelen biker schreef:elke rem is andersBiKeRbOi schreef:neeSteelhead Rider schreef:Hoe kan iets "harder" blokkeren? Als ie blokkeert blokkeert ie toch?..
de remkracht hangt van vanlles af hoeveelheid olie groote van piston remblokke slijtage van remblokken welke schijf enz ..
eindelijk iemand die het snapt

- driezzz_dirter
- driezzz_dirter