crank ?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
umf fucker
Contacteer:
crank ?

Bericht door umf fucker » zo okt 26, 2008 9:28 pm

heb een nieuw frame en ik wil de crank uit men oud hale, crankarmpjes afvijzen, staaf eruit hale maar dan zit je met die ronde dinge waar de roelementen enzo inzitte hoe haal je die er nu in godsnaam uit ? ( is trouwens een bmx)
ride & smile bitches....ride & smile
http://web.mac.com/dirtjumps/iWeb/resid ... elkom.html

nishiki
Contacteer:

Re: crank ?

Bericht door nishiki » ma okt 27, 2008 10:45 pm

umf fucker schreef:heb een nieuw frame en ik wil de crank uit men oud hale, crankarmpjes afvijzen, staaf eruit hale maar dan zit je met die ronde dinge waar de roelementen enzo inzitte hoe haal je die er nu in godsnaam uit ? ( is trouwens een bmx)
Is dit nieuw Nederlands?

ik begrijp er geen zak van

Cheeta

Bericht door Cheeta » di okt 28, 2008 8:39 pm

heb een nieuw frame en ik wil de crank uit men oud hale, crankarmpjes afvijzen, staaf eruit hale maar dan zit je met die ronde dinge waar de roelementen enzo inzitte hoe haal je die er nu in godsnaam uit ? ( is trouwens een bmx)
Begrijp ik het goed dat je eigenlijk hetvolgende in ABN wilde zeggen?
Ik heb een nieuw frame en ik wil de crank uit m'n oude halen. Crankarmen eraf schroeven, as eruit halen, maar hoe zitten die ronde dingen waar de lagers inzitten <erin>? Hoe haal je die er in godsnaam uit?

Is het een BMX BB of een MTB BB?
In geval van een BMX/US BB zitten er bussen in het frame geperst waarin de lagers gemonteerd zijn. Lagers verwijderen en voorzichtig die bussen eruit tikken (zo recht mogelijk!)
In geval van MTB/euro BB zit er draad in en zul je de lagers er dus moeten uitschroeven.

Plaats reactie