Start van SFA bikepark.

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

freerideachterhoek
Contacteer:
Start van SFA bikepark.

Bericht door freerideachterhoek » zo jun 22, 2008 9:01 pm

Het is eindelijk zo ver. Anderhalf jaar hard werken aan vergunningen, tekeningen, allerlei onderzoeken zoals bodem, flora en fauna, planschade en bestemmingsplanwijzigingen zijn nu eindelijk afgerond. De gemeente heeft ons de vergunning verleend en we kunnen beginnen met een 6000 m2 groot pretpak voor de freerider. Hierin zullen we diverse dirtlijnen, shores, drops en wip-wappen verwerken.
Ook een foam pit staat op ons lijstje. Dit zal in een latere fase gebouwd gaan worden.
Ook het "hamsterrad" dat te zien is in NWD4 zal een te gek obstacle zijn in ons park.
We hebben er zin in en gaan eerst beginnen om de inrit naar het park te maken. Ook zal het gehele terein vlak gemaakt worden en van alle onkruit worden ontdaan.
Vervolgens zullen de eerste dirts aangelgd worden. De shores en alle andere dingen zullen verweven worden tussen de dirts en zullen zo het park aantrekkelijk maken voor een ieder die de freeridesport beoefend.
De vorderingen zullen te volgen zijn op onze site.
check: http://www.sfabikepark.nl
SFA BIKEPARK,....... Achterhoekse gezelligheid!!!

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » zo jun 22, 2008 9:36 pm

Heey,

Nou gefeliteerd met dit geweldige nieuws!
Nog bouwers nodig, voor te helpen?

grtz.

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo jun 22, 2008 10:18 pm

fantastisch nieuws :D ,veel succes met de bouw maak er iets moois van zodat als het klaar is,dat wij allen lekker kunnen biken :)
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

freerideachterhoek
Contacteer:

Bericht door freerideachterhoek » ma jun 23, 2008 8:41 am

Bedankt voor jullie felicitaties en aanbod om te helpen. We willen het park met onze eigen crew gaan bouwen omdat we alles via bouwtekeningen moeten maken en ons dus aan regels moeten houden. Door dit zelf in de hand te houden zijn we aansprakelijk voor onze bouwwerken en weten we dat het aan alles voldoet.
We krijgen zoveel van deze positieve reacties!! Helemaal TOP.
Bedankt voor jullie reactie en wie weet zien we elkaar in ons vette bikepark. Yehaaaaaaa!!!! :o

tHe shArk

Bericht door tHe shArk » do jul 17, 2008 12:05 pm

Yeah, we zijn eindelijk begonnen aan het park
Gelijk met groot materieel aan het werk gegaan. Traktors, shovels, kettingzagen en bosmaaiers.
Het is nu al een wereld van verschil en het blijft nu dagelijks veranderen!!!
Hier de eerste foto's van de werkzaamheden op 13-07-08:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tHe shArk

Bericht door tHe shArk » do jul 17, 2008 12:30 pm

Vorderingen op 16-07-08:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » do jul 17, 2008 12:38 pm

:o Gaat echt snel met zo'n grote shovel zo te zien, echt dikke shit, wordt steeds beter(natuurlijk) 8)

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » do jul 17, 2008 12:50 pm

Jow mensen @ SFA!

Ziet der goed uit, zo op de foto's!
Ik weet stiekem dat er nog meer leuks komt de komende periode, maar ik wil jullie alvast succes wensen met de bouw. Onthou dat het beginnen het makkelijkste is, maar het afmaken in detail nog vele grijze haren gaat bezorgen!

Namens Team SDG en mij succes en mocht er iets zijn wat we kunnen doen, neem dan ff contact op met de SDg Crew..

Lata..

tHe shArk

Bericht door tHe shArk » di jul 22, 2008 6:38 pm

ff een paar foto's van afgelopen maandagochtend 21-07-2008:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Timmos

Bericht door Timmos » do jul 24, 2008 6:13 pm

enig idee wanneer het rijdbaar word :o

Vorderingen gaan echt snel :D netjes

JansenS

Bericht door JansenS » za jul 26, 2008 9:57 pm

inderdaad, wanneer gaan de trails open? wordt het deze zomer nog rijdbaar?

tHe shArk

Bericht door tHe shArk » zo jul 27, 2008 11:46 am

Wacht af, heb geduld, daar kunnen we zeer binnenkort meer over kwijt...

