Welke van de 3 ?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Whouz

Bericht door Whouz » wo nov 05, 2008 8:11 pm

Transition's zijn idd echt super fet (vind ik)
Maar (probeer) idd zoals andere ook zeggen, ook nog naar iets anders te kijken. Er is gewoon teveel moois tegenwoordig.
een etui.

Koets

Bericht door Koets » wo nov 05, 2008 11:09 pm

Sneeck schreef:Transition zie je nergen's wou je zeggen :oops:

Ik zou echt goed nadenken wat je met je bike gaat doen. Die blindside is gewoon overkill, zelf's als zou je er een paar keer mee naar willingen oid gaan, dat is gewoon een bike waarmee je in nederland nik's kunt en in de ardennen te lomp is. Beetje zonde van je geld dus. Zou liever de bottlerocket aanraden als je bij Transition wilt blijven.

Heb je al eens naar de Banshee Wildcard gekeken? Meer dan genoeg positieve reviews over te vinden en een érg goede tegenstander voor de flesraket.
Vind de Banshee`s niet zulke vette fietsen trekt me niets in aan alleen de Scythe zou nog een kanshebber kunnen zijn vanwege inzetbaarheid en looks. De Blindside is inderdaad overkill en de preston valt eigenlijk ook al af want dat is een stevige versie van de fiets die ik nu heb zo ongeveer dus wordt een bottlerocket of dirtbag maar toch blijft de blindside knagen :P ook al is ie overkill en dan neig ik meer naar de bottlerocket.

Jorem

Bericht door Jorem » do nov 06, 2008 2:25 am

Las dat je voor een L zal gaan bij de Bottlerocket. Vind het ook echt een hele mooie bike, tot ik de afbeeldingen in maat L zag, toen was ik iets minder enthousisast.

Om de krachten op de langere zitbuis op te vangen hebben ze er een "lomp" blok tussen gelast.

Zie deze foto.
Afbeelding
Vind het persoonlijk niet echt mooi. Misschien dat het minder opvalt als ie gespoten is hoor. Maar wilde dit toch maar even laten weten. Dat je niet een L besteld en je krijgt er tegen je verwachting in een kg extra alu bij :D.

Bij een Specialized hebben ze dit bijv. wel mooi gedaan. Alleen heb ik dan weer minder met Specialized haha.

Koets

Bericht door Koets » do nov 06, 2008 12:14 pm

Hmm dat is inderdaad niet zo heel mooi gedaan :(

Deze heeft het ook en is zwart valt wel iets minder op http://www.tetongravity.com/forums/show ... p?t=132319

fredo

Bericht door fredo » do nov 06, 2008 5:37 pm

Jorem schreef:Las dat je voor een L zal gaan bij de Bottlerocket. Vind het ook echt een hele mooie bike, tot ik de afbeeldingen in maat L zag, toen was ik iets minder enthousisast.

Om de krachten op de langere zitbuis op te vangen hebben ze er een "lomp" blok tussen gelast.

Zie deze foto.
Afbeelding
Vind het persoonlijk niet echt mooi. Misschien dat het minder opvalt als ie gespoten is hoor. Maar wilde dit toch maar even laten weten. Dat je niet een L besteld en je krijgt er tegen je verwachting in een kg extra alu bij :D.

Bij een Specialized hebben ze dit bijv. wel mooi gedaan. Alleen heb ik dan weer minder met Specialized haha.
enkele opmerkingen hierover:
1. dat is één der lelijkst opgebouwde bottlerockets dat je laat zien. Welke onnozelaar monteert er nu een 888 op?
2. er zit ook zo een lelijk driehoekje op mijn frame, dat dacht ik toch in het begin. In het echt valt het totaal niet op. Bovendien hangt het ook af van de kleur die je kiest.
3. op de nieuwe modellen van de bottlerocket heeft men die driehoek in de large weggelaten.

andere opmerking:
Ik vind de blindside ook overkill voor deze omstreken, net zoals een demo, big hit, sunday, M6, session 10, stab, flatline,... dat zijn. Toch heeft half dp zo een bike. Geen idee waar die overal naartoe trekken, maar het heeft blijkbaar wel zijn nut.

