SDG Dirt Finals 27 + 28 Sept!! Details 1e post!!!

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Bomber
Contacteer:
SDG Dirt Finals 27 + 28 Sept!! Details 1e post!!!

Bericht door Bomber » vr jul 11, 2008 1:40 pm

Oke mensen van het goede leven, the game is on! We zijn bijna klaar voor de SDG Dirt Finals. De laatste wedstrijd van de serie zal worden verreden op de A4 Trails te Rijswijk. (edit: Had met me tamme kop Zoetermeer aangegeven)

Je kan je auto parkeren op de hoek van de Polakweg en Diepenhorstlaan. Vanaf hier staan aanwijzingen om op de trails te komen.

De Jam bestaat uit 2 dagen, dag 1- Trail onderhoud + vrij rijden en dag 2 de Finals + BBQ!

Zaterdag 27 Sept. zal beginnen om +/- 12:00, de trails zullen klaar gemaakt worden voor Zondag en uiteraard uitvoerig getest worden, wie helpt der mee? :o

Zondag 28 Sept. gaan we helemaal LOS en maken er met z'n allen een leuke seizoens afsluiter van! Lekker heel de dag rollen en als afsluiter een lekkere BBQ met veel bier. :angelnot:

Wedstrijd informatie:

Iedereen kan mee doen! Helm verplicht! Wij advizeren ook extra bescherming zoals knie en elleboog bescherming. Deelname op eigen Risico! Iedereen onder de 16 jaar even toestemming vragen aan de ouders.

Kosten?: Inschrijving = € 5,-
Prijzen: T-shirts, caps, stickers en Cash!!

De finale wordt verreden in "Jam style". Dit houdt in dat er heel de dag lekker gereden kan worden en je wordt beoordeeld op je beste prestaties gedurende de dag.

SDG Dirt Comp tussenstand

Amateurs BMX & MTB gemixed
------------------------------------------
1- Jasper v. Nunen
1- Jean Pierre v.d. Akker
2- Jordy v. Tongeren
2- Kevin Monink
3- Tim Potrijk
3- Nick Rijter

Pro MTB
--------------------------------------------
1- Jeremy Struik (190pt)
2- Dave van der hoeven (160pt)
2- Kevin Katinas (160pt)
3- Joris Ottschytsch (100pt)

Pro BMX
--------------------------------------------
1- Sven Grieten (100pt)
2- Robin Hogendoorn (80pt)
3- Bart Mol (60pt)
3- Stuart Gibson (60pt)

Zoals jullie zien is het nog behoorlijk spannend en ik verwacht zeker vuurwerk op de trails.

Inschrijf lijsten geopend!
------------------------------------------------
Mocht je mee willen rijden tijdens de Jam zorg dat je dan aangemeld ben. Scheelt ons een hoop gekrabbel bij de trails ;) Mail je naam en klasse naar info@sdgbikesports.nl

Weersverwachting: http://www.buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=verwachting

Mochten er nog meer vragen bestaan?, mail dan even naar info@sdgbikesports.nl

Cheers Sjors

#note: Bij slecht weer kan de finale verzet worden naar een andere datum! :( :(
Laatst gewijzigd door Bomber op wo sep 24, 2008 8:25 am, 12 keer totaal gewijzigd.

dirty harry

Bericht door dirty harry » vr jul 11, 2008 5:30 pm

hee, moet je aan de vorige jams meegedaan hebben...
want het is namenlijk wel de finale...
ik hoor 't wel
bikeless zielig he

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » do jul 17, 2008 4:55 pm

De Finals op de A4 aankomende zondag zijn wat onzeker. Vandaag, Vrijdag, Zaterdag en Zondag wordt regen voorspeld. De A4 trails heeft minimaal 24 uur droogte nodig om de gevallen regen goed te kunnen verwerken/op te drogen en door de grond samenstelling (leem/zand/klei) hoeft er niet veel water te vallen om het onrijbaar te maken. Daarom zie ik het wat somber in voor Zondag. .

Om het drama van vorig jaar te voorkomen wil ik geen risico nemen om dadelijk weer helemaal met het circus klaar te staan en dat de regen roet in het eten gooit.

Hierdoor moeten we alvast aangeven dat de kans van verplaatsing naar een andere datum realistisch is.
We houden de trails en condities scherp in de gaten en zullen vrijdag avond een besluit nemen.
Dit zal dan op de site van SDG bike Sports en alle forums vermeld worden.

