Amerongen
Moderator:Beheerders
Vandaga is er groot onderhoud aan de lange route in Amerongen gepleegd. Er zijn 2 nieuwe stukjes toegevoegt. Of eigenlijk het oude pad, beter gezegd de sloot is dichtgezet.
Het gaat om het "downhill stukje vanaf de parkeerplaats op de amerongseberg en een stuk in de aanloop naar de amerongseberg toe.
Complimenten voor de werkers. Dan heb ik ook tegen de werkers gezegd, welke daarop enigzins verbaasd reageerde.
Het gaat om het "downhill stukje vanaf de parkeerplaats op de amerongseberg en een stuk in de aanloop naar de amerongseberg toe.
Complimenten voor de werkers. Dan heb ik ook tegen de werkers gezegd, welke daarop enigzins verbaasd reageerde.
Re: Amerongen
Kun je nagaan: woon ik in Amerongen, heb ik dit nog niet eens gezien ..... Maar ja, mijn stoker is ook tijdelijk uit de running omdat er een cyste uit haar linkerhand is gehaald (allemaal niet ernstig maar was erg pijnlijk bij het fietsen!).Jurriaan schreef:Vandaga is er groot onderhoud aan de lange route in Amerongen gepleegd. Er zijn 2 nieuwe stukjes toegevoegt. Of eigenlijk het oude pad, beter gezegd de sloot is dichtgezet.
Het gaat om het "downhill stukje vanaf de parkeerplaats op de amerongseberg en een stuk in de aanloop naar de amerongseberg toe.
Complimenten voor de werkers. Dan heb ik ook tegen de werkers gezegd, welke daarop enigzins verbaasd reageerde.
Heb je nog kunnen waarnemen wie daar aan het werk waren? Misschien kunnen we in de toekomst wel DP-ers aan zo'n werkploeg toevoegen

Vanmorgen de route weer eens met de tandem gereden. De aanpassingen zijn deels begrijpelijk, maar deels wel lastig!
Zo is het ons niet helemaal duidelijk waarom de prachtige "goot" vanaf de parkeerplaats op de Bergweg dichtgelegd is met takken. Hopelijk zal de ondergrond van de 'omleiding' bovenlangs over enige tijd wat steviger worden. Want met de tandem is dit nauwelijks te doen, terwijl de oorspronkelijke "goot" nou juist goed te doen was - ook met veel water.
Heel goed is het waarschuwingshek voor de beroemde afdaling richting het fietspad Amerongen-Veenendaal. Dat haalt de snelheid er goed uit; niet dat je veel over botsingen hoorde, maar toch .....
Het stukje singletrack dat daarna komt is, laten we zeggen, lastig. We moesten twee keer 'herstarten'. De eerste keer in een bochtje dat vermoedelijk nét te doen is maar toen reden we nog op het middenblad, dus met een te groot verzet. Verderop zit er een wel érg haaks bochtje dat vermoedelijk altijd te scherp zal blijken voor de tandem, maar daar blijven we op oefenen
In elk geval: het is goed om te zien dat er aandacht besteed wordt aan de kwaliteit van de route. Dat betekent voor mij dat de MTB-er gezien wordt als één van de vaste bosgebruikers met bijbehorende rechten (en plichten). En dat van die rechten is weleens anders geweest .....
Zo is het ons niet helemaal duidelijk waarom de prachtige "goot" vanaf de parkeerplaats op de Bergweg dichtgelegd is met takken. Hopelijk zal de ondergrond van de 'omleiding' bovenlangs over enige tijd wat steviger worden. Want met de tandem is dit nauwelijks te doen, terwijl de oorspronkelijke "goot" nou juist goed te doen was - ook met veel water.
Heel goed is het waarschuwingshek voor de beroemde afdaling richting het fietspad Amerongen-Veenendaal. Dat haalt de snelheid er goed uit; niet dat je veel over botsingen hoorde, maar toch .....