Jorem

Bericht door Jorem » do nov 06, 2008 5:51 pm

3. op de nieuwe modellen van de bottlerocket heeft men die driehoek in de large weggelaten.

Dat is goed nieuws :D.

Bij de foto van Koets van de Bottlerocket in het zwart is ie al een stuk subtieler ja. Maar toch beter dat ie nu helemaal weg is.

*Weet dat de foto niet het beste voorbeeld was nee. Maar die kwam ik als eerste tegen op het web :). Was ook meer als voorbeeld van de driehoek en ging niet om de rest van de bike. Die 888 begrijp ik ook niet zo nee.

Koets

Bericht door Koets » do nov 06, 2008 9:36 pm

Ja valt me ook op dat veel toch zo`n dikke fiets hebben mischien besluit ik uiteindelijk toch de blindside te kopen ben nu ff aan het mailen met SDG voor wat meer info etc

Oja kleur van m`n bike wordt een witte btw :)

RTG

Bericht door RTG » vr nov 07, 2008 10:49 am

fredo schreef:andere opmerking:
Ik vind de blindside ook overkill voor deze omstreken, net zoals een demo, big hit, sunday, M6, session 10, stab, flatline,... dat zijn. Toch heeft half dp zo een bike. Geen idee waar die overal naartoe trekken, maar het heeft blijkbaar wel zijn nut.
Waarom moet het persé perfect aansluiten op wat je ermee doet? Ik had tot nu toe misschien het beste met een enduro totaal gezien kunnen rijden maar bij de DH's die ik gereden heb was ik blij dat ik mijn Demo onder m'n kont had ;). Een enduro had ik sowieso niet zo fijn gevonden want FR/DH fietsen vond en vind ik nou eenmaal veel mooier... en omdat ik tegenwoordig steeds meer richting DH neig, maar goed ook dat ik toen die keuze gemaakt heb . :)

Als iemand een bepaalde fiets mooi vind kan hij hem ook gewoon kopen zolang je de extra of beperke veerweg, stuurhoek, etc dan maar voor lief neemt (je moet het natuurlijk niet overdrijven)... als die persoon er blij mee is, why not? Daarbij komt ook nog wel vaker dat je van tevoren ook niet precies weet wat je nou allemaal met die fiets uit gaat spoken.

:arms:

Koets

Bericht door Koets » vr nov 07, 2008 1:09 pm

Klopt helemaal RTG de Blindside vind ik gewoon een super vette fiets en ik denk dat er donders veel plezier mee te beleven valt. Hij is dan wel ff 600 euro duurder dan de Bottlerocket maar zal als ik dat allemaal zo lees op het internet z`n geld echt waard zijn. Ik zou het ook allemaal kunnen proberen met m`n huidige AM/Enduro fiets maar ga ik niet doen ik wil er gewoon een DH/FR fiets bij die het zeker weten aan kan en die ik zelf vet vind en opzich kan die extra veerweg niet zo`n kwaad mischien heb je niet zo`n wendbare fiets als je met de Bottlerocket zou hebben, en kun je er dus moeilijk tricks mee doen maar dat gebeurt toch niet voorlopig. Hij is geschikt voor FR en DH lees ik overal en iedereen vind het een top fiets alleen de achterkant schijnt wat soepel te zijn door de lange chain/seat stays als je een flinke DH track pakt maar dat zal ik zelf moeten ondervinden.