Maar ik verzeker jullie, het wachten wordt beloond!!!

BartGast

Bericht door BartGast » ma jul 28, 2008 9:25 am

AIGHT!!!!

Waar ligt dit in de buurt eigenlijk?? Is dit met de trein aan te rijden ?? ;)

fly high

Bericht door fly high » di jul 29, 2008 12:05 pm

whoo zo vet jonges, ik was laatst in heerenveen dat was al best groot 3000+/- vierkante meter... en dit park wordt 2 keer zo groot!
kan niet wachten tot hij rijdbaar is:P!

veel suces ;)

tHe shArk

Red Bull Backyard Digger @ SFA Bikepark

Bericht door tHe shArk » wo jul 30, 2008 9:47 am

Het nieuws mag eindelijk verkondigd worden. SFA krijgt hulp van de Redbull Backyard Digger. Van de 8 aanmeldingen in Nederland zijn wij een van de 3 gelukkigen die samen met Redbull en goede start kunnen maken met ons park. Op 10, 11 en 12 augustus zullen de Redbull Digger en de SFA Crew hard aan het werk gaan om een paar vette dingen te maken. We hebben er ontzettend veel zin in, we maken er een feestje van!!!! De voorbereidingen gaan erg goed. De parkeerplaats en oprit zijn voorzien van 215 ton gebroken puin. De 12 meter lange zeecontainer komt waarschijnlijk deze week in ons park te staan.

Afbeelding
Dinsdagmiddag 12 augustus is iedereen welkom om te komen kijken naar de reslutaten van 3 dagen hard werken. De Redbull Hummer, inclusief DJ, zal die middag volop muziek draaien en men kan genieten van een demonstratie van professionele rijders.

Zoals ik al eerder zei: Het wachten wordt beloond!!!!

tHe shArk

Bericht door tHe shArk » do jul 31, 2008 9:15 am

Het ontwerp van RedBull:

Afbeelding
Afbeelding

Trekrules

Bericht door Trekrules » do jul 31, 2008 9:21 am

ziet er erg vet uit 8)
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

tHe shArk

Bericht door tHe shArk » do jul 31, 2008 5:38 pm

Gisteren container geplaatst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ott

Bericht door ott » do jul 31, 2008 7:33 pm

O daarom, ik dacht da er alleen geBBQtje werd.

Gaat goed worden, de jongens nemen de tijd ervoor en dingen worden goed overdacht. Iedereen kan een bult plaatsen maar dat maakt nog geen bikepark
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » do jul 31, 2008 7:59 pm

En daarom mag je dit ook wel ut eerste BIKEPARK van Nederland noemen vind ik :angelnot:

freerideachterhoek
Contacteer:

Bericht door freerideachterhoek » do jul 31, 2008 9:08 pm

Jaaaa, eindelijk even tijd om op jullie reacties te reageren.
Het was/is veel werk en geregel, maar we zijn er trots op. Nog een paar kleine dingen regelen voor de komst van de RedBull Backyarddigger en dan kunnen we op 12 augustus vanaf 15.00 uur de vooropening realiseren van ons Bikepark.
Daarna zal de rest van het park nog moeten worden ingedeeld met het Hamsterrad, foam Pit, shores, drops, wip-wappen en nog meer vette shit :o .
Eindelijk kan de rest van de crew ook aan het werk. Na anderhalf jaar wachten en aanhoren waar het bestuur mee bezig was,tekeningen en andere formele dingen bekijken, zien zij nu eindelijk ook het resultaat van al dit voorwerk. Ondanks het lange wachten op dit moment hebben zij altijd de spirit en vertrouwen gehad dat dit moment aan zou breken 8) .
Namens het bestuur wil ik hen ook op deze plaats bedanken voor het vertrouwen en hun geleverde werk tot nu toe. :arms: Maar,.............. er gaat nog veel meer komen.
Onze vorderingen zullen op onze site goed te volgen zijn.
En voor alle forum bezoekers,............... bedankt voor jullie felicitaties en reacties!!!