Het stukje singletrack dat daarna komt is, laten we zeggen, lastig. We moesten twee keer 'herstarten'. De eerste keer in een bochtje dat vermoedelijk nét te doen is maar toen reden we nog op het middenblad, dus met een te groot verzet. Verderop zit er een wel érg haaks bochtje dat vermoedelijk altijd te scherp zal blijken voor de tandem, maar daar blijven we op oefenen

In elk geval: het is goed om te zien dat er aandacht besteed wordt aan de kwaliteit van de route. Dat betekent voor mij dat de MTB-er gezien wordt als één van de vaste bosgebruikers met bijbehorende rechten (en plichten). En dat van die rechten is weleens anders geweest .....
-
- Berichten:409
- Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
- Locatie:Vianen
- Contacteer:
ben het eigenlijk behoorlijk met je eens. ben gisteren voor het eerst in een jaartijd weer over de route heen gegaan. dat hek kende ik al niks mis mee. maar de paden worden steeds slechter. op "de snelle vullingenveriwjderafdaling" moest ik ineens al mij skills aanwijden om niet op mijn plaat te gaan terwijl ik vorig jaar nog met mach 10 naar beneden kun rossen. wordt er wel eens ondehoud gepleegd?Ironhorse Erik schreef:in vind dat hek een schande
was altijd een mooie roadgap
en dan dat zandpad na "de snelle vullingenveriwjderafdaling"
wat is daar de bedoeling van ?
route holt keihard achteruit
E
-
- Berichten:409
- Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
- Locatie:Vianen
- Contacteer:
-
- Berichten:409
- Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
- Locatie:Vianen
- Contacteer:
-
- Berichten:409
- Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
- Locatie:Vianen
- Contacteer:
Gisteren weer eens wezen rijden in de bagger van Amerongen en Leersum.
Hele stukken opnieuw aangelegd.
Dus weer nieuw stukje uitdaging.
Klein stuk rijd je nu andersom.
Dat is wel verassend.
Er zit nu een heel mooi stukje vals plat omlaag slingerend tussen.
Dat is erg gaaf.
Eigenlijk het enige coole stuk.
E
Hele stukken opnieuw aangelegd.
Dus weer nieuw stukje uitdaging.
Klein stuk rijd je nu andersom.
Dat is wel verassend.
Er zit nu een heel mooi stukje vals plat omlaag slingerend tussen.
Dat is erg gaaf.
Eigenlijk het enige coole stuk.

E
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Ik komer niet zo vaak, maar is er een reden om vaker te gaan rijden daar?
Is de route vanuit Veenendaal door het bos over mooie paden te bereiken?
JJ
Is de route vanuit Veenendaal door het bos over mooie paden te bereiken?
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Das duidelijk 
Mijn vriendinnetje rijdt er af en toe op het moment, en dan ga ik er wandelen. Dan hou ik het dus maar bij wandelen daar en als ik wat leuks wil ben ik in dezelfde tijd op de Posbank
JJ

Mijn vriendinnetje rijdt er af en toe op het moment, en dan ga ik er wandelen. Dan hou ik het dus maar bij wandelen daar en als ik wat leuks wil ben ik in dezelfde tijd op de Posbank

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Bikers presenteren Beheer- en onderhoudsplan routes Utrechts
http://www.bikemail.nl/e_nm_uploads/beh ... elrug.pdf : (Adobe PDF: 2.44 Mb)
Beheer- en onderhoudsplan routes Utrechtse Heuvelrug
Samengevat:
Met dit beheer- en onderhoudsplan willen de NTFU (Nederlandse Toer Fiets Unie) en de gezamenlijke mountainbike- en wielersportverenigingen uit de gemeenten rond het Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug (NPUH) (Heuvelrugberaad) een bijdrage leveren aan de plaats van het mountainbiken in het voor natuurgerichte recreatie in te richten deel van het Nationaal Park.
Het Heuvelrugberaad wil een brug bouwen naar terreineigenaren en samen met hen een succes maken van het Nationaal Park door mountainbiken een plaats te geven en zo adequate regulering mogelijk te maken. Ons plan is een handreiking aan terreineigenaren binnen het NPUH, waarmee mountainbikers willen laten zien hoe de inrichting van het terrein volgens hen zou kunnen plaatsvinden.