Ik ga gewoon lekker sparen wacht ook nog ff antwoord van SDG af en als de nieuwe fiets er is wordt ie uiteraard geshowd :) De Blindside testen gaat alleen wel lastig worden want de gene die SDG heeft verkocht zijn allemaal naar het buitenland gegaan.
Laatst gewijzigd door Koets op vr nov 07, 2008 4:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » vr nov 07, 2008 4:29 pm

Koets schreef:Klopt helemaal RTG de Blindside vind ik gewoon een super vette fiets en ik denk dat er donders veel plezier mee te beleven valt hij is dan wel ff 600 euro duurder dan de Bottlerocket maar zal als ik dat allemaal zo lees op het internet z`n geld echt waard zijn. Ik zou het ook allemaal kunnen proberen met m`n huidige AM/Enduro fiets maar ga ik niet doen ik wil er gewoon een DH/FR fiets bij die het zeker weten aan kan en die ik zelf vet vind en opzich kan die extra veerweg niet zo`n kwaad mischien heb je niet zo`n wendbare fiets als je met de Bottlerocket zou hebben en kun je er dus moeilijk tricks mee doen maar dat gebeurt toch niet voorlopig hij is geschikt voor FR en DH lees ik overal en iedereen vind het een top fiets alleen de achterkant schijnt wat soepel te zijn door de lange chain/seat stays als je een flinke DH track pakt maar dat zal ik zelf moeten ondervinden.
Ik ga gewoon lekker sparen wacht ook nog ff antwoord van SDG af en als de nieuwe fiets er is wordt ie uiteraard geshowd :) de Blinside testen gaat alleen wel lastig worden want de gene die SDG heeft verkocht zijn allemaal naar het buitenland gegaan.

Gooi er eens wat leestekens tegenaan ,dit is NIET te volgen zo..... :?
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Koets

Bericht door Koets » vr nov 07, 2008 4:34 pm

zo beter ? :o

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » za nov 08, 2008 10:16 pm

Ik kan het ff niet laten om een totaal andere fiets aan te prijzen.
Bekijk ook eens de Commencal Furious 2009. Deze fiets heeft een waanzinnig goede geometrie en is absoluut bombproof. Je kan er waanzinnig mee dh-en, en voelt zich super in zijn element zodra je los van de grond komt. Absolute top fr-bak die zeer breed inzetbaar is.
Ik heb tot een maand geleden ook getwijfeld tussen transition, kona of de specialized.
Nadat ik de Furious heb uitgeprobeerd was ik verkocht en heb ik niet meer gewacht op de Spec. SX-trail van 2009 want de demo7 vond ik te veel van het goede. De meeste Transitions vond ik rammelbakken en de bottlerockets is niet echt voor dh.
Daarnaast viel de Kona Stinky af omdat het wat overdone was dus weer te veel dh.
Eigenlijk wilde ik zowieso eens iets anders dan Kona of Specialized.
Succes, en laat maar weten wat het uiteindelijk geworden is.
Verstand op nul ......en GAAN !!!!!!

Koets

Bericht door Koets » zo nov 09, 2008 2:35 am

Insane inda Brain schreef:Ik kan het ff niet laten om een totaal andere fiets aan te prijzen.
Bekijk ook eens de Commencal Furious 2009.
Die heb ik ook bekeken en moet zeggen dat die ook interresant is. Frame geo ziet er zo snel bekeken goed uit ook algehele look is vet. Kleurtje is lekker apart en inderdaad eens een ander merk. Wat heeft die fiets je zo gekost ? want dat is natuurlijk ook wel belangrijk :)

En op wat voor manier waren de Transitions rammelbakken dan kun je dat uitleggen ?

