Fiet aanschaffen, welke?? budget ca 800 a 1000 euro.

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
seriousIIa
Contacteer:
Fiet aanschaffen, welke?? budget ca 800 a 1000 euro.

Bericht door seriousIIa » di sep 02, 2008 6:30 am

Hoi,

Ik wil graag een nieuwe fiets aanschaffen. Pas de 4-cross baan ontdekt in Groningen (ca 2 km van mijn huis) en nu verslaafd. Ben ook voornemens om binnenkort maar eens richting winterberg te gaan. Enige probleem is de fiets. Op dit moment rijd ik op een Cannondale Beast of the East (oldskool 8) ) met een pace RC36. OFtewel enigzins geschikt voor FR maar niet heel erg. Vroeger gebruikte ik hem altijd als trial/urban assault bak.

Ben me inmmidels een beetje aan het verdiepen in gebruikte FR en DH fietsen maar ben er nog niet helemaal uit. Volgens mij is een specialized Bighit een goede optie. Maar een Enduro weer iets minder....?

Daarnaast kwam ik deze: Afbeelding Volgens mij een 2001 model maar wel een erg gave fiets. Trouwens wel vrij recent opgebouwd: avid code 185 mm stuur :race face stuurpen:race face crank :race face wielen :mavic dee max; smoke vork :supermoto 120 (12cm veerweg)a.demper:vanilla fox rx.
Zou dit ook wat kunnen zijn voor mijn gebruik? Of is de geometrie ed zwaar gedateerd of is het meer een Enduro fiets?

Graag jullie advies. Budget voor de aankoop van een gebruikte fiets is ca 1000,-

Gr Bowy
Laatst gewijzigd door seriousIIa op wo sep 03, 2008 9:05 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di sep 02, 2008 7:21 am

Welkom!!!
Ik maak uit je verhaal op dat je er dus voornamelijk mee gaat 4 crossen en een enkele keer mee naar Winterberg.........
Is in dat geval een hardtail niet het beste plan?...........om in je merkenstraatje te bllijven.....
Iets uit de P-serie of een Chase wellicht?
Ik denk dat je met een freeride of enduro fiets niet veel (extra)plezier gaat hebben in Groningen.....

Grtzzzzzz
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

seriousIIa
Contacteer:

Bericht door seriousIIa » di sep 02, 2008 7:49 am

Wat betreft jou verhaal dat er in Groningen niet veel te beleven is klopt volgens mij. Hoewel dat bikepark meer mogelijkheden bied dan het lijkt, en ze hebben hem van weekend weer uitgebreid.

Maar ik vind het niet erg om wat vaker naar het zuiden af te reizen. Zit zoiezo voor mijn andere hobby (iets met 4x4) al wat vaker in noordfrankrijk voor wedstrijden ed.

De reden dat een hardtail afvalt is dat ik die nu al heb en het idee heb dat hij tekort komt voor de wat grote sprongen en dropoffs. (zal natuurlijk ook een stuk aan mijn techniek liggen)

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di sep 02, 2008 8:47 am

Duidelijk!Als je dan toch voor een fully gaat zou ik persoonlijk niet voor zo'n gedateerd model als in jouw voorbeeld gaan(die blauwe C-dale).Mooie fiets of niet,ik zou voor iets moderners kiezen.

Met Speci. zit je denk ik kwaliteits/prijsverhouding erg goed.

Grtzzz

seriousIIa
Contacteer:

Switch misschien wat?

Bericht door seriousIIa » di sep 02, 2008 12:30 pm

Kwam net ook een leuke Switch tegen op marktplaats.
: http://link.marktplaats.nl/187477302

Volgens mij wel al paar jaartjes oud. Maar wel een gave fiets!

En deze staat er ook: http://www.marktplaats.nl/index.php?g=f ... s&ID=33372
Wat nieuwer, alleen die is dan net weer buiten het budget.

Even met de zoekfunctie aan het hobbien geweest en zag dat switches mooie FR/DH fietsen zijn. Maar hoe zit dat met deze bovenste? Waar voor zijn geld?

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di sep 02, 2008 12:47 pm

Die tweede link is niet goed,de RM ben ik wel benieuwd naar welke demper er inzit?

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » wo sep 03, 2008 8:53 am

Kan maar 1 advies geven: Time is money. Wacht een maandje met beslissen en je zal een veel betere koop doen. Er is echt wel een ruim aanbod 2e hands, dus staar je niet blind op het eerste beste roestig kraam dat onder je neus verschijnt. Daarnaast zal t je ook veel duidelijker worden wat je precies wil : enkel T vooraan? 25cm plus van achter of is 15 al goed? Big hit capaciteit of pedal efficiency? stevige betrouwbaarheid of racing light? Image of functionaliteit? Lucht of Spiraal?
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

seriousIIa
Contacteer:

Bericht door seriousIIa » wo sep 03, 2008 8:57 pm

Jean,

bedankt voor je reactie.

Al die zaken waaruit je kunt kiezen die jij noemt heb ik nog geen idee van. Daarom heb daar dus wat advies over nodig. Kun jij wat voors en tegens benoemen?

Net een proefritje gemaakt op een Woodbumble uit 2004 met Junior T vork en Louise remmen. Wel een gaaf ding maar een beetje lomp zwaar :cry: Dus nog even verder kijken.

Plaats reactie