De essentie daarvan, de feitelijke routering van mountainbikeroutes, is in de visie van het Heuvelrugberaad gebaseerd op de volgende punten:
Verder is in dit plan beschreven op welke wijze mountainbikers kunnen participeren in:
Daarnaast laat dit plan zien dat:
Het Heuvelrugberaad is een samenwerkingsverband binnen de Nederlandse Toer Fiets Unie (NTFU) bestaande uit toerfietsverenigingen, mountainbikeclubs en niet-georganiseerde terreinfietsers.
Bert Lam
Voorzitter Heuvelrugberaad
De volgende organisaties zijn vertegenwoordigd in het Heuvelrugberaad: Vereniging Toertocht Veenendaal (TTV), Veenendaal; Trim en Toerclub Leusden, Leusden; Toerclub Het ScherpeWoud, Scherpenzeel, Mountain Bike Club Midden-Nederland, Soest; Ren- en Toerclub Duurstede, Wijk bij Duurstede; Stichting Mountain Bike Promotie Nederland, Soest; Axa Valleirenners, Veenendaal; Driebergse Toerclub (DTC), Driebergen en NTFU, Veenendaal
De NTFU is de sportbond die sinds 50 jaar de belangen van toerfietsers in Nederland behartigt en is aangesloten bij het NOC*NSF. Bij de NTFU zijn meer dan 500 verenigingen aangesloten met in totaal 43.000 leden.
De bovengenoemde verenigingen zijn gevestigd in de gemeenten rond het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug en iets ruimer rond “Heel De Heuvelrug”. Zij vertegenwoordigen in totaal circa 1.500 leden.
Het Heuvelrugberaad stelt zich ten doel in overleg met alle betrokkenen ecologisch en sociaal verantwoord mountainbiken op de Heuvelrug vorm te geven.
Beheer- en onderhoudsplan routes Utrechtse Heuvelrug
Samengevat:
Met dit beheer- en onderhoudsplan willen de NTFU (Nederlandse Toer Fiets Unie) en de gezamenlijke mountainbike- en wielersportverenigingen uit de gemeenten rond het Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug (NPUH) (Heuvelrugberaad) een bijdrage leveren aan de plaats van het mountainbiken in het voor natuurgerichte recreatie in te richten deel van het Nationaal Park.
Het Heuvelrugberaad wil een brug bouwen naar terreineigenaren en samen met hen een succes maken van het Nationaal Park door mountainbiken een plaats te geven en zo adequate regulering mogelijk te maken. Ons plan is een handreiking aan terreineigenaren binnen het NPUH, waarmee mountainbikers willen laten zien hoe de inrichting van het terrein volgens hen zou kunnen plaatsvinden.
De essentie daarvan, de feitelijke routering van mountainbikeroutes, is in de visie van het Heuvelrugberaad gebaseerd op de volgende punten:
- Gebruik de bestaande vaste routes als basis
Verbind deze met elkaar middels openbare zandwegen of via paden in de periferie van de tussenliggende terreinen
Creëer uitbreidingen daarop door bestaande paden buiten de grenzen van het NPUH onderdeel te maken van het routenetwerk voor mountainbikers
Verder is in dit plan beschreven op welke wijze mountainbikers kunnen participeren in:
- Toezicht op het gebruik van de routes en het gedrag van gebruikers
Onderhoud en beheer van routes
Daarnaast laat dit plan zien dat:
- Door het gebruik van een bestaand vergunningensysteem toegang tot het NPUH met een mountainbike gereguleerd kan worden en
Mountainbikers een financiële bijdrage kunnen leveren voor onderhoud- en beheerwerkzaamheden aan de mountainbikeroutes.
Het Heuvelrugberaad is een samenwerkingsverband binnen de Nederlandse Toer Fiets Unie (NTFU) bestaande uit toerfietsverenigingen, mountainbikeclubs en niet-georganiseerde terreinfietsers.
Bert Lam
Voorzitter Heuvelrugberaad
De volgende organisaties zijn vertegenwoordigd in het Heuvelrugberaad: Vereniging Toertocht Veenendaal (TTV), Veenendaal; Trim en Toerclub Leusden, Leusden; Toerclub Het ScherpeWoud, Scherpenzeel, Mountain Bike Club Midden-Nederland, Soest; Ren- en Toerclub Duurstede, Wijk bij Duurstede; Stichting Mountain Bike Promotie Nederland, Soest; Axa Valleirenners, Veenendaal; Driebergse Toerclub (DTC), Driebergen en NTFU, Veenendaal
De NTFU is de sportbond die sinds 50 jaar de belangen van toerfietsers in Nederland behartigt en is aangesloten bij het NOC*NSF. Bij de NTFU zijn meer dan 500 verenigingen aangesloten met in totaal 43.000 leden.