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » zo nov 09, 2008 10:10 am

De transition Furious is verkrijgbaar vanaf +/- 2650 euro. Ik heb de CG edition en die kost 3150 euro.
Ik had nog zelden een transtion in het echt gezien. Toen ik er twee tegenkwam en het bos heb ik ze eens goed bekeken. Ik vond de frame's niet zo mooi in elkaar gelast en die twee fietsen rammelden en kraakten beide enorm. Het kan natuurlijk zijn dat dat aan slecht onderhoud heeft gelegen en dat de scharnierpunten van de achterbrug droog waren ofzo.
Ik kreeg er in ieder geval geen goed gevoel bij en ze maakte bij mij een beetje een goedkope indruk en geen solide gevoel. Het waren beide trouwens BottleRockets.
Misschien had ik eens op een nieuwe moeten proefrijden maar daar ben ik niet meer aan toegekomen omdat ik per toeval tegen die Commencal aanliep. Ik had tot twee maanden terug nog nooit van dit merk gehoord maar was wel instant verliefd na proefrit.
Eigenlijk zou je een bepaalde fiets een week moeten kunnen uitproberen, omdat dat niet gaat is het altijd wel een beetje een gok bij je keuze. Daarom laat ik m'n gevoel bij de keuze altijd meewegen.
Mijn grootste koopargument was: Is de fiets breed inzetbaar om een foute keuze zo klein mogelijk te maken.
Ik heb me vorig jaar namelijk verkocht met een Bighit. Dat was een echte tank, verschikkelijk lomp en voelde veel te zwaar daar kon ik dus weinig mee in nederland.

Whouz

Bericht door Whouz » zo nov 09, 2008 10:26 am

Insane inda Brain schreef:De transition Furious is verkrijgbaar vanaf +/- 2650 euro. Ik heb de CG edition en die kost 3150 euro.
Ik had nog zelden een transtion in het echt gezien. Toen ik er twee tegenkwam en het bos heb ik ze eens goed bekeken. Ik vond de frame's niet zo mooi in elkaar gelast en die twee fietsen rammelden en kraakten beide enorm. Het kan natuurlijk zijn dat dat aan slecht onderhoud heeft gelegen en dat de scharnierpunten van de achterbrug droog waren ofzo.
Ik kreeg er in ieder geval geen goed gevoel bij en ze maakte bij mij een beetje een goedkope indruk en geen solide gevoel. Het waren beide trouwens BottleRockets.
Misschien had ik eens op een nieuwe moeten proefrijden maar daar ben ik niet meer aan toegekomen omdat ik per toeval tegen die Commencal aanliep. Ik had tot twee maanden terug nog nooit van dit merk gehoord maar was wel instant verliefd na proefrit.
Eigenlijk zou je een bepaalde fiets een week moeten kunnen uitproberen, omdat dat niet gaat is het altijd wel een beetje een gok bij je keuze. Daarom laat ik m'n gevoel bij de keuze altijd meewegen.
Mijn grootste koopargument was: Is de fiets breed inzetbaar om een foute keuze zo klein mogelijk te maken.
Ik heb me vorig jaar namelijk verkocht met een Bighit. Dat was een echte tank, verschikkelijk lomp en voelde veel te zwaar daar kon ik dus weinig mee in nederland.
Je bedoelt waarscheinlijk de commencal furius ;)
een etui.

Koets

Bericht door Koets » zo nov 09, 2008 1:55 pm

Hmm ok thanx. Zit er zelf nu al aan te denken om mischien toch voor heel iets anders te gaan. Zag op CRC de Cove frames (peeler en shocker) en de Intense M3 en moet zeggen dat ze er goed uitzien. Mischien wordt het dan duurder dan als ik een complete bike koop en zijn het dh frames maar er is vast heel iets moois van te maken en dan zoveel mogelijk 2e hands gaan zoeken/kopen :)

Zag dit frame over het hoofd de FR versie van de shocker :)

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17450

En nog de FR versie van de peeler alleen is maat M mischien te klein

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15500

Iemand ervaring met Cove ??

Koets

Bericht door Koets » ma nov 10, 2008 3:21 pm

Na lang speurwerk en nadenken gaat het waarschijnlijk toch geen Transition worden ik heb m`n oog laten vallen op de Cove STD. Moet wel flink gaan werken komende tijd wil ik alles bijelkaar sparen maar dat moet gaan lukken naast alle andere dingen die geld kosten :) (ander frame voor m`n xc rondjes + wat daarbij komt kijken)

Wel had ik nog een vraag of iemand mischien weet of je in NL makkelijk aan een compleet opgebouwde Cove STD kan komen?
Want anders koop ik het frame only via CRC alleen wordt het dan een stukje duurder.