Timmos

Bericht door Timmos » vr aug 01, 2008 7:16 pm

tevens maar een + en een vraag erbij.

Vind het erg goed dat er nu echt een bikepark in een beetje centraal nederland word gerealiseerd echt top zoiets hebben we nodig.

na 12 augustus is het daar gewoon elke dag te bereiden op wat klaar is of is het daarna nog ff dicht om de rest van de dingen te maken?
anders kom ik graag die week van 12e keer langs.

Hoe zit het met de bereikbaarheid via station? misschien plattegrond ofzo beschikbaar?

bvd

veel succes met bouwen.

freerideachterhoek
Contacteer:

Bericht door freerideachterhoek » ma aug 04, 2008 8:18 am

He Bikers,

Vanaf 12 augustus zullen we proberen ons park elk weekend open te hebben.
Omdat we afhankelijk zijn van de financiën zullen we elke bezoeker een financiële bijdrage vragen. Het zijn bedragen varierend van 3 tot 6 euro ongeveer.
Al deze inkomsten zullen weer terugvloeien in het bikepark. We moeten natuurlijk ook weer machines huren om het park verder aan te leggen en te onderhouden. Ook moet er nog veel hout gekocht worden voor de shores enz.
Denk aan helm en bescherming. Zonder helm wordt er bij ons niet gebiked. :bicycle:
Wat betreft de bereikbaarheid vanaf het station. Het is een kleine 10 minuutjes fietsen naar de stokhorstweg. Ik zal proberen deze week een plattegrond op de site te zetten.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » ma aug 04, 2008 10:06 am

Dus als ik het goed begrijp is het park doordeweeks gesloten normaal gesproken?
En het concept van de Redbull Backyard Digger, was dat niet voor de lokale scene zodat ze altijd wat te rijden hebben BMX & MTB (zonder entree geld?)

Komt er ook een Hek om het park? Of blijft het terein "openbare grond" en altijd bereikbaar?

Begrijp de entree kosten wel hoor, anders blijf je alles uit eigen zak betalen.
Ik zou ook goed kijken naar andere mogelijkheden voor inkomsten, want willen verdienen (ook al vloeit het terug in het park) aan de gebruikers kan niet altijd het gewenste effect hebben. Ik zou de gemeente eerder een rekening sturen, dan de eind gebruikers.. Bijv. Bikepark Winterberg hoef je ook geen Entree te betalen om te kunnen biken.

Als ik kijk naar vergelijkende parkjes die verspreid zijn over Nederland, bieden deze ook aardige mogelijkheden om te rollen, zonder dat je daar voor hoeft te betalen. (A4 Trails, HellenTrails, BPH, BPG en ga zo maar door) Deze Spots worden gebouwd/onderhouden door gemotiveerde locals die het doen voor de Love of the Sport. Wil hiermee zeggen dat het niet TE commercieel moet worden. Houdt ook rekening dat als je entree kosten rekent, de gebruiker ook eisen gaat stellen aan de trails. Dus je moet wel WAAR voor je geld krijgen en de kwaliteit van de trails moet altijd in top conditie zijn. Dus weet waar je aan begint...

Bovenstaande is puur mijn mening en is positief bedoeld! Voor een kwalitatieve Spot ben ik zeker bereid een paar euro te betalen, dus ik kom zeker checken de komende periode. Zie trouwens op de SFA site dat jullie al aardig de opties bekeken hebben m.b.t. de inkomsten, dus goed bezig!

Cheers Sjors
Laatst gewijzigd door Bomber op ma aug 04, 2008 10:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma aug 04, 2008 10:17 am

Bomber schreef: Bikepark Winterberg hoef je ook geen Entree te betalen om te kunnen biken.

Alleen de oefenbaan is toegankelijk zonder liftkaart(=entree?)De sixcross en alle andere tracks zijn zonder liftpas verboden terrein.Ook al zijn ze zo toegankelijk,er staat wèl een bord bij de aanvang van de track dat een liftpas verplicht is om de track te mogen rijden(bij de sixcross toch).In mijn ogen een vorm van entree dus.

Grtz.
Laatst gewijzigd door illuminatastigmata op ma aug 04, 2008 10:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Plaats reactie