hoe te beginnen met street/urban/freeride
Moderator:Beheerders
ik heb me nieuwe kona shred 2007 en ik wil gaan streeten/urban/freeride
en ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen en de basis kan ik ook nog niet....
dus als jullie tips hebben .. laat maar komen....
alvast bedankt
doei
en ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen en de basis kan ik ook nog niet....
alvast bedankt
doei
dat ik ook echt het enige wat ik kan : ergens van af springen.......
en wheelies maar de rest lukt nie egt;
[quote="BiKeRbOi"]-bunnyhops
-manuals
-nosemanuals
en wheelies maar de rest lukt nie egt;
[quote="BiKeRbOi"]-bunnyhops
-manuals
-nosemanuals
- crossertje
- crossertje
manuals kan ik maar heel kort (metertje of 3/4) en nosemanuals kan ik nog kortertriz schreef:heeft iemand nog tips over bunnyhops, manuals en nosemanuals???
alvast bedankt

er zijn twee soorten bunnyhops eigenlijk, klassiek en meer bmx-style.
klassiek is dat je je voorwiel en achterwiel tegelijk omhoog trekt, door zegmaar eerst in te veren en daarna je fiets omhoog te trekken, met jezelf erbij natuurlijk.
het kan zijn dat je je achterwiel dan niet goed omhoog krijgt, maar dat is meer een kwestie van oefenen.
de meer bmx-style achtige, die ik tegenwoordig veel meer gebruik, is (bij mij iig) dat je eerst een korte manual doet om je voorwiel omhoog te brengen en dan meteen je achterwiel erachteraan. met deze soort bunnyhop kun je ook veel hoger komen. 30/35 cm is voor mij al niet zo'n probleem meer, terwijl ik hier volgens mij niet eens zo goed in ben.
een tip is misschien wel: als je aan 't oefenen bent, zou ik je zadel zo laag mogelijk zetten, daardoor krijg je veel meer ruimte

Ik heb altijd gelijk, en als ik niet gelijk heb, heb ik 't ook niet fout.
Voor een manual:
Gewoon boven je achteras hangen of mss nog verder wat je makkelijk vind,
dan trekken en zoeken naar het evenwichtspunt.
niet onmiddellijk remmen als je denkt da je te ver trekt je kan er altij afspringen
vaak verkloot je zo een goeie manua.l
Probeer eerst in de wheelie te stopen met trappen.
Maar veel oefenen,iedereen zegt het mss maar het is gewoon zo
voor bunnyhop begin al met beeksprongetjes probeer over een beek te hoppen
dan ga je wel automatich verder , werkt bij mij toch
veel succes
greetz
Gewoon boven je achteras hangen of mss nog verder wat je makkelijk vind,
dan trekken en zoeken naar het evenwichtspunt.
niet onmiddellijk remmen als je denkt da je te ver trekt je kan er altij afspringen
vaak verkloot je zo een goeie manua.l
Probeer eerst in de wheelie te stopen met trappen.
Maar veel oefenen,iedereen zegt het mss maar het is gewoon zo

voor bunnyhop begin al met beeksprongetjes probeer over een beek te hoppen
dan ga je wel automatich verder , werkt bij mij toch

greetz
Re: hoe te beginnen met street/urban/freeride
gewoon op j fiets stappen en rijden belangrijkste wat j moet leren is bunnyhop droppen, manual en een wielie en daarvan zijn de bunny en de weelie t belangrijkste vind ik de rest leer j gaande weg weltriz schreef:ik heb me nieuwe kona shred 2007 en ik wil gaan streeten/urban/freeride
alvast bedankt
doei
Deze informatie is zichtbaar voor de andere gebruikers
e het aller aller belangrijkste zorg dat j een buddy heb tom mee terijden dan leer j alles veel sneller
Deze informatie is zichtbaar voor de andere gebruikers
ik weet niet in wat voor opzicht jij wheelie belangerijk vind, maar das alleen vermakelijk en niet hoog nodig.stefan406 schreef: gewoon op j fiets stappen en rijden belangrijkste wat j moet leren is bunnyhop droppen, manual en een wielie en daarvan zijn de bunny en de weelie t belangrijkste vind ik de rest leer j gaande weg wel
leren bunny hoppen idd wel, om te leren springen tricks oefenen moet je van de zomer gewoon een lakejump bouwen, kan je leren springen en tricken. en een manual oefenen kan ook overal, aleen zorgen dat je een vinger aan je achter rem houd