Help!!!
Moderator:Beheerders
Je kan inderdaad ipv een st-e2 een 580 EX op je cam slingeren en vanaf daar 1 of meerdere 430 of 580 flitser aansturen. Nadeel is wel dat je een 580 moet kopen en die altijd op je cam moet zitten. Een st-e2 heeft hierbij als voordeel dat hij goedkoper te krijgen is via ebay en dat je geen flits van je cam krijgt.sherlock schreef:Maar wat ik begreep is dat je vanuit je speedlite flitser andere flitsers kan aansturenEn dat Alien Bees kan ik geen prijzen en leveranciers van vinden
Help!!!
'BOSS schreef:PW's zijn goed, buiten kijf.
Maarrrrrrrrrr die werken niet TTL en kan je dus alleen manual laten afgaan.(vol vermogen, half vermogen, kwart vermogen etc.)
In wisselende omstandigheden is dat compleet klote.
Je wilt nl. gewoon bijvoorbeeld 2/3 minder flitsen dan het bestaande licht. Bij wisselende omstandigheden ben je dan constant aan het klieren met tijd/diafragma combinatie op je camera............je flitser staat immers tig meter verderop.
Ik heb zelf de IR zender van Canon en een 3mtr kabel die ook TTL werkt.
De IR zender in zonlicht is een drama en het nadeel is dat je flitser altijd voor of naast je camera moet staan, de kabel werkt altijd, maar het bereik is beperkt, aangezien ik veel met groothoek werk is dat niet zo'n ramp!
Je hebt ook Pulsar, identiek aan PW's maar iets voordeliger: link
dussssssss©
oke shery berrysherlock schreef:. @Dennis
Wil je me alsjeblieft NOOIT MEER SHER noemen?![]()
Damn!!! Wat klinkt dat verwijfd!!!![]()
Anywayzzzzzzzzzzz, Alienbees schijnt niet buiten de VS te leveren. Ik heb btw zo'n ebay-achtig ding (al een tijdje) maar ik weet nu waarom hij af en toe weigert. Na een tijdje gaat mijn flitser op een soort slaapstand en kapt er dus mee. Op mijn camera wordt ie weer wakker zodra ik weer ga schieten maar met mijn trigger niet. Hij doet het op zich wel maar ik moet 'm iedere keer opnieuw aanzetten. Daarbij komt ook nog dat ie een enooooooooooorrrrrrmmmm laaaaaannnnnnggggggeeeee oooooopllllaaaadtijd heeft. Het duurt soms wel een minuut voordat m'n flitser weer ready to go is. Een externe battery pack kost btw ook al € 169,=.
Weet je wat zo k*t is? Ik wil zoveel en zo weinig besteden. Buiten het achter de camera staan wil ik er ook graag voor rijden (fiets jij eigenlijk zelf?) dus dat kost ook een aanzienlijke duit en ik ga vanaf november verbouwen in m'n nieuwe huis dus daar wordt ik ook niet vrolijk van![]()
(ff of topic: Hoe is het met Kevin z'n voet?)
die skyports zie je steeds vaker, schijnt och top spul te zijnMarkMeisner schreef:Even lekker genuanceerd, mijn ervaringen met die ebay-shit is KUT!. Maar als je niets uit wilt geven, dan krijg je ook bijna niets. Ik ben daardoor ook geld aan het opzij leggen voor de cybersyncs of skyports.
Is dan de Panasonic lx3 niet een betere keuze?BOSS schreef:Wat ik nog mis aan mijn ideale compact:
# F/2.0 of 1.4....
# geen ontspanvertraging
# titanium look
dusssssss©
Ben idd wel benieuwd naar de prestaties van de G10. Ik neig zelf meer naar IXUS 970, met de Titanium lookBOSS schreef:Wat ik nog mis aan mijn ideale compact:
# F/2.0 of 1.4....
# geen ontspanvertraging
# titanium look
Nee, zondag gebruik ik gewoon een SLR.willem12 schreef:Ben idd wel benieuwd naar de prestaties van de G10. Ik neig zelf meer naar IXUS 970, met de Titanium lookBOSS schreef:Wat ik nog mis aan mijn ideale compact:
# F/2.0 of 1.4....
# geen ontspanvertraging
# titanium lookGa je die Parktool PCS-10 als statief gebruiken ?
Neem je hem zondag mee op de wagen ?
Misschien dat ik onderweg ook nog sta, in Noordwijk is tegelijkerijd een duathlon die ook over het strand gaat. Kan helaas zelf niet meedoen vanwege rotte kuit. Mooi moment om de 70-200 2.8 op het strand te gebruiken.
Ow, wat een kaffers...BOSS schreef:Canon heeft weer een nieuw type RAW bestand, het heet wel CR2(net als bij de SLR's) maar je kan het (nog) niet openen in Lightroom of CS3.
Alleen de bijgeleverde DPP software van Canon kan de RAW bestanden lezen tot nu toe.
klein minpuntje en erg kinderachtig van Canon.
tsja, erg kinderachtig voor een pro merk, maar goed.Steelboy schreef:Ow, wat een kaffers...BOSS schreef:Canon heeft weer een nieuw type RAW bestand, het heet wel CR2(net als bij de SLR's) maar je kan het (nog) niet openen in Lightroom of CS3.
Alleen de bijgeleverde DPP software van Canon kan de RAW bestanden lezen tot nu toe.
klein minpuntje en erg kinderachtig van Canon.