Ik ben onlangs beginnen mountainbiken en zoek een resevrefiets maar twijfel tussen 2fietsen kunnen julie mij jullie keuze geven en waarom wel of niet?
1--- http://www.cubebikes.nl/?product_id=114 ... 3&detail=3
prijs 700
2 --- http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/20 ... ies/6300e/
prijs 800
Cube of Trek?
Moderators:JJ, Beheerders
De Trek is wat sportiever/langer qua zitpositie, de Cube is kort en gedrongen met een vrij hoog stuur. De Trek heeft dat hoge stuur ook af fabriek, maar daar kan je de kilometer spacer naar eigen smaak verwijderen. Cube is scherper qua afmontage-prijs, Trek heeft een wat meer bewerkt frame. Alsnog is de Cube lichter, zo uit mijn hoofd. Voordeel van deze Trek: Shimano naven ipv Bontrager.
Wat wil je ermee gaan doen? De Acid is geen racebak qua geo-frame, maar wel een hele goede allrounder/toerder. De Trek is meer racey qua positie, maar dan zonder het nerveuze stuurgedrag. Beiden zijn nette fietsen die behoorlijk goed in elkaar zitten (pers. ervaring met beiden).
Wat wil je ermee gaan doen? De Acid is geen racebak qua geo-frame, maar wel een hele goede allrounder/toerder. De Trek is meer racey qua positie, maar dan zonder het nerveuze stuurgedrag. Beiden zijn nette fietsen die behoorlijk goed in elkaar zitten (pers. ervaring met beiden).
De Cube komt met Shimano's of Hayes Stroker ryde. Zelf heb ik dan een lichte voorkeur voor de Hayes: voelt superdegelijk aan, de goedkope Shimano's zijn erg goed doseerbaar, maar voelen wat sponzig en ik heb er al aardig wat zien lekken/drukpunt verliezen.
De Juicy's op de Trek zijn ook ok, beetje klooiig afstellen en blokjes wisselen is ronduit vervelend. Werking is correct en een betrouwbaar product.
Voor je beoogde praktijk vind ik beide fietsen geschikt, de verschillen zijn zoals ik ze aangaf.
De Juicy's op de Trek zijn ook ok, beetje klooiig afstellen en blokjes wisselen is ronduit vervelend. Werking is correct en een betrouwbaar product.
Voor je beoogde praktijk vind ik beide fietsen geschikt, de verschillen zijn zoals ik ze aangaf.