Kijk dus voor het slapen gaan, Vrijdag op de site van SDG, zodat je weet of je wel/niet moet afreizen voor de Jam van het jaar!

Afbeelding

The wetter brought to you by Sweettrails crew (thnx Ilja)

Cheers Team SDG!!!!

gideon

Bericht door gideon » do jul 17, 2008 8:31 pm

@ dirty harry;
Je hoeft nergens aan meegedaan te hebben. Iedereen mag meedoen. Op de A4 zullen we waarschijnlijk met 3 klassen rijden, mtb 'pro', mtb 'amateurs', en een klasse voor BMX. Echter dit is pas zeker als we weten hoeveel deelnemers we hebben voor elke klasse.
Het gaat erom dat iedereen gewoon lekker komt jammen, rijden, aanmoedigen of gewoon ff checken. Iedereen is welkom, en hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Iedereen die meedoet maakt kans om deze dag te winnen in zijn klasse. Daarnaast zijn er een aantal kandidaten die kans maken op de titel over de hele competitie, maar deze hebben dan wel vaker meegedaan. Mocht je dit keer voor het eerst meedoen en winnen, zou je in de competitie ergens rond de 4e/5e plek eindigen, schat ik..
Alleen is het hopen op het weer, ik heb nog vertrouwen dat het goed komt, maar het is lastig dat het eigenlijk pas op het laatste moment echt duidelijk is, jammer.. Maar vorig jaar was het ondanks de regen nog wel erg gezellig.
Groeten Gideon

hellentrails-robin
Contacteer:

sdg comp a4 trails

Bericht door hellentrails-robin » do jul 17, 2008 9:05 pm

heey

Ja ik en mark komen ook van de hellentrails crew. Helaas zijn wij de enigste want rens en menno zijn uitgeschakeld door blessures. Maar idd, hopelijk da het weer meewerkt en ja anders is het gewoon pech we wachten vrijdag wel af laterss
go big because life is to short

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » za jul 19, 2008 12:58 am

Na hevig overleg en afwachten, hebben we besloten om de Finals te verzetten. Dit naar een moment waarbij het weer wat aangenamer is en het risisco van regen minder aanwezig is. Dit alles omdat wij vinden dat bij de Finals, op een droge harde baan gereden moet worden. Nu "plakken" de trails behoorlijk, waardoor je niet de maximale snelheid en hoogte kan behalen.

Omdat de trails er op dit moment goed bijliggen willen we wel lekker rollen met de mensen die toch de gok willen wagen. Wij zijn aanwezig met de Crew om te rijden en ik denk dat er best te rijden is Zondag. Ik zet me Tent op en we regelen wat achtergrond muziek. Brought to you by G! We zullen wat mini wedstrijdjes doen om de sfeer erin te houden, zoals Best Trick, Best Flow enz. Het wordt zowiezo gezellig en de trails zijn zo glad als een TieT!

We beginnen zo rond 12 uur, hopelijk is het dan droog :roll:

Het gaat vandaag(zaterdag) nog regenen, hopelijk niet teveel. Dan kunnen we zondag zeker Jammen met z'n allen!

Laatste Weerbericht:

Afbeelding

#Onderstaande foto's zijn gister (vrijdag avond) geschoten!

De gewoonlijke modderpoeltjes :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Grote & kleine lijn ligt er goed bij. :!:

1e Kicker - Kleine Lijn
Afbeelding
1e Landing & 2e Kicker - Kleine lijn
Afbeelding
3e Landing & 4e kicker - Kleine lijn
Afbeelding
4e kicker & 4e Landing, 2e kicker Tafel lijn
Afbeelding

1e Landing - grote lijn!
Afbeelding
3e Landing & de helft van de 4e Kicker. Je kan goed zien hoeveel er afgegraven is op deze foto :twisted:
Afbeelding
Afbeelding
4e landing + 5e Gapjump
Afbeelding
Laatste landing - Lekker zacht - grote lijn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Chill out area :twisted:
Afbeelding

We hebben last van hangjongeren! Vervelend :evil:

Afbeelding
Afbeelding

Cheers Sjors

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » zo jul 20, 2008 9:22 am

JAM GAAT OOK NIET DOOR!!!!

Net wakker geworden en helaas regent het flink op dit moment, waardoor er vandaag echt niet te rijden valt op de a4! Dus blijf allemaal thuis en ga niet 2 uur in de auto zitten, want er kan echt niet gereden worden!!!!!

Geef het door aan iedereen die je kent!!!!