De bovengenoemde verenigingen zijn gevestigd in de gemeenten rond het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug en iets ruimer rond “Heel De Heuvelrug”. Zij vertegenwoordigen in totaal circa 1.500 leden.
Het Heuvelrugberaad stelt zich ten doel in overleg met alle betrokkenen ecologisch en sociaal verantwoord mountainbiken op de Heuvelrug vorm te geven.
Humps are for camels
In het Bestuur van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug is woensdag jl. besloten om per januari 2009 nieuwe borden te gaan plaatsen met uniforme toegangsvoorwaarden die voor het gehele Nationaal Park het zelfde zullen zijn.
Voor fietsers komt de volgende tekst op de borden:
Het is de bedoeling dat:
Omdat er tussen plan, goedkeuring en uitvoering doorgaans in Nederland nogal wat tijd zit, moeten we het voorlopig doen met wat er is. In die periode wordt er nog steeds met argusogen naar ons gekeken.
Het is de bedoeling dat iedereen op de toegestane paden rijdt en blijft rijden. M.n. bij Staatsbosbeheer, een terreinbeheerder die ons tot nu toe zoveel mogelijk tegemoet is gekomen, wordt nog veel in het wilde weg rondgereden met grote luidruchtige groepen. Daarmee gooien we onze eigen ruiten in.
DUS blijf op de vaste routes rijden en wijk daar niet vanaf. Spreek s.v.p. ook anderen rijders aan als ze in de fout gaan. Het is in je eigen belang. Voorkom dat je op de bon gaat en geef anderen geen gelegenheid een negatief beeld over jou en je fietsfrienden te vormen.
Bert Lam
Voorzitter Heuvelrugberaad
Voor fietsers komt de volgende tekst op de borden:
- - fietsen uitsluitend op de daartoe bestemde paden
Het is de bedoeling dat:
- - We de bestaande routes (Kwintelooijen, Amerongen, Zuijlensteinse Bos, Lombok) met elkaar gaan verbinden. Daarvoor willen we gebruik maken van openbare zandwegen en paden.
- Door de openbare wegen op te nemen in het routenetwerk kunnen we waarschijnlijk nieuwe lussen maken
- We gaan gebieden buiten het Nationaal Park gebruiken om nieuwe routes te creëren en het drukke Nationaal Park te ontlasten. Op onze suggestie om bijvoorbeeld de routes rond Amerongen te koppelen met de routes rond Soest o.a. via de Ponlijn tussen Amersfoort - Leusden - Woudenberg en Overberg is is positief gereageerd. Er is waarschijnlijk ook geld beschikbaar voor dit soort plannen vanuit een speciale pot bij de provincie Utrecht.
Omdat er tussen plan, goedkeuring en uitvoering doorgaans in Nederland nogal wat tijd zit, moeten we het voorlopig doen met wat er is. In die periode wordt er nog steeds met argusogen naar ons gekeken.
Het is de bedoeling dat iedereen op de toegestane paden rijdt en blijft rijden. M.n. bij Staatsbosbeheer, een terreinbeheerder die ons tot nu toe zoveel mogelijk tegemoet is gekomen, wordt nog veel in het wilde weg rondgereden met grote luidruchtige groepen. Daarmee gooien we onze eigen ruiten in.
DUS blijf op de vaste routes rijden en wijk daar niet vanaf. Spreek s.v.p. ook anderen rijders aan als ze in de fout gaan. Het is in je eigen belang. Voorkom dat je op de bon gaat en geef anderen geen gelegenheid een negatief beeld over jou en je fietsfrienden te vormen.
Bert Lam
Voorzitter Heuvelrugberaad
Humps are for camels
-
- Berichten:409
- Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
- Locatie:Vianen
- Contacteer:
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Klinkt goed allemaal, hulde voor jullie inzet!bert l. schreef:
- - We de bestaande routes (Kwintelooijen, Amerongen, Zuijlensteinse Bos, Lombok) met elkaar gaan verbinden. Daarvoor willen we gebruik maken van openbare zandwegen en paden.