Grt Yori

RH

Bericht door RH » ma nov 10, 2008 3:39 pm

http://www.noxcycles.com/cms/index.php? ... Itemid=168

misschien is deze ook nog een optie??

gr.

Koets

Bericht door Koets » ma nov 10, 2008 3:46 pm

Dat is inderdaad ook nog een leuk frame :D je maakt het me niet makkelijker :P haha
wel veel kleuren om te kiezen.
Zou er ook een complete van kunnen kopen zien er echt vet uit deze bv :D
En ze hebben flink afgeprijsde fietsen op de site ook. Podverdikkeme dit zou het wel eens kunnen zijn :P

Afbeelding

Dit is dan helemaal een dikke fiets voor een leuke prijs

http://www.noxcycles.com/cms/index.php? ... Itemid=168

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma nov 10, 2008 5:11 pm

Volgen's mij heb jij echt geen flauw idee wat je nou wil :?

Koets

Bericht door Koets » ma nov 10, 2008 5:35 pm

Sneeck schreef:Volgen's mij heb jij echt geen flauw idee wat je nou wil :?
Niet echt nee :P de blinside wordt het zowiezo niet de bottlerocket ook niet dus transition valt af. Ik had dus besloten om voor de cove te gaan en die langzaam op te bouwen maar nu ik zo deze NOX zie is dat een betere optie vind ik zelf alleen blijft de Cove ook nog open staan rest van de merken/fietsen vallen af met nog een kleine kans om toch een speci aanteschaffen

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » ma nov 10, 2008 9:29 pm

Een mtb kopen is inderdaad moeilijker dan de aanschaf van een auto :lol: .
Die NOX ziet er wel érg vet uit moet ik zeggen.
Ik blijf ondertussen deze topic met glimlach volgen!

btw. Aantal topic terug bedoelde ik idd de Commencal Furious en niet Transition :oops: (big mistake)

Koets

Bericht door Koets » ma nov 10, 2008 10:04 pm

Insane inda Brain schreef:Een mtb kopen is inderdaad moeilijker dan de aanschaf van een auto :lol: .
Die NOX ziet er wel érg vet uit moet ik zeggen.
Ik blijf ondertussen deze topic met glimlach volgen!

btw. Aantal topic terug bedoelde ik idd de Commencal Furious en niet Transition :oops: (big mistake)
Hehe ja wordt gek van al die mooie fietsen man :P
Heb nu ff gemaild naar speci dealer of er een mogelijkheid is om een demo of bighit te testen.
Want hoe langer ik ook naar die fietsen kijk hoe lastiger de keus wordt dus die wil ik zeker testen :)

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma nov 10, 2008 10:19 pm

Hoe wil je trouwens die fietsen"testen"? Ronde op de parkeerplaats en een paar keer van de stoep af "droppen"? Dat heet geen testen noch proefrijden. Op die manier voelt élke full suspension freerider/ downhiller goed aan.

Onder testen valt:

Vering afstellen op jouw rijgedrag/ gewicht
Bandenkeuze
Maat(logisch) maar ook stuurlengte, stuurpenlengte en stack height/ rise, mogelijk zelfs crank arm lengte

En zodra dit voor elkaar is een paar dagen op verschillende track's gaan rijden, dan weet je zeker dat je een goede bike gaat kopen.

Koets

Bericht door Koets » ma nov 10, 2008 10:25 pm

Dat snap ik ook nog wel Sneeck :roll: maar zo kan ik toch ff een beter beeld krijgen van hoe de fiets zit etc. Echt testen zoals jij aangeeft word lastig hier in buurt natuurlijk daarvoor zal ik toch echt verder weg moeten gaan.

Plaats reactie