Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.
Moderator:Beheerders
-
sid - Berichten:18
society xeno fork
Bericht
door sid » ma sep 24, 2007 2:55 pm
héj,
ben nieuw op dit forum. heb een vraagje, wat vinde jullie van de society xeno fork? heb men marzocchi dirt jam comp kapot gekrege en heb beslote om deze te nemen. vooral omdat de tubes 36mm zijn, de vork lichter is dan de marzocchi's en omdat ze om lucht/ olie werkt.
ga deze zette op mijn gary fisher ged
bry
btw: proficiat met deze site en dit forum, ben hier veel te wete gekome

I'll imbrace Y'all with napalm...
-
s_v_e_n_n - Berichten:155
Bericht
door s_v_e_n_n » ma sep 24, 2007 3:37 pm
Wat ik er over heb geleze is zeker goed, en 2 kg voor een 80 mm vork, niet slecht zou ik zeggen...
En wa nog beter is da ze een QR adapter heeft zodat je geen nieuwe naaf hoeft te kope
Ben ook van plan om ze aan te schaffen (in de toekomst als men DJ kapot is)
Heb alleen geen flauw idee van de prijs

, maar kweet wel dat patman ze verkoopt.
Grtz sven
-
Bericht
door sid » ma sep 24, 2007 3:57 pm
ja idd, ik heb men fiets bij abc fietsen binnen gebracht. de vork kost 270, maar ik heb ervoor gekozen om een 20mm naaf te laten steken en de spaken te laten vervangen, dus zal de prijs nog wat hoger komen te liggen.
maar ik laat zeker nog weten hoe het verder gaat en of ie lekker rijd
sid
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » ma sep 24, 2007 5:33 pm
nog nooit van gehoord, heb je toevallig meer info over die vork? ik ben wel benieuwd
-
nathan - Berichten:356
Bericht
door nathan » ma sep 24, 2007 5:40 pm
ik ook! en waar kan je ze kopen?
smash the system
-
Reprox
Bericht
door Reprox » ma sep 24, 2007 6:11 pm
265 euro zal hij gaan kosten.
Lijkt op een RST van tegenwoordig..
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
-
Bomber
-
Contacteer:
Bericht
door Bomber » ma sep 24, 2007 6:41 pm
Zal wel ff duidelijkheid geven

De society vork is 100% hetzelfde als de RST Space, maar dan op 80mm. Ison Distribution in Engeland brengt deze vork uit onder de naam Society, omdat de meeste mensen niks moeten hebben van RST. Vandaar de andere naam... Als je de vork hebt, dan zit er een heel klein RST stickertje op. Dit zijn ze helaas verplicht.
De vork is gewoon te koop bij de meeste dealers, dus ook bij mij

€ 260,- (staat alleen nog niet in de shop)(sorry voor de Spam)
Cheers S.
-
Bericht
door sid » ma sep 24, 2007 7:12 pm
ja heb al gehoord dat het een RST was. maar wat is het probleem met die vorken? ben nogal een newbie op vlak van specs.
en heeft er niemand al eens met de society gereden? zou wel raar zijn als ik hier de eerste was....
-sid-
-
Bomber
-
Contacteer:
Bericht
door Bomber » ma sep 24, 2007 7:24 pm
Probleem? De vork heeft geen problemen. Iedergeval niet meer dan de concurerende vorken. Alles kan kapot en stuurbuizen zullen blijven buigen.
De society vork heeft wel een voordeel tenopzichte van alle andere merken. De stuurbuis is ingeklemt met 2 imbus bouten en zit dus niet geperst. Dus het vervangen van de stuurbuis is een eitjuh! Ook vindt ik de Lucht unit die ze gebruiken in de vork super, omdat je zelf gemakkelijk de preload kan aanpassen d.m.v. een demper pompje.
Net als de Marzocchi DJ vorken
Dat je nu nog bijna de enige ben die deze vork heeft komt omdat de meeste mensen de kat uit de boom kijken totdat er wat meer mensen zijn die de vork getest/gesloopt hebben.
De mijne is iedergeval onderweg en zal snel in mijn Transition - Double zitten. Wil hem graag zelf testen en laten testen zodat ik weet wat we voor ons hebben. Het Atomlab riders team rijdt er trouwens al een tijdje mee....
Cheers Sjors
-
Patman - Berichten:1360
-
Contacteer:
Bericht
door Patman » wo sep 26, 2007 2:04 am
BiKeRbOi schreef:nog nooit van gehoord, heb je toevallig meer info over die vork? ik ben wel benieuwd
www.societyforks.com
-
ittai - Berichten:64
Bericht
door ittai » za jul 19, 2008 11:41 am
Bomber schreef:Zal wel ff duidelijkheid geven

