Sow mijn setje AVID flak Jacket was wegens schade aan vervanging toe. Dus geinvesteerd in een setje Goodridge buiten en binnenkabels via CRC.
Zonet gemonteerd en testrit gemaakt tussen de buien door. WOW.. echt verschrikkelijk direct en beter dan de AVID flak jackets. Direct en hard. Totaal geen stretch gemerkt. Natuurlijk even kijken hoe het zit op de lange termijn maar de begin ervaring zijn goed. Makkelijk monteren, weinig wrijving en verschrikkelijk direct. Enige nadeel is dat de kabel maar net lang genoeg is voor mijn 29-er met BB7's. Maar dat ligt ook aan mijn brede stuur denk ik.
Tot nu toe de volgende kabels geprobeerd (op volgorde van slecht naar goed)
standaard SHIMANO
XTR setje
AVID flak jacket
Goodridge
Duidelijk het geld waard die Goodridge als je met v-brakes/mechanische schijfremmen werkt.
Goodridge remkabels (mechanisch)
Moderator:Beheerders
- didadunlop
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
setje is iets van 30 pond bij chain reaction cycles.
Jah de nokon is ook iets wat ik wel een keer wil proberen. Die heeft natuurlijk nul compressie in de buitenkabel. Evenals de full metal jacket van AVID. Misschien iets voor de volgende fiets. Ik merk op mijn big dummy dat de achterrem verschrikkelijk sponzig is door de lengte van de kabel (setje standaard XTR). Daar zou een FMJ oid heel veel schelen.
Jah de nokon is ook iets wat ik wel een keer wil proberen. Die heeft natuurlijk nul compressie in de buitenkabel. Evenals de full metal jacket van AVID. Misschien iets voor de volgende fiets. Ik merk op mijn big dummy dat de achterrem verschrikkelijk sponzig is door de lengte van de kabel (setje standaard XTR). Daar zou een FMJ oid heel veel schelen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.