Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
Timmos
Bericht
door Timmos » do aug 21, 2008 9:09 pm
als je op een track rijd maakt vaak niet uit kan je je fiets nog sturen bijv omlaag of omhoog door te remmen met je achterwiel

Zie je goed bij fietscross

-
Pieter en zijn V10
Bericht
door Pieter en zijn V10 » do aug 21, 2008 9:10 pm
Mrtnrider schreef:Pieter en zijn V10 schreef:Mrtnrider schreef:
Wie remt er in de lucht?
Grtz.
ik
Waarom rem jij dan wel in de lucht?
om af te remmen natuurlijk
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
-
Mrtnrider - Berichten:3271
Bericht
door Mrtnrider » do aug 21, 2008 9:16 pm
Pieter en zijn V10 schreef:Mrtnrider schreef:Pieter en zijn V10 schreef:
ik
Aha waarom zou je in de lucht afremmen dan? Enige wat je krijgt is 1 grote remkuil in de landing.
-
Bericht
door Mrtnrider » do aug 21, 2008 9:18 pm
Timmos schreef:als je op een track rijd maakt vaak niet uit kan je je fiets nog sturen bijv omlaag of omhoog door te remmen met je achterwiel

Zie je goed bij fietscross

Met fietsen merk je niet echt(miss heeel heeeeel heeel klein beetje) dat je remt of omlaag gaat whatever. Zeker niet met een hele lichte fietscrosser. Met een mx is dat wel een tactiek van springen...
-
Pieter en zijn V10
Bericht
door Pieter en zijn V10 » do aug 21, 2008 9:22 pm
Mrtnrider schreef:Pieter en zijn V10 schreef:Mrtnrider schreef:
Aha waarom zou je in de lucht afremmen dan? Enige wat je krijgt is 1 grote remkuil in de landing.
Nee op die manier krijg je juist geen remkuilen want ik kom met heel weinig snelheid inde landing, en meestal sta ik al stil in de lucht.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
-
Cheeta - Berichten:667
Bericht
door Cheeta » do aug 21, 2008 9:22 pm
Mrtnrider schreef:Met fietsen merk je niet echt(miss heeel heeeeel heeel klein beetje) dat je remt of omlaag gaat whatever. Zeker niet met een hele lichte fietscrosser. Met een mx is dat wel een tactiek van springen...
Trek maar eens vol je achterrem aan in de lucht, dan merk je het vanzelf wel...
Ik zou wel willen aanraden om het op een tafel te proberen en niet op een dubbele die je moet halen.
Voorrem wil trouwens ook wel, alleen doe je er verstandig aan die te lossen voordat je landt...
-
Bericht
door Mrtnrider » do aug 21, 2008 9:24 pm
Je wielen staan in de lucht stil, en komen op de grond weer in beweging. Als je met flinke snelheid gaat, is er dus meer verschil tussen de wielen en de grond. Dus als de band neerkomt wordt er weer wat zand verplaatst. Meer als dat je wielen draaien, veel meer zelfs. En als iedereen dat doen, en je onderhoudt niks, dan krijg je gaten.
-
Timmos
Bericht
door Timmos » do aug 21, 2008 9:43 pm
http://nl.youtube.com/watch?v=baCsge6FOQw
0:25 kan je het goed zijn. door middel van achterrem te gebruiken in de lucht daal je wat met je voorwiel zodat je goed uitkomt
Tja voor ondergrond is het niet goed. fietscross is ook wat anders dan freeride of dh

maar soms werkt het. en dat heeft ook gevolgen voor je achterbrug

-
Bericht
door Mrtnrider » do aug 21, 2008 9:47 pm
Sorry maar kan het maar niet zien in dat filmpje

-
BLRacing - Berichten:2754
Bericht
door BLRacing » do aug 21, 2008 9:53 pm
Volgens mij begrijpen sommigen hier niet de noodzaak van bijremmen van het achterwiel in de lucht. Dat doe je wanneer je voelt dat je te ver naar achteren helt en misschien anders een hele nare landing gaat meemaken. Het traagheidsmoment van het wiel zorgt er voor dat je alsnog kan corrigeren want dit moment wordt door de remmen op het frame overgebacht

