wat is het beste voor freeride

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

wat is beter

marzocchi
27
44%
fox
20
32%
rs
15
24%

Totaal aantal stemmen: 62

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » do okt 02, 2008 8:16 am

Nee want beide fietsen waren toen gloedje nieuw met zelfde olie(hoeveelheid), pressure en veer enz. Ik was in winterberg en heb daar ook op een Bighit met zelfde condities gefietst en die vork voelde weer anders.
Maar handgemaakt betekend mensenwerk. Mensen voelen en werken niet elke dag hetzelfde misschien kan het daar mee te maken hebben. Én de Z1 is natuurlijk niet de top of de bill daar kan het ook aan liggen.
Maar er zijn zo veel factoren die kunnen meespelen, echter voor mij staat vast dat ik het vreemd blijf vinden en het geen goed kwaliteits "gevoel" geeft.
Misschien heb ik wel een blauwe maandag vork :(
Verstand op nul ......en GAAN !!!!!!

Lautje

Bericht door Lautje » do okt 02, 2008 8:36 am

Kan het zijn dat ze meerdere fabrieken hebben in Taiwan? Gebeurt ook nog wel eens. Zou wel een kwaliteitsverschil kunnen verklaren..

planetxstreeter

Bericht door planetxstreeter » do okt 02, 2008 8:47 am

wat ik bedeol is dat de bombers dus niet met de hand gemaakt worden maar machinaal
dus er zit geen verschil in de onderdelen
de z1 vork kun je intern de reboundt berstellen
die kan bij de een anders zijn als bij de ander maar verschil in de veer druk dempeing is er bij 2 nieuwe z1 vorken niet dat kan wel komen na en jaar bv als de een intensive gebruiket is en de ander van een zondag rijder is geweest of als er met onderhoud andere olei in gekomen is
ride the lines and enjoy the ride

Tuup J

Bericht door Tuup J » do okt 02, 2008 8:52 am

planetxstreeter schreef:wat ik bedeol is dat de bombers dus niet met de hand gemaakt worden maar machinaal
de z1 vork kun je intern de reboundt berstellen
die kan bij de een anders zijn als bij de ander maar verschil in de veer druk dempeing is er bij 2 nieuwe z1 vorken niet dat kan wel komen na en jaar bv als de een intensive gebruiket is en de ander van een zondag rijder is geweest of als er met onderhoud andere olei in gekomen is
Dan pak maar eens 2 dezelfde marz. vorken, zet ze op dezelfde instelling en zeker dat je verschil voelt.
Life begins at the end of your comfortzone.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do okt 02, 2008 9:37 am

planetxstreeter schreef:wat ik bedeol is dat de bombers dus niet met de hand gemaakt worden maar machinaal
ooit van toleranties gehoord? slijtend gereedschap? monteur die op maandagochtend de machine net ff verkeerd instelt? verschillende monteurs die hun eigen voorkeursinstellingen hebben? toegeleverd materiaal dat net ff anders is?

Daarvoor heb je kwaliteitscontroles, en als die niet goed zijn dan kunnen er slechte producten doorglippen.

Besides that, een medewerker van marzocchi heeft zelf op mtbr toegegeven dat er een paar ontwerpfouten zaten in de 2008 modellen en dat ze veel problemen hadden met de kwaliteit.

planetxstreeter

Bericht door planetxstreeter » do okt 02, 2008 11:56 am

jep zou kunnen maar als er een paar fouten in zitten wil niet zeggen dat alees meteen ruk is
ride the lines and enjoy the ride

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » vr okt 03, 2008 8:38 am

planetxstreeter schreef:jep zou kunnen maar als er een paar fouten in zitten wil niet zeggen dat alees meteen ruk is

FOUTEN ZIJN ALTIJD RUK.
Zeker als je 500+euro's neerlegt voor een product,dan vind IK fouten dus behoorlijk RUK.
En daarbij....een product waarmee ik mij op leven en dood mee van een berg afstort.....liever geen fouten a.u.b.......

Voor mij dus GEEN zochi.Laat die mannen maar pasta fabriceren,daar zijn ze goed in.Vorken(en dempers al HELEMAAL)is schijnbaar toch wat hoog gegrepen voor de boyz.Je ziet het eigenlijk al aan hun ''babes''die ze op beurzen neerzetten.....VERLEPT 8)
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Plaats reactie