Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
Het TUIG
-
Contacteer:
Bericht
door Het TUIG » vr aug 08, 2008 8:29 pm
Robin v Berkel schreef:
nee dat is geen schade aan zadelpen maar stikker die aan buiten kant op zit is beetje los gegaan
Ik zou me eerder zorgen maken om die scheur in de bovenbuis!

Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » vr aug 08, 2008 9:27 pm
Alleen zit die sticker daar om aan te geven dat je zadelpen (behoorlijk) te ver uit steekt, dat is wel een goede manier om schade te krijgen, aan zowel pen als frame...
Bikepark Groningen
-
BLRacing - Berichten:2754
Bericht
door BLRacing » za aug 09, 2008 8:10 am
In eerste instantie dacht ik ook dat de pen te ver uitsteekt maar volgens mij is het wel correct. Als je de pen verder in het frame zou steken dan die maximum limit streep, dan zou je welleens het koolstof kunnen crushen door de zadelpenklem. Aramide-vezel binnen het klembereik voorkomt dat

.
Wat ik wel even zou veranderen aan de zadelpenklem is de positie. Draai die even 180 graden om. De uitsparing in je frame zit aan de achterkant en dat is ook de positie waar de bout moet zitten. Wat voor klem is dat eigenlijk? Zou wel mooi staan bij mijn Canyon Lux (die ik nog steeds hier op dp moet showen).
Kunstwerk op wielen

-
Sven
Bericht
door Sven » za aug 09, 2008 5:40 pm
BLRacing schreef: Zou wel mooi staan bij mijn Canyon Lux (die ik nog steeds hier op dp moet showen).
OMG!
Show die fiets....
-
Robin v Berkel
Bericht
door Robin v Berkel » za aug 09, 2008 11:00 pm
SRAM RED werkt nu echt super naa klijn aan passing aan der
zie foto waar kabel over heen loopt hebben we stukje in geveild en dan klijn staafje op gelijmt zo dat armpje iets langer word met 1.5+ - mm zo dat der nu zelfde 1.1 heeft als sram MTB en nu werkt hij 100% en schakelt echt lekker