- Door de openbare wegen op te nemen in het routenetwerk kunnen we waarschijnlijk nieuwe lussen maken
- We gaan gebieden buiten het Nationaal Park gebruiken om nieuwe routes te creëren en het drukke Nationaal Park te ontlasten. Op onze suggestie om bijvoorbeeld de routes rond Amerongen te koppelen met de routes rond Soest o.a. via de Ponlijn tussen Amersfoort - Leusden - Woudenberg en Overberg is is positief gereageerd. Er is waarschijnlijk ook geld beschikbaar voor dit soort plannen vanuit een speciale pot bij de provincie Utrecht.
Zolang er echter geen alternatieven zijn zullen mensen "wild" blijven rijden, iets wat niet goed is maar wat ik in sommige gevallen wel kan begrijpen.
Ik wacht met spanning af wat hieruit gaat komen, ik hoop dat je ons op de hoofte houdt, maak er anders een nieuw topic voor aan, zodat iedereen op de juiste plaats kan reageren.
Succes!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Amerongen: boswerkdag op de vaste route
Doe eens wat voor het bos...(en voor de boswachter)
Het Heuvelrugberaad organiseert in samenwerking met Staatsbosbeheer op zaterdag 17 januari 2009 de eerste boswerkdag voor mountainbikers. We gaan met 100 man aan de slag om de boswachter te helpen met onderhoud aan de mountainbikeroute waar we zo graag op rijden.
Het aanleggen, beheren en onderhouden van de mountainbikeroutes kost handenvol geld en tijd, iets waar wij als bikers meestal niks van merken. Omdat de wereld om ons heen verandert, is het belangrijk dat wij ons gezicht laten zien en dat wij laten zien dat wij er iets voor over hebben om te kunnen blijven genieten van de natuur en de mooie omgeving van het Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug!
Het Heuvelrugberaad is daarom in overleg met het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug en de Provincie Utrecht over de uitbreiding van het aantal routes, het onderhoud en het beheer daarvan.
Het zelf meewerken aan het onderhouden van onze routes is onderdeel van onze voorstellen. Staatsbosbeheer – de terreineigenaar waar de meeste routes over het terrein lopen – heeft ons uitgenodigd dat maar eens te laten zien. Dat laten we ons toch geen twee keer zeggen?
Als jij wel eens op de vaste routes rond Amerongen fietst, wil je er vast wel bij zijn. We willen het goed aanpakken en gaan ons van onze beste kant laten zien. Staatsbosbeheer heeft alvast ruim gereedschap in huis gehaald, zodat we na een dag hard werken ook echt resultaat van onze inspanning kunnen laten zien aan al die mensen die zo sceptisch naar ons kijken! We gaan aan de slag met de route, de paaltjes, de slechte stukken, gaten en kuilen...
Meld je aan via het opgaveformulier (www.dirty-pages.net/boswerkdag) en geef je vandaag nog op. We houden je via het forum van Dirty Pages verder op de hoogte van het verdere verloop. We rekenen op je hulp en zien je graag op zaterdag 17 januari a.s.
Heuvelrugberaad
Bert Lam
Voorzitter
(Heuvelrugberaad is een commissie binnen de NTFU van wielerclubs op de Utrechtse Heuvelrug. Wij werken aan sociaal en ecologisch verantwoord mountainbiken op de hele Heuvelrug. Het Heuvelrugberaad wordt gevormd door DTC, AXA Valleirenners, TTV, Scherpewoud, RTC Duurstede, TT Leusden, MBC Midden, Stichting MTB Promotie en ongebonden bikers.)
Het Heuvelrugberaad organiseert in samenwerking met Staatsbosbeheer op zaterdag 17 januari 2009 de eerste boswerkdag voor mountainbikers. We gaan met 100 man aan de slag om de boswachter te helpen met onderhoud aan de mountainbikeroute waar we zo graag op rijden.