De society vork is 100% hetzelfde als de RST Space, maar dan op 80mm. Ison Distribution in Engeland brengt deze vork uit onder de naam Society, omdat de meeste mensen niks moeten hebben van RST. Vandaar de andere naam... Als je de vork hebt, dan zit er een heel klein RST stickertje op. Dit zijn ze helaas verplicht.
De vork is gewoon te koop bij de meeste dealers, dus ook bij mij

€ 260,- (staat alleen nog niet in de shop)(sorry voor de Spam)
Cheers S.
sorry, ik wil niet muggenziften, maar de xeno is niet 100% hetzelfde... hij heeft namelijk smeernippels, wat het onderhoud nogal gemakkelijker maakt
verder echt super leuke vork vind ik...
gr ittai
-
ittai - Berichten:64
Bericht
door ittai » za jul 19, 2008 11:44 am
Bomber schreef:Probleem? De vork heeft geen problemen. Iedergeval niet meer dan de concurerende vorken. Alles kan kapot en stuurbuizen zullen blijven buigen.
De society vork heeft wel een voordeel tenopzichte van alle andere merken. De stuurbuis is ingeklemt met 2 imbus bouten en zit dus niet geperst. Dus het vervangen van de stuurbuis is een eitjuh!
waar haal je deze info vandaan? ik rij namelijk zelf met een sociaty vork... en ik zie nie wat jij bedoelt met die twee inbussen.... zou wel heel erg vet zijn, maar ik denk nie dat het waar is? correct me if im wrong
-
-
Contacteer:
Bericht
door Patman » za jul 19, 2008 5:01 pm
De stuurbuis zit idd. in de kroon geperst , ze is in degene die ik al ontving niet gemonteerd dmv. klembouten ...
Uiteraard zullen ze bij Society niet nalaten van door te ontwikkelen waar gewenst.
Het inwendige heb ik nog niet vergeleken met de originele RST, maar uitwendig zijn de belangrijkste verschillen de aanwezigheid van smeernippels en de drop-outs die compatibel zijn met zowel 9 als 20mm naven: 2 niet te versmaden voordelen 
De vork is er trouwens naar keuze met 80 of met 100mm veerweg. Keep the rubber side down