-
Robin v Berkel
Bericht
door Robin v Berkel » za aug 23, 2008 6:43 pm
voor dezen komt geen update meer wand frame is verkocht en komt totaal new bike die 50% WW / 50% race fully frame word Giant Anthem Adv 2008 rood+ zwart
spul die er op komt
schmolk SL zadelpen + stuur
THM Clavicula DP ( dit is nog lichter model dan tripel dit is double kunnen maar 2 ringen op en zit 3+ - maande wacht tijd op )
Durin SL 80 of 100 moet nog even kijkken wat besten is
Sram red + X.o of XTR + nobu shifters
XTR 11-32 cassette
en nog paar dingen
doel is om tegen 9kg aan te komen maar toch zeer snel setup maaken
new frame krijg ik woensdag / donderdag binnen
-
Bericht
door BLRacing » za aug 23, 2008 6:59 pm
-
scalpel 1 - Berichten:164
Bericht
door scalpel 1 » za aug 23, 2008 7:27 pm
je wilt toch niet zeggen dat na 4 pagina`s
grammen eikelen je nu met een fiets gaat rijden
die 1 kg zwaarder is!!!!
en dan ook nog een giant,had dan een nieuwe epic
gekocht dan had je zeker tegen de 7,5kg gezeten
met hun nieuwe frame vork en carb crank en de
oude setup van je scott.
gr scalpel 1
-
Gène - Berichten:2371
Bericht
door Gène » za aug 23, 2008 10:30 pm
scalpel 1 schreef:je wilt toch niet zeggen dat na 4 pagina`s
die 1 kg zwaarder is!!!!
oude setup van je scott.
gr scalpel 1
Hahaha
Hier zit toch een kern van waarheid in.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
Robin v Berkel
Bericht
door Robin v Berkel » zo aug 24, 2008 9:47 am
scalpel 1 schreef:je wilt toch niet zeggen dat na 4 pagina`s
die 1 kg zwaarder is!!!!
oude setup van je scott.
gr scalpel 1
1 ik fiets er van af dag een mee en niet nu pas
waarom zou ik bike koopen die ieder een koop zo als epic om dat die zo goed is ? als ik fiets zou willen hebben net als julie dan had ik er eengekcht maar dat wil ik niet en wat is mis met giant ? had noog een C de kunnen koopen of was dat ook weer niet goed dus voor je dom dingen zegt kijk eens op internet naar anthem adv frame wat ze er over zeggen
dus met new epic die 2200gr weegt en spark 10 1850gr zou ik tegen 7.5kg zitten met spul die nu op spark zit ? hoe dan epic frame weegt zelf al stuk meer dan spark. epic frame weegt in L iets van 100/200 gr lichter dan anthem in L dus dan zou dezen bike met spul van spark op 7.7/7.8kg komen ?
wat julie grammen-neuken vinden noem ik mijn hobby als julie fiets willen hebben die zelfde is als ieder een moet je zelf weeten maar ik wil gewoon iets anders daarom toen spark en nu anthem adv
en dat thm crank in epic 09 past is maar de vraag wand S-works epic 09 komt met BB30 met 83mm bb maat zelf denk dat mischien net past maar er is nog niks over te vinden of dit wel zal werken en standaart S-work crank is niks tegen over THM crank en die S-works crank is stuk zwaader THM DP crank nu in komt die zit met alles bij op 520gr en bijna net zo stijf als XTR 07 crank en S-works crank zit op 660gr met 2 ringen of dit met BB lagers is weet ik niet
julie zullen nu wel gaan zeuren over mijn manier van schrijfen maar dan zeg ik leer eens rekening en op internet kijkken dan had je zelf gezien dat epic met spul van mijn spark nooit op 7.5kg zou komen
-
Caramba
Bericht
door Caramba » zo aug 24, 2008 1:36 pm
Robin,
je zal van mij niks horen over je schrijfstijl, heb zelf ook een maat met dyslectie, dus ben wel wat gewend.
Maar wat ik van je bovenstaande post nog niet helemaal begrijp is wat is nu de reden om je scott spark frame in te wisselen? Is ie niet stijf genoeg, niet mooi genoeg etc... Of heeft de nieuwe giant anthem iets wat de scott spark niet heeft? Of is het dat je gewoon eens iets anders wil?
Hoe dan ook, het komt wat vreemd over om zo abrupt te melden dat je een ander frame neemt, zonder een duidelijk voordeel in het gewicht, wat toch je voornaamste prioriteit lijkt te zijn.
-
Ironhorse Erik - Berichten:409
-
Contacteer:
Bericht
door Ironhorse Erik » zo aug 24, 2008 6:33 pm
je schrijfstijl kan ik wel volgen
maar je gedachtegangen absoluut niet
het lijkt me dat je doel was zo laag mogelijke fully
en nu ga je naar de basis met een zwaarder frame
of ben je er soms doorheengezakt
ik kan me namenlijk niet voorstellen dat als ik er op zou zitten (105kg) en de routes van Amerongen 2x af zou beesten, het allemaal heel zou blijven
E
-
suri - Berichten:384
Bericht
door suri » ma aug 25, 2008 8:27 am
Best Robin,
Als je niet een fiets wilt kopen die iedereen wel koopt, koop dan zeker geen Giant!
Ook al leg je er de meest dure en lichte onderdelen op het blijft een Giant.
Overigens heb ik niks tegen dat merk. Mijn vriendin heeft er ook een geweldige stadsfiets van. Ik geef je wel gelijk dat ik deze fiets liever zou wil hebben dan welke epic dan ook!
Veel plezier met je nieuwe bike.
-
Snorro - Berichten:182
Bericht
door Snorro » ma aug 25, 2008 9:49 am
suri schreef:Best Robin,
Als je niet een fiets wilt kopen die iedereen wel koopt, koop dan zeker geen Giant!
Ook al leg je er de meest dure en lichte onderdelen op het blijft een Giant.
Overigens heb ik niks tegen dat merk. Mijn vriendin heeft er ook een geweldige stadsfiets van. Ik geef je wel gelijk dat ik deze fiets liever zou wil hebben dan welke epic dan ook!
Veel plezier met je nieuwe bike.
Nou ik denk dat een Anthem advanced een zeldzamere verschijning is dan een spark of epic.
En met deze giant is echt niks mis. Weet niet of je m wel eens in het echt hebt gezien maar is echt een mooie fiets.
En btw grote kans dat je carbonnen scott of colnago uit de giant carbon fabriek komt
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » ma aug 25, 2008 10:07 am
Robin, waarom heb je de Scott weggedaan, beviel hij niet of wilde je gewoon eens wat anders?
dussssssss©
-
Bericht
door BLRacing » ma aug 25, 2008 5:58 pm
Kan net zo goed een slot op dit topic nu want de fiets bestaat geeneens meer