Het aanleggen, beheren en onderhouden van de mountainbikeroutes kost handenvol geld en tijd, iets waar wij als bikers meestal niks van merken. Omdat de wereld om ons heen verandert, is het belangrijk dat wij ons gezicht laten zien en dat wij laten zien dat wij er iets voor over hebben om te kunnen blijven genieten van de natuur en de mooie omgeving van het Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug!
Het Heuvelrugberaad is daarom in overleg met het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug en de Provincie Utrecht over de uitbreiding van het aantal routes, het onderhoud en het beheer daarvan.
Het zelf meewerken aan het onderhouden van onze routes is onderdeel van onze voorstellen. Staatsbosbeheer – de terreineigenaar waar de meeste routes over het terrein lopen – heeft ons uitgenodigd dat maar eens te laten zien. Dat laten we ons toch geen twee keer zeggen?
Als jij wel eens op de vaste routes rond Amerongen fietst, wil je er vast wel bij zijn. We willen het goed aanpakken en gaan ons van onze beste kant laten zien. Staatsbosbeheer heeft alvast ruim gereedschap in huis gehaald, zodat we na een dag hard werken ook echt resultaat van onze inspanning kunnen laten zien aan al die mensen die zo sceptisch naar ons kijken! We gaan aan de slag met de route, de paaltjes, de slechte stukken, gaten en kuilen...
Meld je aan via het opgaveformulier (www.dirty-pages.net/boswerkdag) en geef je vandaag nog op. We houden je via het forum van Dirty Pages verder op de hoogte van het verdere verloop. We rekenen op je hulp en zien je graag op zaterdag 17 januari a.s.
Heuvelrugberaad
Bert Lam
Voorzitter
(Heuvelrugberaad is een commissie binnen de NTFU van wielerclubs op de Utrechtse Heuvelrug. Wij werken aan sociaal en ecologisch verantwoord mountainbiken op de hele Heuvelrug. Het Heuvelrugberaad wordt gevormd door DTC, AXA Valleirenners, TTV, Scherpewoud, RTC Duurstede, TT Leusden, MBC Midden, Stichting MTB Promotie en ongebonden bikers.)
Humps are for camels
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Hi Bert,
waar is die 100 man op gebaseerd?
Is dit een soort Pilot voor een eventueel vervolg op andere routes? Zijn er tijdens de dag mensen aanwezig a la de trail crews van IMBA, dus mensen die weten welk onderhoud voor een bepaald probleem punt de beste oplossing en daardoor duurzaam is?
Echt goed dit, ik heb me opgegeven en kijk er nu al naar uit!
Jelle
waar is die 100 man op gebaseerd?
Is dit een soort Pilot voor een eventueel vervolg op andere routes? Zijn er tijdens de dag mensen aanwezig a la de trail crews van IMBA, dus mensen die weten welk onderhoud voor een bepaald probleem punt de beste oplossing en daardoor duurzaam is?
Echt goed dit, ik heb me opgegeven en kijk er nu al naar uit!
Jelle
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
100 man is wat we ism met Staatsbosbeheer ongeveer aankunnen. Hoe groter de groep, hoe degelijker de voorbereiding moet zijn. Zo moet je bij 100 man van te voren precies weten wat je wilt doen en bij tien man kun je bij wijze van op de dag zelf nog met elkaar overleggenJJ schreef:Hi Bert,
waar is die 100 man op gebaseerd?
Is dit een soort Pilot voor een eventueel vervolg op andere routes? Zijn er tijdens de dag mensen aanwezig a la de trail crews van IMBA, dus mensen die weten welk onderhoud voor een bepaald probleem punt de beste oplossing en daardoor duurzaam is?
Echt goed dit, ik heb me opgegeven en kijk er nu al naar uit!
Jelle
Er is nog geen trail crew Amerongen, maar die willen we wel gaan vormen uit de mensen die meedoen. Er is wel trail kennis aanwezig. De NTFU/Singletracks heeft een abonnement met Probos afgesloten voor het inhuren van hun kennis.
Voorstellen vooraf zijn overigens meer dan welkom. We hebben de wijsheid niet in pacht en als je een goed idee hebt over hoe je een bepaald punt zou willen aanpakken, schrijf dan een plannetje op A4 uit en zend ons dat toe.
Humps are for camels