Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
redoutterider
Rebound
Bericht
door redoutterider » wo jun 25, 2008 8:36 pm
ik heb juist een nieuw vorkje(dirtjumper 2)het is mijn 1ste vork met rebound nu heb ik gezocht voor wat die diende maar veel wijzer ben ik er niet uitgeworden
dus waarvoor dient een rebound?
-
redoutterider
Bericht
door redoutterider » wo jun 25, 2008 9:06 pm
nu heb ik gezocht voor wat die diende maar veel wijzer ben ik er niet uitgeworden
-
Cheeta - Berichten:667
Bericht
door Cheeta » wo jun 25, 2008 9:45 pm
Mijn voorvorken werden geleverd met een handleiding, en anders kun je de manual zo downloaden op de site van Marzocchi (Tip!).
Manual 2008 schreef:Perfect for beginners or bike enthusiasts, the R valve is the basic rebound adjustment used to control the extension rate. Adjustable from the bottom keeps the system easy to use and inexpensive for the customer.]
-
zndr - Berichten:376
Bericht
door zndr » wo jun 25, 2008 11:27 pm
rebound bepaalt hoe snel je voorvork uitveert. Wanneer je deze te snel hebt staan, zal je voorvork te snel uitveren over hobbels e.d. of eventueel lanceren bij de landing.
Te lage rebound zal er voor zorgen dat de vork niet snel genoeg uitveert voor een nieuwe hobbel e.d. zodat je niet alles gladstrijkt.
-
driezzz_dirter
Bericht
door driezzz_dirter » do jun 26, 2008 10:02 am
stel je rebound goed in voor je gaat rijden anders zou je nog pijn kunnen hebben

ja ik spreek uit ervaring
ride and have fun
-
redoutterider
Bericht
door redoutterider » do jun 26, 2008 8:26 pm
thanks,moet ik hem dan altijd opnieuw instellen als ik naar een ander parcours of skatepark ga?
-
Cheeta - Berichten:667
Bericht
door Cheeta » do jun 26, 2008 9:36 pm
Is afhankelijk van persoon tot persoon. Denk dat de meeste mensen toch eerst een goede basissetup zoeken (niet alleen rebound, ook compressie, preload, ... of wat er verder features op mag zitten) en rijden daar eigenlijk het hele jaar mee.
Afhankelijk van het parcours kun je dan eens experimenteren met een beetje meer of minder van het een of het ander.
Een wat kleinere groep zal er enkele basissetups op na houen afhankelijk van het parcours (bijv. voor egaal en hard vs. ruig met veel boomwortels e.d.).