spinergy ombouwen naar fixed
Moderators:JJ, Beheerders
-
hallo
ik heb een spinergy 8speed shimano achter wiel.
ik wil hier een fixed wiel van maken ... nu heb ik gezien dat je het kan ombouwen met een surly fixxer maar volgens mij krijg ik dan een freewheel... heeft iemand ervaring met de surly fixxer? en of weet iemand er wat van af... of is er misschien een andere manier om het wiel omte bouwen?
ik heb een spinergy 8speed shimano achter wiel.
ik wil hier een fixed wiel van maken ... nu heb ik gezien dat je het kan ombouwen met een surly fixxer maar volgens mij krijg ik dan een freewheel... heeft iemand ervaring met de surly fixxer? en of weet iemand er wat van af... of is er misschien een andere manier om het wiel omte bouwen?
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Re: spinergy ombouwen naar fixed
Waarom zou een Surly Fixxer Fixxer hetenstormineenglaswater schreef:nu heb ik gezien dat je het kan ombouwen met een surly fixxer maar volgens mij krijg ik dan een freewheel...

HIER wat info waar je vast wat mee kunt

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- @sph@ltdude
- Contacteer:
- @sph@ltdude
- Contacteer:
-
-
ik heb even contact gelegt met deze winkel en ze willen niets van spinergy (rev-x) wielen afweten.dré schreef:een andere manier staat op www.m-gineering.nl.
je cassette-body is dan wel blijvend fixed...

-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
haha, Marten is een heldstormineenglaswater schreef:ik heb even contact gelegt met deze winkel en ze willen niets van spinergy (rev-x) wielen afweten.dré schreef:een andere manier staat op www.m-gineering.nl.

Een Surly Fixxer is 79 Euro. Past alleen op Shimano naven, of op naven waarbij de Interface van Shimano gebruikt wordt. Dat is bij de Spinergy niet het geval, dus is de fixxer geen optie. Het wordt lastig, tenzij je idd je body vast wil lassen

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Zie de link die ik postte, met wat mods kan het wel.
En Spinergy's gevaarlijk... sja... je moet er wat voor over hebben om op een van de meest sexy wielsets ooit te rijden.
En Spinergy's gevaarlijk... sja... je moet er wat voor over hebben om op een van de meest sexy wielsets ooit te rijden.

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- @sph@ltdude
- Contacteer:
De fixxer is voor ongeveer 65 euries te krijgen bij bike-components.de te krijgen. Kan je gelijk een hoop andere zooi bestellen! Goede zaak trouwens, erg vriendelijke lui en reageren snel.
Wil je me een belofte doen? ga niet met die dingen stoepen op en af knallen. Ze zijn onwijs mooi, maar breken sneller dan de heupen van een 80 jarige vrouwtje met een calciumtekort.
Wil je me een belofte doen? ga niet met die dingen stoepen op en af knallen. Ze zijn onwijs mooi, maar breken sneller dan de heupen van een 80 jarige vrouwtje met een calciumtekort.

JJ schreef:haha, Marten is een heldstormineenglaswater schreef:ik heb even contact gelegt met deze winkel en ze willen niets van spinergy (rev-x) wielen afweten.dré schreef:een andere manier staat op www.m-gineering.nl.
JJ
Yep, ik belde hem ooit of hij een 29er kon bouwen..
Antwoord:
Ja dat is geen probleem. Het is gewoon een FIETS !
Geweldig die nuchterheid.
(is uiteindelijk gewoon een ordinaire niner geworden)
-
-
op lijkt me inderdaad niet zon goed idee af moet wel kunnen toch...W0uter schreef:De fixxer is voor ongeveer 65 euries te krijgen bij bike-components.de te krijgen. Kan je gelijk een hoop andere zooi bestellen! Goede zaak trouwens, erg vriendelijke lui en reageren snel.