Cheers Sjors

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » zo jul 20, 2008 10:31 am

Hmm....

Was te verwachten, maar daar hadden we het van de week al over.

Hangjongeren? Misschien moeten we die gastjes op die pitbikes eens beetpakken :thumbsdown:

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » ma jul 21, 2008 11:52 am

Wat een raar weekend is het geweest. Vanaf vrijdag was het een achtbaan, de Finals/Jam zou wel, dan niet, dan weer wel doorgaan.
Doordat Zaterdag er echt veel regen was gevallen en de A4 trails in een modderpoel veranderde, hebben we op het laatste moment zelfs de Jam afgelast.

Omdat we niet zeker wisten of er mensen kwamen waren we rond een uurtje of 12 toch naar de trails gegaan. We begonnen met paraplu's en modderschoenen, maar na 3 uur werd het droog en ging zelfs de zon nog flink schijnen. De grond was goed vochtig, dus de perfecte omstandigheden om de trails te shapen en te herstellen. De trails werden beter en beter en we konden zo, tot laat in de avond lekker rollen met de mensen die toch gekomen waren. In de late middag liet de zomer zich echt zien en daardoor waren we snel alle nattigheid snel vergeten.

Hier wat foto's & Filmpje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

#kort filmpje volgt nog ;)

En toen was de accu op van me cam. Jullie zien niet dat het de rest van die middag echt zomers was op de A4. We hebben tot een uurtje of 8 s'avonds gerold.

Cheers Sjors

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo jul 23, 2008 7:05 am

En waar was ik?

Ik zat met m'n dochtertje op een kinderboerderij omdat ik dacht dat er niemand zou zijn :(

joris
Contacteer:

Bericht door joris » di sep 23, 2008 11:43 am

de finale gaat tog nog door om dat ik er weinig van hoor ?

en ligt het parcour er goed bij of ?
verstand op nul en fietse

Boudie

Bericht door Boudie » di sep 23, 2008 12:20 pm

JAZEKER dat ie door gaat!!!
Dus kom gezellig naar de A4 aanstaande zondag de 28ste.
Gaat echt een super tof daggie worden.
A4 ligt er zo goed als altijd wel goed bij ;)
En voor de jam ligt ie er natuurlijk helemaal strak bij 8)

Greetz Bou

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di sep 23, 2008 12:28 pm

Boudie schreef:JAZEKER dat ie door gaat!!!
Dus kom gezellig naar de A4 aanstaande zondag de 28ste.
Gaat echt een super tof daggie worden.
A4 ligt er zo goed als altijd wel goed bij ;)
En voor de jam ligt ie er natuurlijk helemaal strak bij 8)

Greetz Bou
Hey Boudiedude,

Gaat die dag dan door als Finale van de SDG Dirt Comp? of gewoon als Jam? aangezien 2 goede riders in Italie zitten voor een demo :(

Ik heb geruchten gehoord dat de finale doorgeschoven wordt naar BikeMotion, waar een paar dikke dirts komen te liggen voor een demo. :evil:

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di sep 23, 2008 12:39 pm

De SDG Dirt Finals zijn a.s. Zondag 28 sept!

Helaas zijn Kevin en Roy in Italië, maar dat is hun eigen keuze geweest. Wij gaan gewoon door als gepland en gaan helemaal los op de A4!

We zullen +/- 12 uur van start gaan en gaan door totdat we niet meer kunnen.
De type competitie wordt gehouden in "JAM Style", dus geen 3 runs waar je MOET laten zien wat je in huis hebt! Gewoon heel de dag lekker biken en aan het einde van de dag worden dan de resultaten bekend gemaakt.

Waarschijnlijk zijn we zaterdag heel de dag op de trails aanwezig voor de vroege vogels en de laatste aanpassingen aan de trails.

Het is voor ons een mooie afsluiter van het 1e jaar SDG Dirt Comp, wat tot nu toe al een groot succes is. Volgend jaar wordt het nog VEEL gekker, maar daar later meer over.

Voorwat betreft Bike Motion, daar gaan we Demo's en een kleine competitie houden. Invite Only! We zullen de ryders voor deze competitie persoonlijk benaderen.

See Ya All getting dirty on the A4!

Cheers Sjors

Timmos

Bericht door Timmos » di sep 23, 2008 1:14 pm

....
Laatst gewijzigd door Timmos op di sep 23, 2008 1:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Timmos

Bericht door Timmos » di sep 23, 2008 1:14 pm

aanstaande zondag aanwezig samen met JP (stillridingbmx)
Neem zelf me fiets niet mee niet echt geschikt voor daar en ben geen trukkenman.

kom voor gezelligheid en voor foto's te maken.

