Cran Canaria

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Lana
Cran Canaria

Bericht door Lana » vr dec 30, 2005 11:04 pm

We willen in mei 2006 een weekje gaan mountainbiken op Cran Canaria, heeft iemand een sugestie of ervaring op welk deel van het eiland je het beste kunt biken? Er moet wel een fietsverhuurbedrijf in de buurt zijn aangezien we onze bikes niet meenemen.

Tinman
Contacteer:

Bericht door Tinman » za dec 31, 2005 1:49 am

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » zo nov 09, 2008 3:06 pm

Kijk,

Dit topic is al 3 jaar oud, maar ik ben van plan om in de kerstvakantie ook naar de canarische eilanden te gaan om lekker in de zon te fietsen. waarschijnlijk gran canaria. Wie weet of er naast al t xc werk ook iets qua technnische afdalen etc te doen is. Eventueel shuttles etc?
Alle info is welkom. qua accomodatie, goedkope maatschappijen met fiets meenemen. etc etc.
ok,

alvast bedankt

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo nov 09, 2008 5:09 pm

Volgens mij zijn er op Tenerife meer mogelijkheden. Daar zitten wat Duitse organisaties volgens mij, even googelen zou ik zeggen.

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » ma nov 10, 2008 1:06 pm

ok thanks man!

walter

Bericht door walter » do nov 13, 2008 1:29 pm

Op GC heb je Free Motion.
De Gipfeltour is zeker de moeite waard.
Met een busje naar 1950m en dan afdalen naar de kust.
Onderweg pik je "stiekem" nog +550hm op, zodat je uiteindelijk dus 2500 m hebt gedaald.
Huurfietsen en gidsen zijn van goed niveau, prijzen zijn ook nog betaalbaar.

JeroenK

Bericht door JeroenK » do nov 13, 2008 2:26 pm

walter schreef:Op GC heb je Free Motion.
De Gipfeltour is zeker de moeite waard.
Met een busje naar 1950m en dan afdalen naar de kust.
Onderweg pik je "stiekem" nog +550hm op, zodat je uiteindelijk dus 2500 m hebt gedaald.
Huurfietsen en gidsen zijn van goed niveau, prijzen zijn ook nog betaalbaar.
Correct!

Die tour heb ik ook gedaan. Fietsen waren toen nagelnieuwe 2008 Cannondale Rush carbon's (ook los te huur!!). De gids (en zijn begeleidster) waren goed in de zin dat ze serieus konden fietsen (vooral hij), precies weten waar je tof kan biken, de veiligheid goed in de gaten hielden en het was ook nog eens gezellig.

Belangrijk nadeel: Het niveau van de groep bepaalt de moeilijkheidsgraad van de tour... Wij hadden in het begin een enorm vette afdaling over grote rotsen, waarna ons deel van de groep het idee "meer van dat!" kreeg. Helaas bleek het andere deel van de groep die afdaling gelopen te hebben. Je kunt je voorstellen dat de rest van de tour niet zoveel stoers meer bevatte, hooguit korte stukken.

Ik zou je aanraden om van te voren MTB routes te zoeken op het net, daar een fiets te huren en zelf je weg te vinden. Het gebied biedt écht heel veel mogelijkheden.

Freemotion is een professioneel bedrijf, ze waren vorig jaar gastheer van de 2008 Cannondale product introductie. Hun spul is dik in orde en als het dat niet is, vervangen ze zonder gezeur (zoals bij ons bij 3 gebroken zadelpenklem bouten :oops: ).

Natuurlijk wel op de weg de Pico de las Nieves oprijden, vanuit Ingenio :shock:

Afbeelding

xcess1975

Bericht door xcess1975 » vr feb 12, 2010 3:16 pm

Even een kleine tip:

Check voor je een reisverzekering afsluit even hoe het zit met de dekking bij het huren van een fiets (MTB) en het doen van een toer.

Ik werd na terugkomst onaangenaam verrast door een rekening van €400 ivm een gescheurde carbon achterbrug en verbogen X.9 achterderailleur.

Schade welke jou valt aan te rekenen; ben dus van mijn fiets gevallen (gevlogen) is niet gedekt en komt dus voor je eigen rekening! :oops:

Zowel met Freemotion als Happy Biking meegeweest en beide goede bedrijven. Freemotion tour is wel meer offroad.

(volgende keer neem ik mijn eigen bike wel mee..)

Plaats reactie