Keuze banden voor Winterberg
Moderator:Beheerders
Het zal vast al eens een keer ter sprake zijn gekomen, maar ik het nergens weer vinden maar welke banden gebruiken jullie voor Winterberg?
Zelf heb ik hier een setje Big Betty's 2.4 liggen en een setje Maxxis High Roller 2.5 Welke van deze 2 zouden jullie mij aanraden? In de planning staat 27 september om naar Winterberg te gaan en aangezien deze 2 setjes bijna als nieuw zijn wil ik eerst deze oprijden voordat er nieuwe setjes komen.
Ik hoor het nog wel.
Zelf heb ik hier een setje Big Betty's 2.4 liggen en een setje Maxxis High Roller 2.5 Welke van deze 2 zouden jullie mij aanraden? In de planning staat 27 september om naar Winterberg te gaan en aangezien deze 2 setjes bijna als nieuw zijn wil ik eerst deze oprijden voordat er nieuwe setjes komen.
Ik hoor het nog wel.
wat nou harder!!
- Jean-Pierre
- Jean-Pierre
- dleidelmeijer
- Contacteer:
- dleidelmeijer
- Contacteer:
ik heb de 60a en die slijten in winterberg op de downhill aardig hard! Maar hardere compount heb je volgens mij niet, altans ik heb ze niet kunnen vinden. Maar verder een fijn bandje voor winterberg.
Bij nat en modderig weer kan ik de Maxxis Swamthing aanraden! Hebben in verhouding met de highroller veel meer grip alleen iets meer rolweerstand!
Bij nat en modderig weer kan ik de Maxxis Swamthing aanraden! Hebben in verhouding met de highroller veel meer grip alleen iets meer rolweerstand!
-
- dleidelmeijer
- Contacteer:
-
kom jij met 'n geblokkeerd achterwiel die downhil af ofzodleidelmeijer schreef:Ik heb nu drie keer Winterberg gereden met HighRollers, gaat super. Het enige nadeel is dat de achterband na drie keer ook echt opwas ivm met de soft-compount. Komt denk ik met name door de downhill.
Ik zou dus in iedergeval de hardste compunt kiezen bij droog weer.

Hij zal de 40a of 42a compound hebben. Maar dan idd nog erg snel versleten!Santa Cruz schreef:kom jij met 'n geblokkeerd achterwiel die downhil af ofzodleidelmeijer schreef:Ik heb nu drie keer Winterberg gereden met HighRollers, gaat super. Het enige nadeel is dat de achterband na drie keer ook echt opwas ivm met de soft-compount. Komt denk ik met name door de downhill.
Ik zou dus in iedergeval de hardste compunt kiezen bij droog weer.? Ik heb er met mijn 60a 'n keer of drie Winterberg en 'n week Chatel opzitten en hij is nog niet versleten.
Mijn minion achter 42a compound begint nu na 4 weken, frankrijk, italie, zwitserland, oostenrijk, duitsland toch wel langzaam op te raken.
Dus hoe je dat doet om 1 band in 3 dagen winterberg op te rijden snap ik niet zo...
Life begins at the end of your comfortzone.
-
- Contacteer:
Heb ook de zachtste minions gehad en die begonnen na een dike week Portes du soleil toch ook al serieus te slijten.Tuup J schreef:Hij zal de 40a of 42a compound hebben. Maar dan idd nog erg snel versleten!Santa Cruz schreef:kom jij met 'n geblokkeerd achterwiel die downhil af ofzodleidelmeijer schreef:Ik heb nu drie keer Winterberg gereden met HighRollers, gaat super. Het enige nadeel is dat de achterband na drie keer ook echt opwas ivm met de soft-compount. Komt denk ik met name door de downhill.
Ik zou dus in iedergeval de hardste compunt kiezen bij droog weer.? Ik heb er met mijn 60a 'n keer of drie Winterberg en 'n week Chatel opzitten en hij is nog niet versleten.
Mijn minion achter 42a compound begint nu na 4 weken, frankrijk, italie, zwitserland, oostenrijk, duitsland toch wel langzaam op te raken.
Dus hoe je dat doet om 1 band in 3 dagen winterberg op te rijden snap ik niet zo...
Dat ze op waren na 3 runs ... wtf dude , denk eerst eens aan jezelf ipv die bande af te zijken.
- dleidelmeijer
- Contacteer:
Klopt ik had eerst de 42a maar ik heb er natuurlijk niet alleen mee in Winterberg gefietst en daarbij ik rij met een umf hardy met 66 eta rc2 een hardtail dus. Hierdoor moet ik iets meer remmen dan ikzelf eigenlijk wil (kona stinky 09 besteld), de 60a gaat behoorlijk goed nu!Tuup J schreef:Hij zal de 40a of 42a compound hebben. Maar dan idd nog erg snel versleten!Santa Cruz schreef:kom jij met 'n geblokkeerd achterwiel die downhil af ofzodleidelmeijer schreef:Ik heb nu drie keer Winterberg gereden met HighRollers, gaat super. Het enige nadeel is dat de achterband na drie keer ook echt opwas ivm met de soft-compount. Komt denk ik met name door de downhill.