-
Lacer - Berichten:723
Bericht
door Lacer » di sep 02, 2008 5:22 pm
jammer
-
wictor
Bericht
door wictor » vr sep 05, 2008 9:14 am
Ben ik nou echt de enige die Robins keuze voor iets met betere 'kinematik' en ietsje meer robuustheid alleen maar toejuicht? Vet frame zo'n Anthem!
-
mateis - Berichten:1354
Bericht
door mateis » vr sep 05, 2008 1:08 pm
(steun uit verwachte hoek) Nee hoor...
Die Anthem is veel mooier.

Ik had zelf voor de nieuwe Anthem X gekozen, maar snap heel goed dat jij dat niet doet.
-
stevo87
-
Contacteer:
Bericht
door stevo87 » vr sep 26, 2008 7:43 pm
Laat ze maar lekker l*llen Robin dat het "maar" een Giant is.... Blijft een gaaf frame! En gaat het niet meer om het rendement in verhouding met gewicht? Ik bedoel als dit frame meer racy zit dan je scott dan zou je ook zeggen dat je "gedwongen" wordt om sneller te rijden in tegenstelling tot de meer marathon georienteerde zit houding van je (ex) scott.
Keep on going

-
Robin v Berkel
Bericht
door Robin v Berkel » za sep 27, 2008 9:31 pm
heb giant anthem adv tijdje en spijt nope vind hem stuk fijner dan spark
spark was mischien stuk lichter maar maar anthem fiets stuk fijner door dat hij zo lekker stijf is en zo wenbaar is met 100mm vork heeft hij stuur hoek van 71 en wielbasis 1071 + - en spark had 69/68 met wielbasis van 1113
waarom spark weg deet
vond spark niet zo veel meer aan
wilde iets meer XC frame hebben
frame waar ik in 2006 al naar uit kijkte om hebben maar niet kocht om dat niet in NL tekoop was maar naa 2 jaar toch maar uit duitsland gehaalt
wilde lekker wenbaar MTB hebben
en meer uit uitdaging hebben om licht fully te maaken
maar anthem zal ook licht worden hij zit nu op 9.1kg met speedking volgde week zal hij tegen 8.8kg aan komen als new vork binnen is en zadelpen dan is hij 500gr zwaader zijn dan spark
@ Ironhorse Erik
dat hij 105 kg niet aan kan is ook normaal maar waarom zou ik spul op leggen die 105kg aan kan als ik zelf dik onder 105kg aan zit ?
@ suri
je ziet mischien veel giants maar hoe veel anthem en hoe veel anthem adv zie je in nederland ?
mijn maakt niet zo veel uit welken merk het ook is scott of giant of Specialized ze zijn net zo goed alleen doen veel nederland als of giant B merk is waarom donno als ik kijk hoe anthem adv in elkaar gezet is is beter dan spark die had staal bouten waar roest op zag bij frame van 2900€ en giant heeft standaart al alu en ti bouten en dezen frame kosten bijna 1000€ goed kooper dan spark
maar ieder zijn smaak
@mateis
heb anthem X gezien maar vind hem minder mooi dacht hij ook weer iets langer was dan normaal anthem X is lichter en 10mm meer veer weg maag stuur hoek is ook minder dacht dezen 69 heeft
en X is nu nog van alu pas in 2010 zal hij carbon komen