Tot zondag :D hoe kan je btw het beste komen via den haag en dan? hoor het wel.

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di sep 23, 2008 7:33 pm

Bomber schreef:De SDG Dirt Finals zijn a.s. Zondag 28 sept!

Helaas zijn Kevin en Roy in Italië, maar dat is hun eigen keuze geweest. Wij gaan gewoon door als gepland en gaan helemaal los op de A4!
Jep :) blijf het jammer vinden, twee beste mtb'ers afwezig, zonde.

Maar zal ondanks dat een top dag worden, vast en zeker! hoop echt dat ik er bij kan zijn!

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di sep 23, 2008 8:02 pm

Bomber schreef:
De SDG Dirt Finals zijn a.s. Zondag 28 sept!

Dennis Katinas schreef:
Jep blijf het jammer vinden, twee beste mtb'ers afwezig, zonde.
Die hebben hun privé Battle in het buitenland :p Ik moet dit wel doen, want ik kan de amateurs, net als ik, geen passende jumps bieden tijdens BikeMotion. Wil juist ook voor hun een leuke dag hebben. (Tijdens BikeMotion komt er wel een pumptrack te liggen en daar wil ik zowiezo mini comps op draaien, zoals snelste ronde tijd enz.)

Het wordt waarschijnlijk super lekker weer (+/-20 graden) dus wordt zeker een leuke dag! Ook is het mijn verjaardag, dus iedereen een cadeautje meenemen!!!! anders mag je niet meedoen! :lol:

:arms:

BBQ inschrijflijst! (€5,- /bier = gratis)
-------------------------------------------
- Sjors
- Bou
Laatst gewijzigd door Bomber op di sep 23, 2008 10:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » di sep 23, 2008 8:14 pm

Vanaf hoelaat begint die BBQ ongeveer?? :oops:

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di sep 23, 2008 8:22 pm

Beetje k*t dat ik er niet bij kan zijn dit weekend. Ik heb familieverplichtingen dit weekend. Ik zal proberen om in ieder geval iemand van de sweettrails crew aanwezig te krijgen (Jelmer zal er sowieso wel zijn, Erik misschien). We hebben nu dan wel dikke rails liggen maar A4 blijft toch stiekem een beetje mijn favoriet :oops:

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » di sep 23, 2008 8:30 pm

BBQ inschrijflijst! (€5,- /bier = gratis)
-------------------------------------------
- Sjors
- Bou
- Jean-Pierre
- Tim

maaika

Bericht door maaika » wo sep 24, 2008 8:36 am

Lekker klote dat de hele heerenveen crew er niet kan zijn. Ik baal dat ik op een tattoo conventie zit te tattooeren in assen, marten en gosse liggen in de kreukels en kevin zit in italie.
Anyway have lots of fun.

sherlock
Contacteer:

Re: SDG Dirt Finals 27 + 28 Sept!! Details 1e post!!!

Bericht door sherlock » wo sep 24, 2008 11:08 am

Bomber schreef:Oke mensen van het goede leven, the game is on! We zijn bijna klaar voor de SDG Dirt Finals. De laatste wedstrijd van de serie zal worden verreden op de A4 Trails te Rijswijk. (edit: Had met me tamme kop Zoetermeer aangegeven)
Kan me voorstellen dat je nog onder de indruk bent van Zoetermeer 8)

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » zo sep 28, 2008 6:18 pm

Zo ben net terug..
Vette dag was het, was er nog nooit geweest maar echt veel dirts, die lekker flowen.. 1 van de vetste trails van NL zeker weten!! Ook veel dikke tricks enzo gezien.
Er waren genoeg fotograven dus er zullen ook wel weer foto's van kome :D
in't kort: Het was supervet ;)
alleen jammer van JP die aan't begin al viel

Timmos

Bericht door Timmos » ma sep 29, 2008 9:13 am

was een geslaagde dag, zelf niet gereden maar kijken en wat foto's maken is ook leuk.
Rijders zetten goeie tricks neer en zweertje was prima.

Veel foto's gemaakt die komen deze dagen allemaal online.
hier een paar voorafjes. :D ;)

http://timmos.pinkbike.com/album/Eventpark/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://timmos.pinkbike.com/album/Eventpark/

Plaats reactie