-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » zo jul 20, 2008 12:18 am
ik heb 2 gasten zien rijden met de society vork:
de een was er heel erg ontevreden mee omdat zijn vork een keiharde klap maakte als die helemaal uit veerde (op het moment dat zijn voorwiel los kwam vd dirt)
een andere gast was er wel tevreden mee, maar er zaten 2 scheuren in zijn vork! en hij scheen em nog niet zo heel lang te hebben. en die gast reed ook niet echt bepaald lomp ofzo
afrader dus
btw, vanwaar de topickick? het is een fokking ouwe topic
-
-
Contacteer:
Bericht
door Patman » zo jul 20, 2008 12:50 am
BiKeRbOi schreef:ik heb 2 gasten zien rijden met de society vork:
de een was er heel erg ontevreden mee omdat zijn vork een keiharde klap maakte als die helemaal uit veerde (op het moment dat zijn voorwiel los kwam vd dirt)
De vraag is natuurlijk in hoeverre dit een probleem is, maar wat was de conditie van z'n vork EN hoe stonden de instellingen ervan?
BiKeRbOi schreef:
een andere gast was er wel tevreden mee, maar er zaten 2 scheuren in zijn vork! en hij scheen em nog niet zo heel lang te hebben. en die gast reed ook niet echt bepaald lomp ofzo
Dan moet er dus bekeken worden of er een probleem is in grondstof of fabricatie of niet! Indien ja zal de fabrikant er garantie op verlenen (zoals ook de Atomlab GI60 vorken veelvuldig in garantie vergoed worden door de problemen in de 1ste produktie), indien neen is het gebruiks- / misbruikschade.
Je hoeft trouwens geen lompe rijstijl te hebben, 1 stevige fout (en bij wie gebeurt dat nooit eens?) kan genoeg zijn om schade te veroorzaken als alles tegenzit.
BiKeRbOi schreef:afrader dus
Op basis van 2 ervaringen? Snelle beslisser 
Over elk merk / model kan je trouwens negatieve ervaringen vinden als je dat wil ...Keep the rubber side down

-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » zo jul 20, 2008 7:33 am
Patman schreef:BiKeRbOi schreef:afrader dus
Op basis van 2 ervaringen? Snelle beslisser 
Over elk merk / model kan je trouwens negatieve ervaringen vinden als je dat wil ...
tja je kan het zien als 'maar 2', maar je kan het ook zien als '2 van de 2'
maar iig, ik geef je wel gelijk dat 2 ervaringen een beetje weinig zijn om echt goed te kunnen beslissen of een vork goed of slecht is. maar bij 2 slechte ervaringen gaat het beeld toch snel de negatieve kant op
-
-
Contacteer:
Bericht
door Patman » di jul 22, 2008 9:22 am
BiKeRbOi schreef:tja je kan het zien als 'maar 2', maar je kan het ook zien als '2 van de 2'
maar iig, ik geef je wel gelijk dat 2 ervaringen een beetje weinig zijn om echt goed te kunnen beslissen of een vork goed of slecht is. maar bij 2 slechte ervaringen gaat het beeld toch snel de negatieve kant op
Toegegeven, qua aanvoelen geeft het niet echt een goede 1ste indruk ...
Overall echter heb ik tot op heden in elk geval geen reden tot ongerustheid 
Keep the rubber side down

-
Bomber
-
Contacteer:
Bericht
door Bomber » di jul 22, 2008 9:26 am
waar haal je deze info vandaan? ik rij namelijk zelf met een sociaty vork... en ik zie nie wat jij bedoelt met die twee inbussen.... zou wel heel erg vet zijn, maar ik denk nie dat het waar is? correct me if im wrong
Dit waren de modellen die ik in me handen had op de eurobike 2008, inmiddels al een aantal uitgeleverd zonder de imbus inklemming

. Mijn reaktie was gebaseerd op wat ik toen op eurobike gezien heb.
Om ook wat positieve reacties te melden: Ik heb er van het weekend even op gerold en voelt echt super aan! Gosse van BPH Crew heeft er 2 en rijdt er met veel plezier op! 1tje(80mm) in de Agent Cooper en 1(100mm) in de Transition Double.
Cheers S.
P.S. staan ook op me site

-
-
Contacteer:
Bericht
door Patman » di jul 22, 2008 9:38 am
Bomber schreef:Dit waren de modellen die ik in me handen had op de eurobike 2008
Eurobike 2008?
Timetraveller
Keep the rubber side down

-
Bomber
-
Contacteer:
Bericht
door Bomber » di jul 22, 2008 11:18 am
this is me calling from the year 2012
bedoelde 2007 (presentatie 2008 modellen)