Dit doe je normaal gesproken niet op het voorwiel omdat dan de face-plant goden gaan regeren.
Wat betreft garantie, ik weet niet hoe intensief je je fiets gebruikt en hoeveel jaar garantie Ghost geeft? Maar stel nou dat je erg intensief met dit frame rondrijd, dan vind ik het niet zo heel verwonderlijk dat Ghost met een soort van crashreplacement aan komt zetten. Want als Ghost merkt dat deze breuk normaal gesproken niet veel voorkomt (ik ga nu even lullig doen misschien) dan kunnen ze doodleuk zeggen dat het gewoon usererror of gewoon een gevalletje lomp rijden is. Leuk is anders natuurlijk en het liefste krijg je gewoon gratis een nieuw frame, dat snap ik ook wel

.
-
Bericht
door Mrtnrider » do aug 21, 2008 9:57 pm
Ik sprong vroeger ook altijd met de achterrem, nu niet meer. Vind het veel relaxter fietsen. Ik PERSOONLIJK denk dat het ook gewoon een stukje techniek is. Niemand zich beledigd voelen, dit is niet persoonlijk tegen iemand!
@Cheeta:
Voorrem heeft btw meer effect dan achterrem.
Van dat intrekken, ik ga het morgen meteen proberen.
-
Ironhorse Erik - Berichten:409
-
Contacteer:
Bericht
door Ironhorse Erik » do aug 21, 2008 10:21 pm
Wij deden vroegah in het bos van Schoorl wedstrijden "hoog springen"
Als je goed remde maakte je een sprong in je sprong, een soort van bunny hop na de take off, de achterrem trok dan de achterzijde bij (flat pedals)
Ook gebruikten we het als je ergens vanaf sprong to flat (mega drop off van 3 meter to flat) dan moet je wel extreem op je achterwiel landen om de landing te overleven, dat doe je ook met aangetrokken achterrem tegen het achterover slaan.
Toen ik met 3spaaks spinn wielen ging rijden in mijn GT Zaskar destijds was het heel mooi te zien als de rem werd aangetrokken.
Dat was allemaal hardtail werk, en zelfs toen gingen staande achterbuizen weleens knikken, herinner me verschillende scheuren rond de remnokjes.
E
-
Cheeta - Berichten:667
Bericht
door Cheeta » do aug 21, 2008 10:47 pm
Van die Ghost lees je op zich vaker dat ze problemen met de achterbrug hebben...
Timmos schreef:0:25 kan je het goed zijn. door middel van achterrem te gebruiken in de lucht daal je wat met je voorwiel zodat je goed uitkomt

Dat doet een beetje racer 100% zeker zonder de rem te gebruiken...
Voorrem is inderdaad behoorlijk tricky en een stuk radicaler, maar valt desalniettemin gecontroleerd uit te voeren. Al heb je er niet echt profijt van...
-
Bart
Bericht
door Bart » vr aug 22, 2008 7:48 am
Pieter en zijn V10 schreef:Mrtnrider schreef:Pieter en zijn V10 schreef:
Fast is a cooperative policy
-
Timmos
Bericht
door Timmos » vr aug 22, 2008 9:41 am
DESL schreef:
dankje desl

-
Bericht
door Mrtnrider » vr aug 22, 2008 10:24 am
Met fietsen merk je niet echt(miss heeel heeeeel heeel klein beetje) dat je remt of omlaag gaat whatever. Zeker niet met een hele lichte fietscrosser. Met een mx is dat wel een tactiek van springen...
Zoals ik al zei...
-
yorntje->freerider< - Berichten:118
Bericht
door yorntje->freerider< » zo aug 24, 2008 4:26 pm
handig om een klein beetje voorover te tilten, komt van het motorcross, schijnen ze het continu te doen
WOT da FUK ?!